Region 1 CW Velddagcontest.

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Region 1 CW Velddagcontest.

#1 Bericht door PA3EYC »

PI4AMF/p is begonnen met de opbouw. Nog bijna 8 uur te gaan voor de start van de contest.
Bijlagen
foto1.JPG
'73, Maarten -PA3EYC-

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#2 Bericht door PA3EYC »

FB33 en OB1-40 in de mast klaar om overeind gezet te worden.
Bijlagen
foto2.JPG
'73, Maarten -PA3EYC-

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#3 Bericht door PA2LO »

Je had het mooi voor elkaar Maarten, die K3S van je heeft zijn vuurdoop gehad.

Afbeelding

Enne...mooie locatie ook voor een velddag! De mast en antennes stonden er mooi bij.
Afbeelding

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#4 Bericht door dxhunter »

Ik heb jullie gewerkt op 40, 15 en 10 meter. Op 80m waren jullie net weg toen ik begon met de contest. Op zondagmorgen heb ik vanuit de auto meegedaan met een dipool van 2x 13 meter vanuit een nabij gelegen bos. Toch nog ruim 200 qso´s gemaakt. Zelfs nog USA gewerkt op 80.
Op een paar clubstations na niet zo veel andere deelnemers gehoord vanuit ons land. De FD CW contest is nog steeds niet erg populair hier schijnbaar. Jammer want ook met een primitieve setup kan je best leuk meedoen. Een gunstige locatie geeft je toch een goed signaal op de band.
Zijn jullie de hele nacht doorgegaan? en ben benieuwd of jullie de 1000 qso´s gepasseerd zijn?

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#5 Bericht door PA3EYC »

Locatie is uitstekend. Het is een stuk terrein wat naast de dijk ligt en eigenlijk toebehoord aan het waterschap. Ik heb toestemming gekregen om daar enkele keren per jaar wat antenne experimenten te doen en twee keer per jaar een weekeinde velddag. Dit ligt wat gunstiger dan mijn weilandje. We hoeven met de kabels alleen maar over een smalle sloot. De velddagshack staat in de paddock in de boomgaard.
foto3.JPG
De lens zorgt ervoor dat de masten niet helemaal recht lijken te staan. Links de mobile mast met de FD-33, OB1-40 en de Windom voor 80 en 160m.
Rechts de 80m vertical met 4 elevated radials. Tussen de bomen de blauwe tent die als shack was ingericht. rechtsonder is nog een deel van de dijk te zien.
We zijn 24 uur door gegaan. Hebben de score van afgelopen jaar ruim verbeterd. 1313 QSO's en 188 Multipliers.
score.JPG
Op zondag was heel Europa op 10 en 15 te werken. Daarom juist op die banden veel meer QSO's en multipliers als afgelopen jaar. Hier het vergelijk met afgelopen jaar.
compare 2016.JPG
compare 2016.JPG (25.7 KiB) 5676 keer bekeken
57% hogere score als afgelopen jaar.
De CW operators waren PC3M, PA3GRM en PA3EYC. PA2LO was voor de (geestelijke) verzorging inclusief BBQ. Tijdens de BBQ kwam toevallig PA1LEX langs die spontaan achter de set kroop. Dus PI4AMF/p was ook tijdens de BBQ qrv.

We hebben weer een schitterend weekeinde gehad. Inderdaad heel weinig animo vanuit NL. Maar het weer en temperatuur waren uitstekend, we hebben weer lekker met zenders en antenne's geprutst, er zijn weer plannen gemaakt voor september, we hebben lekker geBBQed, een dozijn eieren (met spek) gebakken en bijna 40 liter bier weggewerkt.

Het weilandje werd gebruikt door PA1LIO met zijn KX3.
pa1lio.JPG
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#6 Bericht door pa7al »

Julie hebben er wel werk van gemaakt Maarten, mooi QSO aantal

Ik ben met een klein ploegje actief geweest niet veel QSO,s gemaakt maar wel lekker met antennes om geknutseld.
Hebben mijn 17m/40m rotary dipool afgeregeld.
En nog leuke QSQ,s gemaakt op 50MHZ met de Oblang


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#7 Bericht door PA3EYC »

Alfred,
Leuke foto's.
Jij hebt daar ook een leuke locatie. Het is altijd lekker als je min of meer achter het huis kan doen. Het meeste werk is het slepen van al die spullen naar de velddag locatie.
Als die direct naast/achter het huis is dan scheelt dat enorm veel werk.

Qua werk valt het hier super mee. De antenne's liggen bijna gemonteerd hier in de schuur. Moeten enkel in elkaar gemeubeld worden.
foto4.JPG
Die schuiven we zo over de topbuis als de mast nog plat ligt. Die tentjes van tegenwoordig hoef je alleen maar met een paar man vast te pakken en uit elkaar te lopen en die staat.

Ik hoop dat jullie in september ook meedoen. Zou leuk zijn als er wat meer activiteit vanuit NL komt. Volgens mij was heel DL afgelopen weekeinde buiten. De meeste /p stations, die wij gewerkt hebben, kwamen uit DL en G. Daarnaast heel veel basis stations. Sinds er in NL geen klasse meer voor is werken we ook minder basis PA stations.

PA1LIO/p zat een stukje verderop met enkel een accu, stukje draad, KX3, pen en papier. Dus het kan met zeer weinig middelen.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: Region 1 CW Velddagcontest.

#8 Bericht door pa7al »

Hallo Maarten

Dit is helaas niet bij mij achter huis,we zitten in Britsum (Friesland) aan de rand van het dorp

Het gaat niet helemaal goed met de foto's
Bij deze een link waar de foto's staan https://goo.gl/photos/fVsJbNkgoRwyftka6

We proberen er in september weer te zijn met simpele draad antennes ,en dan gaan we voor de punten :D

Plaats reactie