ARRL DX SSB contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0O
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2008, 18:43
Roepletters: PA0O
Locatie: Zuidwolde GR
Contacteer:

ARRL DX SSB contest

#1 Bericht door PA0O »

Zuidwolde zondag 2 maart 2008
Dit weekeinde de ARRLdxSSB De oer contest waar we vroeger met PA0GN aan meededen van uit Nuis in de caravan bij boer Giel en nog eens bij Ben Lampe PA0BLB in de bossen van Drente ja vroeger... Met Geert PA0GIN en het clubje van Stiveco ... wat lijkt dat alweer een eeuwigheid terug...
Nu de antenne in stormstand hele weekeind storm. dipolen 80/160 wat laten vieren om de druk er wat af te halen.

Heb zegge en schrijve 1 QSO met W3LPL op 20m dat conteststation was toen ook al actief 30jaar? geleden

De ARRLdxSSB is op dit moment nog steeds bezig 48uur Vroeger over 2 weekeinden verdeeld SSB en 2 x 48uur CW ! en dan na afloop de "na contest" bij Geert en Corrie thuis de dupe list opstellen alles handgelogd... dat koste je een avond puzzelen een man las het log voor en de anderen zochten naar worked before... via een toch wel slim systeem.

Dat schreeuwde om automatisering natuurlijk.
Eerst CT onder DOS werkte erg mooi CW code werd door de PC gemaakt en veel ondersteuning voor multipliers e.d. Nog geen i-net cluster ondersteuning.
Ik denk niet dat er nog met de hand gelogd wordt tegenwoordig.

Maar goed DE contest der contesten de ARRL dx contest loopt op dit moment nog steeds..

Gisternacht heb ik op 40M W3LPL heel zacht gehoord en W4LR geen kleine stations ... zeker beams en full legal power 1,5kW schat ik.
dat was alles!!!! kon niet eens 1 QSO maken! zo slechte propagatie kan ik me niet herineren! Hoewel in de PA0GN periode de propagatie ook een aantal jaren heel mager was..

Primetime 40M tijdens de ARRL slechts 2 signalen ???? het is niet te geloven

En een storm die vrijdag avond begon en pas zondag avond ging liggen hier al die tijd stond er hier een bulderende wind om de tent...
Hopende op betere tijden

73 Jaap PA0O Zuidwolde zondag 2 maart 2008
Laatst gewijzigd door PA0O op 07 mar 2008, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#2 Bericht door PD2R »

Zaterdag hebben we een paar uurtjes meegedaan aan de contest. De condities waren inderdaad beroerd.
Gelukkig namen we deel aan deze contest vanaf de locatie van PI4COM en zodoende hadden we voor 20 meter een full size 5el wide space Yagi tot onze beschikking.
Vanaf 14.00 u lokaal ging de band een beetje open en konden de eerste stations gelogd worden. Eerst de grote Canadese station en iets later de Amerikanen.
We waren met z'n tweeën dus we wisselden elkaar af maar elk wel gebruik makend van zijn eigen call.
Het enige doel wat wij ons stelde voor aanvang van deze contest was het verhogen van oparating skills.
Veel QSO's hebben we helaas niet kunnen maken, ik had er 122 en Johan (PD2DX) had er 71. Dat de score van Johan lager ligt kwam omdat hij aanzienlijk korte bezig is geweest. Om 18.00u lokale tijd ging de stekker er weer uit en keerden we weer huiswaarts.
Ondanks het tegenvallend aantal Q's hebben we toch weer lol gehad een weer aan onze oparating practice kunnen werken.
Op naar de CQ WPX contest waar we wellicht M/2 of heel misschien M/M aan mee gaan doen.

73, Maarten
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#3 Bericht door Steef »

Hoi Maarten,

Rien heeft zondag een wat betere opening gehad :shock:

Maar ja........ die 25 watt he :shock:

Binnekort is de rusian dx contest, dat is ook leuk om te oefenen!

Dan heb je aanbod genoeg :!: :wink:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#4 Bericht door PD2R »

Die Rusian DX contest lijkt ons ook wel wat, moet nog even kijken of die in de agenda past.
We hadden zondag ook wel willen gaan maar er waren thuis ook nog verplichtingen.
Tja, 25 W, de set kan 100 maken en het kan best zijn dat ik per ongeluk tegen de knop aan ben gekomen :wink:

73, Maarten
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#5 Bericht door Steef »

Maar ja, die 100watt van Johan reiken op de een of andere manier toch verder :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#6 Bericht door PD2R »

Dat was inderdaad wel grappig. Met de FT 990 ging het ook prima maar het leek Johan makkelijker om de Laptop te wisselen dan even de antenne om te steken :D
Aan het eind van de dag maakt het allemaal geen moer uit en we hebben toch veel lol gehad.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie