polarisatie Elfstedencontest op 2 m

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#16 Bericht door PA5COR »

Ik ben weer gevraagd om op 80 meter Sneeek te vertegenwoordigen, en er zijn nog wel een paar aktief.
Tot horens allemaal ;), en suc7
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA1HC
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jul 2009, 19:56

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#17 Bericht door PA1HC »

Hoi Allemaal

Jan PE0MVJ en ik PA1HC zullen zondag Klunplaats Bartlehiem activeren

PE0MVJ zal zich concentreren op 80 meter met een halfgolf dipool

Ik, PA1HC ga me primair bezighouden met 2m met een 11 elements horizontaal Tonna op 13m hoogte en een x300 rondstraler op 15m hoogte
We kunnen ook wisselen van band mochten we verzadigd raken....om extra punten (en evt multupliers) uit te delen.

Tot zondag
73's
Ian
PA1HC

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#18 Bericht door PA3DAT »

Hebben Joeri en ik ook wel eens gedaan. Nadeel: zelf eindig je twee keer in de onderste regionen.
Maar ja, we doen het toch niet om te winnen... :D

Team Hindeloopen
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#19 Bericht door PE4BAS »

Zondag 16 november 2014, van 11.00 - 14.00 uur lokale tijd.
Zie http://www.pi4lwd.nl/11st2014reg.htm
Zal zelf ook nog maar eens een balletje opgooien. Vorig jaar was er het laatste half uur echt helemaal niks meer te doen tijdens de 11steden contest op 80m.

Zie mijn verslag van vorig jaar: http://pe4bas.blogspot.nl/2013/11/3-con ... n-row.html

Wat ik vooral leuk vind aan deze contest is het uitwisselen van regio en plaatsnaam. Dat geeft af en toe veel hilariteit ("Nieuwerkerk aan den IJssel" schrijf dat maar eens foutloos). Je komt ook plaatsnamen tegen waar je nog nooit van gehoord hebt. Wat veel mensen niet weten is dat ook buitenlandse stations mee mogen doen. Woon je dus in Duitsland of België dan hoeft het geen belemmering te zijn om mee te doen. In het verleden zelfs wel stations uit Denemarken, Engeland en Zweden in het log gezet tijdens deze contest. Het is al met al een reuze gezellige contest maar het aantal deelnemers is tot nu toe nog vrij beperkt. Het is ook jammer dat de N-licentiehouders niet met hun eigen station/call uit mogen komen op 80m. Zou de 11 steden contest op 40m zijn, zou dat een enorme boost geven denk ik.

Hierbij dus de oproep: Doe mee....ook al is het maar voor een uurtje alleen voor de "fun". Winnen is niet het belangrijkste. Meedoen wel! :wink:

Tot horens komende Zondag...

(Ik zal deze oproep ook doen op mijn blog, misschien dat er dan wat meer activiteit komt...ook vanuit het buitenland)

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#20 Bericht door PE1NBD »

PE4BAS schreef:
Het is ook jammer dat de N-licentiehouders niet met hun eigen station/call uit mogen komen op 80m. Zou de 11 steden contest op 40m zijn, zou dat een enorme boost geven denk ik.
Ben het op dit punt met je eens Bas. Of verplaatsen of 40m er bij als extra band. Bij genoeg animo moet dit de organisatie ook wel over de brug helpen denk ik.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#21 Bericht door PA2RU »

PE1NBD schreef:
PE4BAS schreef:
Het is ook jammer dat de N-licentiehouders niet met hun eigen station/call uit mogen komen op 80m. Zou de 11 steden contest op 40m zijn, zou dat een enorme boost geven denk ik.
Ben het op dit punt met je eens Bas. Of verplaatsen of 40m er bij als extra band. Bij genoeg animo moet dit de organisatie ook wel over de brug helpen denk ik.
Geloof dat daar ooit eens een pol over is geweest toen....
Daar in werd gevraagd of het zinvol was om de 80m te laten vervallen en daarvoor 40 in de plaats te laten komen..
Mijn inbreng was dat 40 een zinvolle aanvulling is naast de 80m band....weet alleen niet meer wanneer die pol werd gehouden.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#22 Bericht door PA3DAT »

Hindeloopen 2014, het zit er weer op...
Een verslagje heb ik geplaatst op http://www.aloys.nl/friese-elfstedencontest-2014.html

Dit jaar dus horizontaal én verticaal. Niet met de 9-elements portable Tonna, die bleek in slechtere staat dan ik me
kon herinneren. Hij moet eerst maar eens gerestaureerd worden. Daarom de 4-elements meegenomen, die had ik
ook nog.

Bijna alle verbindingen gemaakt met de vertical. Verschillende keren horizontaal geroepen, zuid, zuid-west. Aan de
4-elements Tonna lag het niet, bij testen deed ie het uitstekend en volgens de FT-857 was de SWR vrijwel 1 : 1.
Maar op mijn "horizontaal geroep" kwam vrijwel niemand terug.

Ik had trouwens het idee dat er minder deelnemers waren dan vorig jaar. Op VHF ben ik blijven steken op 37 qso's.
Waarvan slechts 9 van buiten regio 14. Misschien moeten we volgend jaar tóch nog een ander plekje proberen:
niet in de buurt van de dijk, maar óp de dijk! Dan staan we alleen een stuk dichter bij woningen. Als dat maar geen
gezeur oplevert, we gebruiken ook nog een aggregaatje... :shock:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1HC
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jul 2009, 19:56

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#23 Bericht door PA1HC »

Hoi Allemaal
Ook wij (PE0MVJ) en ik zijn terug gekeerd in de achterhoek
Het was een leuk gezellig en geslaagde weekend
Met opbouwen droog en vandaag met afbreken ook weer
Vandaag afgesloten met een bezoek aan Dokkum... Zo kom ik nog ergens.....

Ik was de topic gestart met de vraag V of H polarisatie.

Met de 11 elements horizontaal eigenlijk weinig verbindingen gemaakt die ik niet met de vertical kon maken, Allemaal in FM
Wel verbindingen van 800 km (OK en F ) gemaakt voor de contest begon :D

De x300 vertical op 15 m hoog deed het best goed.
Als we volgend jaar mee doen dan gaat er een Verticaal beampje mee.
Ik heb vanuit Bartlehiem weinig buiten R14 kunnen werken

Al met al een leuk weekend
en
Super leuk om mee te doen vanuit een bijzonder mooi omgeving en gebied

73
Ian
PA1HC

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#24 Bericht door PE4BAS »

Leuk verslag Aloys. Zo te zien zaten jullie best wel comfortabel. Ik ben alleen actief op 80m. Heb niet zo veel met UHF/VHF en kan er vanaf huis op dit moment niet eens op uitkomen.

Een klein verslag + video: http://pe4bas.blogspot.nl/2014/11/frysi ... eview.html

Ik weet niet hoeveel stations er uiteindelijk mee deden. Zelf maakte ik 67 QSOs waarvan 1 uit Duitsland en 1 uit België. Internationaal is er geen interesse in deze contest. Is ook niet echt de bedoeling denk ik. Ik schat dat er ongeveer 70 stations meededen op 80m. Gek genoeg vind ik het aantal deelnemers uit regio 14 minimaal. Je zou toch zeggen dat een echt Fries feestje zou moeten zijn...

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#25 Bericht door PA3DAT »

Leuke video Bas, ik hoorde Joeri PE5JW ook nog! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE1GHG
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2011, 07:18
Roepletters: PE1GHG

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#26 Bericht door PE1GHG »

Zo, PA6R vanuit Tuk ook weer terug van weg geweest, het was erg nat voor en tijdens de contest, maar ondanks dat was het "weer" gezellig.
Wij waren met 9 amateurs zaterdagmorgen vanuit Rotterdam vertrokken, Cees pa0crb, Wil pa0wbs, Wim pa2gon, Okko ph2cv, Bas ph0bas, Peter pa3fqh, Erik pe1noj, Kees pe1exd en John pe1ghg.
Bij aankomst in Tuk (scouting) eerst maar genieten van de Linzesoep, wat in de nacht enig gereutel te weeg bracht hi.
Zaterdagmorgen de antennes op de toren gezet in de zeikende regen, een verticaal en een bigwheel voor het horizontale gedeelte, dat gekoppeld via een stackpijp en 30 meter 3/8" cellflex.
Het station op 80 meter zat bij de scouting lekker droog en bij de verwarming en verse koffie, antenne was een 80 meter fullsize 3 meter boven de grond.
Alleen het stoornivo bij het clubhuis en bij de toren was S9, terwijl bij de toren geen huizen in de buurt zijn, dus waar de storing vandaan kwam is ons onbekend.
Volgend jaar zullen wij er zeker weer zijn.
73's namens alle van PA6R, John PE1GHG
Bijlagen
Opbouw 2 meter
Opbouw 2 meter
2 meter station.
2 meter station.
De bekende toren.
De bekende toren.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#27 Bericht door PA5COR »

Hij was weer leuk, jullie allemaal gewerkt, maar ik krijg ook het idee dat het allemaaal wat afneemt met de mede zendamateurs die meedoen.
Goed te zien dat er toch mensen zijn die extra moeite doen om de moeilijke plaatsen te bezetten.
Op naar volgend jaar.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PE1GHG
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2011, 07:18
Roepletters: PE1GHG

Re: polarisatie Elfstedencontest op 2 m

#28 Bericht door PE1GHG »

PE1GHG schreef:Zo, PA6R vanuit Tuk ook weer terug van weg geweest, het was erg nat voor en tijdens de contest, maar ondanks dat was het "weer" gezellig.
Wij waren met 9 amateurs zaterdagmorgen vanuit Rotterdam vertrokken, Cees pa0crb, Wil pa0wbs, Wim pa2gon, Okko ph2cv, Bas ph0bas, Peter pa3fqh, Erik pe1noj, Kees pe1exd en John pe1ghg.
Bij aankomst in Tuk (scouting) eerst maar genieten van de Linzesoep, wat in de nacht enig gereutel te weeg bracht hi.
Zaterdagmorgen de antennes op de toren gezet in de zeikende regen, een verticaal en een bigwheel voor het horizontale gedeelte, dat gekoppeld via een stackpijp en 30 meter 3/8" cellflex.
Het station op 80 meter zat bij de scouting lekker droog en bij de verwarming en verse koffie, antenne was een 80 meter fullsize 3 meter boven de grond.
Alleen het stoornivo bij het clubhuis en bij de toren was S9, terwijl bij de toren geen huizen in de buurt zijn, dus waar de storing vandaan kwam is ons onbekend.
Volgend jaar zullen wij er zeker weer zijn.
73's namens alle van PA6R, John PE1GHG
Nog wat foto's geplaatst door PA3FQH http://pa3fqh.wix.com/pacc#!elfsteden/c1lap

Plaats reactie