Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#1 Bericht door PE4BAS »

Voor zover ik begrepen heb start morgen op 17:00 lokale tijd de DKC. Voor zover ik er tijd voor heb toch maar even de UDC files gedownload. Volgens mij zijn het dezelfde als vorig jaar!! Heb ze op de juiste plek gezet (stonden ze al, want.....zelfde als vorig jaar!). Open N1MM+ logger en zie dat de start datum niet klopt. Ik zet dus de juiste start datum en tijd er in. Gevolg, N1MM+ loopt vast. Updaten, opnieuw starten, computer herstarten....het helpt allemaal niets. Uiteindelijk heb ik N1MM+ er maar af gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Ik laat nu de tijden maar met rust. Loggen doet hij nu wel.

Zijn er wel nieuwe DKC files? Volgens het DKARS blaadje toch wel? Maar waar is het DKARS blaadje gebleven? Ik kan het niet meer downloaden van de DKARS site want dan krijg ik nl. dit: Not Found

The requested URL /DKARS Magazine 201605.pdf was not found on this server.

Apache/2.2.22 (Debian) Server at www.dkars.nl Port 80

Hoop niet dat er meer mensen tegen aan lopen morgen. Op tijd checken of N1MM+ wel naar behoren werkt dus met de DKC contest...

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#2 Bericht door PA1WES »

DKC-2016.zip zou de nieuwste file moeten zijn. Die wordt ook via de dkars website gelinkt op (http://www.dkars.nl/index.php?page=n1mm-logger) . Morgen meteen even beetje op tijd installeren, tijd genoeg voor 17.00 uur :) Wel raar dat t niet op de gebruikelijke tijd begint eigenlijk? Nu zitten we al snel achter de greyline :p

De links naar de dkars magazines zijn inderdaad allemaal down, niet alleen het laatste nummer
Een spiegeltje vindt je hier: https://issuu.com/pj4nx/docs
met directe link naar het laatste nummer: https://issuu.com/pj4nx/docs/dkars_magazine_201605
Bijlagen
DKC-2016.zip
DKC-2016.zip
(459.45 KiB) 207 keer gedownload

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#3 Bericht door PE4BAS »

Bedankt voor de tip...

Die zip file vond ik ook op de N1MM+ site, toch bedankt. Unzip het maar eens, je zult zien dat het de files van vorig jaar zijn.

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#4 Bericht door pa4o »

Hier liep alles ook weer vast net als verleden jaar Bas. Ik gebruik maar weer de DXSERIAL. Daar werkt het prima op. Ook bij PA6GR heb ik DXSERIAL erop gezet.

Peter

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#5 Bericht door ----- »

Het is ook niet heel erg zinvol om een aparte contest hiervoor aan te maken in N1MM omdat je toch je score niet kan berekenen ivm de expat factor. DXSERIAL wil do just fine

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#6 Bericht door PA1WES »

ik kon de datum & tijd zojuist gewoon aanpassen zonder vastlopers . Zal wel systeem afhankelijk zijn. zo heb ik nog eens een programma gehad wat alleen goed werkte met ati video kaarten, ook al was het helemaal geen grafisch programma :p

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#7 Bericht door PG7M »

Kan het kloppen, dat het aanbod niet al te best is.

Ik schakelde vanmorgen even in op 20 mtr, maar in SSB heb ik geen enkele CQ contest kunnen waarnemen.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#8 Bericht door PA1WES »

Misschien kwam het door het mooie weer, maar ik heb ook geen dutch kingdom contest stations gehoord. Wel 1 gezien in het cluster, verder helemaal niets.
Afgezien van het ontbreken van contest deelnemers waren er wel wat special event stations in spanje en italie :)

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#9 Bericht door PA1WBU »

fre0n - PD1WES schreef:Misschien kwam het door het mooie weer, maar ik heb ook geen dutch kingdom contest stations gehoord. Wel 1 gezien in het cluster, verder helemaal niets.
Afgezien van het ontbreken van contest deelnemers waren er wel wat special event stations in spanje en italie :)
Goed denkbaar, met 30+ grC op zolder was het nu niet een ideaal moment om eens lekker te gaan contesten. Ik heb wel even geluisterd (heel even) maar er was eigenlijk niks aan contesters te horen (?).

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#10 Bericht door PA3DAT »

Op ons 'veldweekend' hebben we ze ook niet gehoord... Wél geluisterd, zo nu en dan :D .
Verslagje: http://www.aloys.nl/radioweekend-ommen- ... eruit.html
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Dutch Kingdom Contest 2016 en N1MM+

#11 Bericht door PE4BAS »

Ik denk dat de DKC voor veel mensen op een verkeerd tijdstip plaatsvind. Meestal hebben we rond deze tijd mooi BBQ weer en zijn de meeste amateurs met heel andere dingen bezig. Zelf had ik ook zo mijn bezigheden. Toch zaterdag wat tijd vrij gemaakt om wat QSO's te maken op 40m. In totaal 32 stations gewerkt waaronder een moeizaam QSO met PJ4NX op 20m. Op 6m werkte ik zowaar nog een Italiaan. Verder was het gewoon zoeken want op CQ werd weinig gereageerd. Van PD7DX begreep ik dat de meeste QSO's in de nacht te maken waren, er schenen toen goede condities te zijn geweest met USA op 20m. Maar helaas had ik hier op den duur S9 QRN (PLC, Plasma TV??) dus heb de radio toen maar uitgezet. De DKC is ook zeker niet de contest waar ik de hele nacht voor door blijf gaan...

Een verslagje: https://pe4bas.blogspot.nl/2016/06/dkc-qso-today.html

Plaats reactie