PACC 2016

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
PA0CMU
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PACC 2016

#46 Bericht door PA0CMU »

In de on-line help van N1MM+ Logger staat bij: 2.1.3 The Contest Setup Dialog - Basics --> 4. Contest-Specific Information

"Depending on the contest you will see one of two lists of categories to be chosen. This is because some contest organizers (the ARRL and IARU in particular) have adopted the Cabrillo 3.0 format for contest entries, while the others continue to accept Cabrillo 2.0. The Cabrillo file headers are different, requiring different lists."

Het is dus maar net welke contest er actief is in jouw database op het moment dat je een Cabrillo file wil maken.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

PD1JAP
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: PACC 2016

#47 Bericht door PD1JAP »

Dankjewel, dat had ik nog niet gelezen.

Die loggersoftware (en andere HAM software) is een hobby op zich om dat allemaal op een rijtje en werkend te krijgen. Vaak zijn er zoveel opties dat je het bos wel ziet maar de bomen niet...

Thnx
Wie spelfouten vind mag ze houden.

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: PACC 2016

#48 Bericht door pa7ww »

PD1JAP schreef:Dankjewel, dat had ik nog niet gelezen.

Die loggersoftware (en andere HAM software) is een hobby op zich om dat allemaal op een rijtje en werkend te krijgen. Vaak zijn er zoveel opties dat je het bos wel ziet maar de bomen niet...

Thnx
Die vele opties bij N1MM zijn mij een blok aan mijn been...De Black Sea Contest met N1MM gedaan en inderdaad versie 2.
De RGSB Cub Contest en de Februar QSO-Partie met AAtest deze gratis logger werkt dus met versie 3.
Met AAtest heb ik al jaren de PACC gedaan een zeer degelijk en eenvoudig programma, onbegrijpelijk dat de meeste Nederlandse amateurs dit niet gebruiken..????

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PACC 2016

#49 Bericht door PE2AAB »

Nooit zo'n problemen mee. Het kost wat setuptijd maar draait daarna prima.

N1MM is in mijn ogen top!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: PACC 2016

#50 Bericht door pa7ww »

Ik doe per jaar mee aan ongeveer 20 contesten, soms intensief soms slechts 50 verbindingen.
Set-up tijd voor AAtest is hooguit 1 a 2 minuten, ook voor de "custom" contesten!!!

PA0CMU
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PACC 2016

#51 Bericht door PA0CMU »

Meer tijd heb je ook niet nodig voor de setup van een contest in N1MM. Het pakket heeft echter heel veel mogelijkheden maar daar hoef je je niet in te verdiepen als je dat niet wilt.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

PD1JAP
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: PACC 2016

#52 Bericht door PD1JAP »

AAtest doet pijn aan mijn ogen..... Ik duik maar eens goed in N1MM+ :)
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PACC 2016

#53 Bericht door PE2AAB »

Ik maakte altijd een webpagina voor N1MM waarbij de drie benodigde documenten onder elkaar stonden met de stappen duidelijk vermeld.
Het is eigenlijk best simpel maar ik ben het met iedereen eens dat er eigenlijk een scriptje zou moeten zijn die je 15 minuutjes voor de contest draait waarbij alle bestanden automatisch vanaf de juiste locatie worden gedownload, op de juiste manier worden geïmporteerd en ingesteld zonder daarvoor veel moeite te moeten doen.

Ik daag de heren/dames programmeurs uit. ;-)

Zelf heb ik van programmeren helaas weinig kaas gegeten.

Laat ik het maar bij mijn simpele websiteje houden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa4o
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2016

#54 Bericht door pa4o »

Dit is mijn antenne opstelling voor komend weekend.
Iedereen nogmaals succes en ik ben alleen te horen in cw.

Peter
Bijlagen
PA4O_PACC2016.jpg

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: PACC 2016

#55 Bericht door Bert_1 »

PD1JAP schreef:AAtest doet pijn aan mijn ogen..... Ik duik maar eens goed in N1MM+ :)
Door alle spookverhalen lijkt dit een moeilijk programma maar zoals anderen al zeiden, de basis is niet zo ingewikkeld en je kunt dan altijd doorgroeien. Dat was voor mij de reden om hier mijn tijd in te investeren. Tijd is schaars helaas :(

Bert
Bert

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: PACC 2016

#56 Bericht door Remco »

Yo Peter,

Dat ziet er gelikt uit!

Mijn setup geef ik na de contest prijs ;-)

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: PACC 2016

#57 Bericht door Remco »

Allen, wellicht overbodig: gebruik de juiste wl_cty.dat file voor de PACC i.c.m. N1MM(+).

Deze is hier te vinden.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC 2016

#58 Bericht door PD2R »

PA2REH schreef:
PD2R schreef: De, in mijn ogen, meest belachelijke call die ik tijdens een contest gehoord heb was iets van PA6BUFFALO.
Bedankt voor je compliment. :evil: Het was PG540BUFFALO (een nog langere callsign). Gelukkig heeft de hobby vele facetten en kan een ieder zich daarmee bezig houden wat hem of haar het meest aanspreekt. En tja, dat sommigen dan iets belachelijk vinden zegt vooral iets over hen. Dat deze call in een contest terecht kwam was puur toeval (dus fun). Het was nl. helemaal niet de opzet om ook met deze call in de CQWW SSB te verschijnen. Maar ja, dat weekend zat toevallig in de termijn van 28 dagen. En de complimenten (want zo kan het nl. ook) van de USA stns waren destijds talrijk. Met name van big guns en dat zegt vooral iets over de operators van die big guns. Respect(vol). Veel plezier in de hobby en succes in de PACC :D :D
Eric, dat ik het een belachelijke callsign vind om te gebruiken tijdens een contest zegt inderdaad iets over mij. De logica om een dergelijke call te gebruiken ontgaat mij namelijk volledig. Bij een contest is het de bedoeling dat je zo veel mogelijk QSO's maakt gedurende een bepaalde tijd. Een call met 12(!) karakters duurt grofweg 2 maal langer om uit te spreken dan een 6 letter call en zelfs 3 maal langer dan een 4 letter call. Duurt het mij 2 seconden om mijn call uit te spreken dan doe jij er 6 seconden over. Daarnaast doet het tegenstation er dus ook 2 tot 3 maal langer over om jouw call uit te spreken. Bovendien zul jij je call regelmatig hebben moeten herhalen om het goed in het log van het tegen station te krijgen. In de tijd die jij nodig hebt om 1 QSO te maken, kan ik er 3 of 4 maken.
Je geeft aan dat het niet de bedoeling was om de call te gebruiken maar dat het nu eenmaal binnen de 28 dagen viel dat je call mocht gebruikten. Voor zover ik weet mag je de call dan gebruiken en ben je niet verplicht om de call te gebruiken. Het was dus geen toeval maar gewoon een keus. Dat is geen verwijt maar slechts een constatering.

Er zullen ongetwijfeld stations zijn geweest die het wel konden waarderen maar ik ben er van overtuigd dat wanneer ik op de CQ contest reflector voor stel om tijdens de komende CQWW een dergelijke call te gebruiken, ze mij letterlijk voor gek verklaren. Niet alleen omdat ik mijn eigen tijd ga verspillen maar ook die van de tegenstation.

Zoals je zelf aangeeft heeft de hobby vele facetten en staat het je volledig vrij om de dingen te doen die jij leuk vindt. En dat is maar goed ook anders zou het maar een saaie boel zijn. Neemt niet weg dat ik het nog steeds raar vindt om tijdens een contest een dergelijk lange call te gebruiken. Voor mij is dat hetzelfde als zwemmen met 1 arm op je rug gebonden of hardlopen met de veters van beide schoenen aan elkaar geknoopt. In beide gevallen zul je best vooruit komen maar je legt jezelf wel een behoorlijke handicap op.
Gelukkig heb jij veel plezier aan de speciale call en mocht ik je nog een keer met een dergelijke call horen tijdens een contest dan zal ik je ongetwijfeld weer werken. Ik ben alleen heel erg blij dat er niet meer mensen zijn die het leuk vinden om met een dergelijke call aan contest mee te doen :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: PACC 2016

#59 Bericht door PA1WES »

Remco schreef:Allen, wellicht overbodig: gebruik de juiste wl_cty.dat file voor de PACC i.c.m. N1MM(+).

Deze is hier te vinden.
die is van december 2015, een nieuwere country file vindt je hier (rechtsklik, opslaan als...):

http://www.contestkalender.nl/pfile/wl_ ... 160204.dat

De juiste countryfile is nodig om de punten indicatie in N1MM+ correct te laten werken, het is geen noodzaak voor de logfile zelf.

Na afloop wel even de originele country file(rechtsklik, opslaan als...) terugzetten

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: PACC 2016

#60 Bericht door ----- »

Er zit een klein schoonheids foutje in wl_cty-PACC2016-20160204.dat

De prefix XR9 is twee maal toegewezen
1 x aan de South Shetland Islands
1 x aan Chile9

Plaats reactie