Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON8WR - warddr
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2014, 01:56

Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

#1 Bericht door ON8WR - warddr »

Er is net een filmpje gemaakt van de antennes die bij OT5A bij de multi-multi contest worden gebruikt:
https://www.youtube.com/watch?v=SfckoIBCgWo
Dit zijn enkel de antennes die permanent staan opgesteld, er zijn er ook nog een aantal die iedere contest terug worden opgezet.

Het laatste weekend van maart doen we mee aan CQ WW WPX, iedereen is dan welkom om deze antennes eens aan het werk te zien (met 1,5kW), en we kunnen ook altijd extra operators gebruiken :)
Waarom maken ze geen bouwpaketjes waar je de 0402 en 0201 ook nog moet solderen, dat maakt het pas echt een leuke uitdaging :)

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

#2 Bericht door PA3RIS »

Mooi filmpje, m'n complimenten! (ook leuk om te zien dat de aarde inderdaad rond is :D )

Ik heb gelijk ook even het filmpje met uitleg over het 80-meter station bekeken, zo te zien hebben jullie het goed voor elkaar.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

#3 Bericht door PA3HMP »

Mooi filmpje

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

#4 Bericht door Bert_1 »

Indrukwekkend maar ik ben ook blij dat ik zoiets niet heb en moet onderhouden :wink:
Bert

ON8WR - warddr
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2014, 01:56

Re: Antennes OT5A / ON7LR vanuit de lucht

#5 Bericht door ON8WR - warddr »

PE1KVL schreef:Indrukwekkend maar ik ben ook blij dat ik zoiets niet heb en moet onderhouden :wink:
Dat is het nadeel natuurlijk, iedere contest kruipt er wel wat werk in om alles terug helemaal in orde te maken, maar het resultaat mag er wel zijn natuurlijk.
Waarom maken ze geen bouwpaketjes waar je de 0402 en 0201 ook nog moet solderen, dat maakt het pas echt een leuke uitdaging :)

Plaats reactie