claimed score

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON8WR - warddr
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2014, 01:56

claimed score

#1 Bericht door ON8WR - warddr »

Hallo iedereen
Ik heb dit weekend voor de eerste keer meegedaan aan een contest, de WPX RTTY contest, en heb een log opgestuurd. Omdat ik maar een paar uren gewerkt heb heb ik maar 80 qso's of zo gemaakt, en ga ik zeker geen prijzen winnen, maar ik wou toch even mijn log opsturen.

Nu heb ik mijn log helemaal in orde gemaakt, alleen bij claimed score zat ik vast, moet ik dat allemaal zelf gaan uitrekenen? Of zijn hier tools voor?
Ik sta nu in de lijst als een van de weinigen zonder claimed score: http://www.cqwpxrtty.com/logs_received.shtml

Alvast bedankt
Waarom maken ze geen bouwpaketjes waar je de 0402 en 0201 ook nog moet solderen, dat maakt het pas echt een leuke uitdaging :)

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: claimed score

#2 Bericht door PA3RIS »

Leuk dat je hebt meegedaan aan die contest. Ik heb er ook wat uren mee gevuld (alles bij elkaar zo'n 12 a 15 uur denk ik) met 264 QSO's als resultaat. En vooral een hoop plezier, ik vond het erg leuk om te doen.

Om die claimed score moet je je niet druk maken. Dat rekent de software die gebruikt wordt om alles te controleren vanzelf uit.

Ik heb de contest overigens gedaan met HRD en DM780, daarna uit het logboek een Adif geexporteerd en dan met LM (http://www.contestsoftware.com/) die adif omgezet naar Cabrillo en die geupload. LM rekent de score uit (als hij de contest kent) maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook niet. Ik heb ook nog aan de PACC meegedaan (uurtje) en daar heb ik ook een claimed score van 0 in de Cabrillo staan.

ik geloof trouwens ook niet dat ik ooit prijzen ga winnen.. Maar ik werk eigenlijk alleen digitaal en dit soort RTTY-contesten vind ik erg leuk om te doen. En ik heb er gelijk nog wat landen extra mee gewerkt.. :)

ON8WR - warddr
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2014, 01:56

Re: claimed score

#3 Bericht door ON8WR - warddr »

Bedankt voor het antwoord, die LM ziet er goed uit om de log eens in te zetten.
Blijkbaar heb ik 23023 punten gehaald (uit 83 qso's), duidelijk geen record :)

Ik was eerst van plan om gewoon de landen die ik nog nodig had te werken en een checklog in te sturen, maar ik heb ineens de 2 stations die ernaast stonden ook gewerkt, en dan maar ineens over heel den band gedraaid en nog een hoop stations gewerkt. Vooral ook veel nieuwe staten voor WAS die ik nog niet had.

Zeker een leuke contest, volgende grote digitale contest ga ik wat langer meedoen denk ik. Nu ben ik pas zondag rond de middag begonnen.
Waarom maken ze geen bouwpaketjes waar je de 0402 en 0201 ook nog moet solderen, dat maakt het pas echt een leuke uitdaging :)

PA9A
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 21:44
Roepletters: PA9A
Locatie: Voeren (B)
Contacteer:

Re: claimed score

#4 Bericht door PA9A »

Ward,

als je N1MM+ gebruikt, wordt die score vanzelf berekend. N1MM+ werkt ook in combinatie met MMTTY ... hier ook al diverse RTTY contesten mee gedaan. Achteraf kun je van het log een cabrillo file exporteren en die kun je zonder verder berekenen opsturen.

73
Frank
ON9CC / OT6M
CW4EVER

Plaats reactie