bandfilters

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe2er
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 apr 2007, 08:20
Locatie: Almere
Contacteer:

#16 Bericht door pe2er »

Bij gebrek aan eigen hands-on ervaring - heb ik deze ervaring van een ander ingeleend: Coax notch filters … John Crowder—G0GDU
Die geeft aan dat je met een zender tot 100 Watt 'gewoon' gebruik kunt maken van RG-58 kabel. Lekker makkelijk :)
vk2gwk schreef:Ik had daar even overheen gekeken en meer in het algemeen gereageerd t.a.v. vermogen en coax.... Sorry - had beter moeten lezen.
En ik moet toegeven dat mijn mening geheel gestoeld is op theoretische kennis en mijn ervaring op HF is heel beperkt ;-) Ben blij dat je meedenkt en je mening deelt, daarvoor hoef je je excuses niet aan te bieden hoor :)

Zelf gebruik ik op mijn 100W TxRx drie patch-kabeltjes van RG-213 en een open voedingslijn naar de antenne. Eigenlijk vooral omdat die RG-213 mechanisch sterker is, vooral op de bevestiging met de plug.

Gebruikersavatar
pe2er
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 apr 2007, 08:20
Locatie: Almere
Contacteer:

#17 Bericht door pe2er »

Nog een beschrijving van HF Bandpass filters voor gebruik in contest stations: http://www.dxzone.com/cgi-bin/dir/jump2.cgi?ID=15003

Dit keer bestaande uit spoelen en condensatoren. Is een stuk compacter dat al die stukken coax :shock:

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#18 Bericht door pe5jw »

Compacter zeker !
Maar om even snel te maken moet al die onderdelen bij de hand hebben.
Wat dat betreft is coax makkelijker en zoals Marco al aangaf zo'n compact filter tussen trx en eindtrap en daarachter een coax filter.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe1br
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#19 Bericht door pe1br »

Bereken voor de gein eens wat voor condensatoren je nodig hebt voor +/- 1,5 KW, je moet er vanuit gaan dat je aanpassing van de antenne niet altijd perfect is.

Gebruikersavatar
pe2er
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 apr 2007, 08:20
Locatie: Almere
Contacteer:

#20 Bericht door pe2er »

Hoi Marco,

Als je dat artikel leest, zie je dat deze filters om die reden gedimensioneerd worden voor 100 Watt (500V C's) en geplaatst worden tussen de transceiver en de eind-trap.

Erwin

Plaats reactie