WPX contest

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

WPX contest

#1 Bericht door PD2R »

De WPX phone contest zit er weer op. Bij PI4DX hebben we weer een goed contest weekend achter de rug. Veel QSO's kunnen makken, lekker kunnen barbecuen, en veel lol beleefd, wat wil je nog meer.
De hogere banden waren prima, de lagere banden waren beduidend minder. Op 40 meter geen echt grote runs gehad met 6 punters. Op 80 vlak voor zonsopgang op zondagmorgen wel een goede run gehad naar NA en daar kwamen ook diverse West Coast station voorbij.
10 meter was fantastisch. De hele dag open met goede QSO rates tot 12 uur 's avonds.
De banden waren in ieder geval volop bezet en er kwamen ook weer diverse speciale prefixen voorbij.

Het station wordt gelukkig ook steeds betrouwbaarder. Deze contest maar 1 klein defect, in de schakelkast van de phased array voor 80 meter zat een los contact waardoor we de eerste nacht niet in oostelijke richting konden zenden en ontvangen. Overdag was het euvel zo gevonden en was het bijna net zo snel weer opgelost.

Dit keer ook een apart multiplier station gebruikt met zijn eigen aparte antennes. Dat werkte best aardig al moeten we nog iets beters verzinnen voor het interlock systeem. Dat was nu wat omslachtig.

PI4DX deed mee in Multi Two klasse met de volgende operators:
PD1DX, PA3EVY, PD2DX, PD7RB, PC5Z, PD3BVI, PA7JWC en de ondergetekende.
Voorlopig een 5e plek van de wereld en een 2e plek van Europa maar we zullen in de definitieve uitslag nog wel een aantal plaatsen zakken omdat niet iedereen zijn score op de 3830 scores pagina plaatst en we nog wel wat punten aftrek zullen krijgen na de controle van het log.
Afbeelding

Nog meer mensen die een leuk contest weekend hebben beleeft?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: WPX contest

#2 Bericht door paul »

Mooie score mannen!
Gefeliciteerd! (Zoals reeds aangegeven op FB :wink: :mrgreen: )

Bij OT5A hebben ze een mooie oplossing voor de interlock.
Voor de hoed en de rand moet je maar FF een FB bericht naar Steef doen.

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: WPX contest

#3 Bericht door pa4o »

Ja hier ook een leuk wpx contest beleeft. Deed dit keer mee in de qro sectie,
2 operators en 1 zender. Maar we hadden verkeerde antennes voor de 10 en de 15m. We hadden alleen een vertical voor die banden. CQ roepen had geen zin, kwam bijna niks terug. Wel vreemd vonden we. Terwijl we gingen zoeken en aanroepen wel vaak als eerste gehoord werden. Voor de 20m een 3el beam op een 20m hoogte. Voor de 40m een vertical en 80m een dipool. Nachts ben ik niet bezig geweest. De 2de operator heeft alleen zaterdag en zondag middag een paar uurtjes meegedraaid. Maar al met al vond ik het bere gezellig.

Volgende is de wpx cw contest. Hopelijk dan meer qso's. Dit is ja zo'n geschreeuw hihi..

Peter
Bijlagen
score.jpg
score.jpg (26.25 KiB) 6857 keer bekeken

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: WPX contest

#4 Bericht door Laurens PD9X »

Leuk je nog even gesproken te hebben Maarten, ik hoorde van ver dat jij het was. Helaas geen tijd voor een babbeltje:-)

PD9X M/2

Laurens PD9X. Bert PA1BK
IMG-20140330-WA0034.jpg

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: WPX contest

#5 Bericht door PA2LO »

Het was veel te mooi weer om de hele dag in de shack te zitten, maar toch wat puntjes weggeven in de contest.
Ik snap alleen nog niet waarom er in de samenvatting in N1MM om 14MHz een dubbele rij staat. Iemand een idee?

Afbeelding

73, Gert

pd7yy
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 mei 2012, 11:09
Roepletters: PD7YY

Re: WPX contest

#6 Bericht door pd7yy »

Op zondagavond ging 10 meter mooi open naar oa kh7, kl7, vy0, t32 en 5w. Voor het eerst hawai gewerkt via sp en t32 nieuwe dxcc. 5w helaas niet gewerkt. Op 20 meter oa kh7 en 4v1 gewerkt op een highendfed draadantenne. Dus ook voor qrp was het leuk. Indrukwekkende scores die ik hier verder lees. Gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: WPX contest

#7 Bericht door PE9DX »

Volgens mij geeft dat aan Gert dat je één qso in cw hebt gelogd op 20 meter.


Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: WPX contest

#8 Bericht door PA2LO »

Volgens mij geeft dat aan Gert dat je één qso in cw hebt gelogd op 20 meter.
ja, dacht ik ook. Maar als ik mijn cabrillo-log bekijk zie ik keurig overal PH staan. Geen idee dus, ik laat het maar zo.

tnx, Gert

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: WPX contest

#9 Bericht door PD2R »

Paul, inmiddels al contact net Steef gehad, komt goed ;-)

Peter: Een hele nette score voor een 2 mans team met voornamelijk verticals. Op 10 en 15 hebben wij gestackte 6 elements yagi's en zelfs dan hebben wij nog geregeld moeite om een run frequentie te behouden. Tegen sommige Oostblok stations kun je nu eenmaal niet opboksen.

Laurens, jullie ook een puike score. Ik geloof niet dat jij mij gewerkt hebt, volgens mij zat Robert PD7RB toen achter de transceiver.

PA7LO: inderdaad, het was prachtig weer. Gelukkig hadden we voldoende operators om elkaar geregeld af te lossen zodat we op zijn tijd van het mooie weer konden genieten. Zie de BBQ foto's ;-)
En inderdaad, wanneer je op dezelfde band een QSO in een andere mode logged dan verschijnt dat QSO in een aparte regel. Kan ook zijn dat alleen N1MM nog in de CW modie stond toen het QSO werd gelogd. Dat QSO moet wel opvallen in het cabrillo file. I.p.v. 2 maal 59 staat er nu 2 maal 599. Even het QSO verwijderen moet dus eenvoudig zijn. Maar goed, als de robot het log accepteerd dan is het goed.

Afbeelding
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: WPX contest

#10 Bericht door Laurens PD9X »

Oké, ik hoorde mn naam, en dacht jouw stem te herkennen. Was op 40m

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: WPX contest

#11 Bericht door PA2LO »

En inderdaad, wanneer je op dezelfde band een QSO in een andere mode logged dan verschijnt dat QSO in een aparte regel.
Gevonden: 1 QSO op 14MHz stond in het log zelf in LSB mode i.p.v. USB. Dat zie je niet terug in het Cabrillo bestand en maakt voor de robot dus ook niet uit. Opgelost! Bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: WPX contest

#12 Bericht door PE4BAS »

Heb niet zoveel tijd gehad voor deze WPX maar 's ochtends vroeg en 's nachts nog wel aardig wat QSO's kunnen maken. Score vind ik niet zo belangrijk, doe mee voor m'n plezier. Mijn verhaaltje:

http://pe4bas.blogspot.nl/2014/04/cq-ww ... of-dx.html

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: WPX contest

#13 Bericht door PA7JWC »

Laurens PD9X schreef:Oké, ik hoorde mn naam, en dacht jouw stem te herkennen. Was op 40m
Dat klopt Laurens! Maar dat was ik....;)
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: WPX contest

#14 Bericht door PD2R »

Laurens, het was dus JW die jou gewerkt heeft en niet Robert zoals ik dacht.

PE4BAS: leuk verslag op je blog en mooi dat je nog zoveel ATNO's hebt kunnen werken. Er komen inderdaad veel bijzondere prefixen voorbij, soms ook van landen die je al vele malen hebt gewerkt maar nog nooit met een dergelijke prefix hebt gehoord.
Zelf wil ik wel eens de WPX contest mee doen vanuit Denemarken met mijn Deense call OV2T. Die prefix hoor je ook niet vaak.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: WPX contest

#15 Bericht door Laurens PD9X »

Zat Jan Willem bij PI4DX?

Plaats reactie