Scandinavian Activity Contest CW

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Scandinavian Activity Contest CW

#1 Bericht door PA3DAT »

Straks om 14.00 uur lokale tijd begint de Scandinavian Activity Contest in CW. Ik zit er klaar voor
en ik upload automatisch mijn score naar de Live Contest Server. Dat is simpel en eenvoudig in te
stellen, schreef ik al eens:
PA3DAT schreef:Ik heb laatst bij de CW-contest N1MM gekoppeld aan http://www.cqcontest.net
Dat was simpel en zó gepiept! Even een accountje aanmaken en instellen in N1MM.
Ik vond dat heel stimulerend: jouw resultaten zijn meteen zichtbaar voor de hele wereld,
en je gaat proberen de lui die boven je staan in te halen. Ik werd er heel fanatiek van! :mrgreen:

Veel "big guns" en grote conteststations (SJ2W, SK3W, ON8X Radio Arcala etc.) doen dat
ook. Ik vind het leuker dan al dat geheimzinnige gedoe waarbij men niet wil vertellen hoe
men ervoor staat.

Doen?
Klik in N1MM op de tab Config > Configure Ports, Modecontrol, Audio etc.
In het window Configurer wat zich dan opent klik je op Score reporting, de één na
laatste tab. De rest wijst zich vanzelf...
Ik hoop meer Nederlandse stations/deelnemers te zien! :D
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Scandinavian Activity Contest CW

#2 Bericht door pa4o »

Dit jaar niet meegedaan. Had er totaal geen zin in, wel was ik in Apeldoorn afgelopen zaterdag om mijn prijsje op te halen bij de hf dag.

Peter

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Scandinavian Activity Contest CW

#3 Bericht door PA3DAT »

Het lijkt erop dat ik met 150 qso's en 9900 punten de beste Nederlander ben, van alle Europese categoriën
(qrp/low/high power, (non-)assisted, single/multi etc.)

Ook wel eens leuk, voor een "recreant" :D
http://www.sactest.net/blog/result/regi ... &claimed=1

Meteen even een open deur intrappen: kun je zien hoe weinig Nederlanders er mee deden! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Scandinavian Activity Contest CW

#4 Bericht door PA2REH »

PA3DAT schreef:Het lijkt erop dat ik met 150 qso's en 9900 punten de beste Nederlander ben, van alle Europese categoriën
(qrp/low/high power, (non-)assisted, single/multi etc.)

Ook wel eens leuk, voor een "recreant" :D
http://www.sactest.net/blog/result/regi ... &claimed=1

Meteen even een open deur intrappen: kun je zien hoe weinig Nederlanders er mee deden! :mrgreen:
Congrats Aloys, Mooi gedaan !!
Had zelf weinig tijd (tja, druk druk). Moet zelf het log nog uploaden, maar kom niet in de buurt. Heb alleen SAC Q's op 40m en 20m. Ook vanwege de tijd dat ik qrv kon zijn. Ben benieuwd of je nog Q's op 15m of zelfs 10m hebt.
Wel jammer dat OY wel op de WARC banden actief is geweest tijdens de SAC maar niet in de contest. JW wel en OX ook, maar JX helaas niet actief.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Scandinavian Activity Contest CW

#5 Bericht door PA3DAT »

Ik heb ook de meeste qso's gemaakt op 20 en 40, plus een handjevol op 80m. En ook alleen maar veel Finnen,
iets minder Zweden, weinig Noren, 3 x IJsland en 5 x OH0. Geen Svalbard, geen Groenland, geen Shetlands.
Op zondagmorgen eerst helemaal geen Scandinviërs (40m had ik al 'leeggevist'). Tegen 11.00 uur kwamen ze
weer opzetten.

Ik ken Mikael SJ2W goed, die had 2389 qso's (nieuw Zweeds record). Een half uur voor de contest hadden
we elkaar nog gesproken, via Skype. Stom toevallig gaven wij elkaar 001 in de contest. Svalbard volgens het
cluster, daar zat ik om 12.00z op te wachten, maar het was Mikael die CQ gaf! :D
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Plaats reactie