ARRL DX Phone contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

ARRL DX Phone contest

#1 Bericht door PD2R »

Afgelopen weekend was weer een goed radio weekend. De condities waren prima al bleven 80 en 160 een beetje achter. Gelukkig maakte 10 meter dat helemaal goed.
We waren slecht met 3 operators dus in plaats van mee te doen in de multi two klasse hebben we meegedaan in de multi single klasse.
Overdag zijn we voornamelijk op 10 meter actief geweest. Geregeld goede QSO rates gehad met zo nu en dan rates boven de 200 per uur.

Aan het eind van de contest begon de IC 7700 kuren te vertonen waardoor we daar wat punten hebben laten liggen. De ALC meter kwam niet meer uit de hoek en er kwam er bijna geen vermogen meer uit de transceiver. Na een uurtje vanalles te hebben geprobeerd kwam er ineens weer normaal vermogen uit de transceiver en durfden we weer verder te gaan. In de laatste 45 minuten van de contest nog een flinke pile up op 20 meter, waarschijnlijk omdat we op die band het minst actief waren geweest.

Ook op 80 meter hadden we wat problemen met de phased verticals. Wat er precies mis is moeten we nog uitzoeken maar de SWR schommelde behoorlijk. Waarschijnlijk een losse connector of iets dergelijks.

Het bovenstaande heeft de pret in ieder geval niet mogen drukken want we hebben een prima contest gehad. We hebben dit jaar bijna 1000 Q's meer gemaakt dan vorig jaar en toen deden we in de M/2 klasse mee.

Zijn er nog meer actief geweest in het phone gedeelte van de ARRL DX contest of was iedereen te druk met carnaval :mrgreen:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: ARRL DX Phone contest

#2 Bericht door PA9X »

Zeke! Normaal zou ik rond 12.00 lok tijd beginnen maar ik had al vroeg de radio aan staan en de antenne in NW richting. Des te verrassend dat de eerste punten uit de westkust kwamen.

Er zijn nog twee staten die ik nog niet gewerkt heb op 10m, en dit jaar ook weer niet gehoord heb. Montana en Wyoming. Hopelijk hoef ik niet tot de volgende cyclus te wachten.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: ARRL DX Phone contest

#3 Bericht door PD2R »

Wyoming was voor ons op zaterdag ook geen gemakkelijke. Pas na diverse pogingen hadden we die in het log.
Op zondag middag daarentegen werden onze aanroepen door diverse stations uit Wyoming beantwoord.
De eerste dag hadden we, dankzij dat station uit Wyoming, op 10 meter alle staten in het log. Die afgelegen provincies in Canada daarentegen, dat is een ander verhaal :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: ARRL DX Phone contest

#4 Bericht door pa7ww »

helaas weinig tijd voor deze contest, slechts 120 verbindingen gemaakt. Deze keer vooral geprobeert wat nieuwe staten te werken op de hogere banden. Dat ging redelijk goed, vooral op 10 meter.
Met mijn nieuw 18m kort draadje voor de 160m band voor het eerst over de grote plas gekomen. Diverse staten en ook VE2. Dat lag natuurlijk vooral aan de gigantische stations en antennes aan die andere kant.. :mrgreen:

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: ARRL DX Phone contest

#5 Bericht door pa4o »

Zaterdag morgen snel een 50stations gewerkt in de ARRL. Daarna naar Timon PA1T waar we de 2m contest altijd doen met 3man. Zondag middag toen ik om 16:30 thuis was snel nog even weer wat in de ARRL gedaan tot een uur of 24:00. Toch nog een 515 qso's loggen. Begon op de 10m met behoorlijke pile ups en dat maar met 100W. Later op de 15m maar dat wilde niet, enorm veel qrm van storingen van iets, alleen dus wezen zoeken daar en slechts een handje vol gewerkt. Avonds naar de 20m en weer een lekkere pile up. Op 40m wat wezen zoeken en op 80 slechts een 3 gewerkt.

Peter

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: ARRL DX Phone contest

#6 Bericht door PA3EYC »

Wel geinig dat ik samen met een Novice een station uit Amerika aanriep.
Het USA station pikte de PD'er eruit. De PD'er gaf 59 toehundret als uitwisseling. :mrgreen: :mrgreen:
'73, Maarten -PA3EYC-

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: ARRL DX Phone contest

#7 Bericht door PG7M »

Alleen zondag actief geweest en op S&P jacht.

Static mobile aan het zeewater, 40 Q's op 10 mtr.
Vanwege het zonnetje in het gezicht achter het glas, ook nog even "uiltje" geknapt 8)
PG7M Robert

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: ARRL DX Phone contest

#8 Bericht door PA2LO »

Het USA station pikte de PD'er eruit. De PD'er gaf 59 toehundret als uitwisseling.
En jij toch gewoon "K" neem ik aan? (het gaat er niet om wat je uitwisselt, als zender en ontvanger maar hetzelfde loggen....)

Ik had zelf niet zoveel tijd, dus de teller is op 636 QSO's blijven steken. Voornamelijk op 15m actief geweest.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: ARRL DX Phone contest

#9 Bericht door PD2R »

Robert, goed om te lezen dat je ook weer lekker met de hobby bezig bent geweest. Met dergelijke condities moet het vanuit de auto ook wel goed zijn gegaan.

PA7WW: de 1e morgen sloegen met onze full size sloper antenne op 160 ook haast geen deuk in een pakje boter. We hoorde W3LPL en probeerde hem aan te roepen. De op bij LPL hoorde ons niet maar er kwamen wel diverse Amerikaanse stations voor ons terug op de QRG van LPL. Nadat we 6 NA stations in het log hadden gezet hebben nogmaals geprobeerd LPL aan te roepen, ditmaal wel met succes.
De zondag morgen ging het beter en konden we nog wat stations in het log bijschrijven.
Het weekend daarvoor tijdens de 160 meter contest zo'n 1100 Q's in het log gezet, tijdens de ARRL DX contest waren het er slechts 79.

Peter: Zo te lezen ging het bij jou ook lekker. 15 was ook goed open, jammer dat je op die band last van storing had.
Hoever staat Timon met zijn nieuwe station?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie