VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PJ4NX
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 15:41
Locatie: Kralendijk, Bonaire
Contacteer:

VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#1 Bericht door PJ4NX »

Gezien alle PACC "commotie" dacht ik laat ik toch eens de VRZA-contestmanager(Martin PF9A) een mailtje hierover sturen

Citaat:

Beste Martin,

Ik wil je met deze mail een vraag stellen of het accoord is dat stations uit Bonaire(waar ik woon), Saba en Sint Eustatius ook kunnen deelnemen aan de VRZA-locatorcontest.

In het regelement lees ik:

Doel van deze contest is het werken en/of activeren van zoveel mogelijk verschillende QTH
locators (alle 6 karakters b.v.JO22MM) die voorkomen op het vaste land of eilanden binnen
de Nederlandse grenzen.

Sinds 10-10-2010 vormen PJ4, PJ5 en PJ6 een "Openbaar Lichaam" binnen de Nederlandse landsgrenzen, dus trek ik de conclusie dat we gewoon mee kunnen doen.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Caribisch_Nederland

2 Meter deelname is hier niet zo interessant, maar wellicht is 6 meter wel leuk voor ons hier.


Einde citaat

Binnen 4 uur kreeg ik het volgende antwoord;

Citaat:

Hoi Peter,
Je overvalt me een beetje, toen ik dat reglement schreef was Nederland nog alleen in europa aanwezig. Maar je wijst me terecht op het feit dat de BES eilanden nu ook tot de eilanden binnen de Nederlandse grenzen liggen. Vanaf Dinsdag 11-3-2014 is het mogelijk om aan de NLC mee te doen op de zelfde voorwaarden als staat in het reglement van 2013.
Ik zal het reglement hier op toepassen.

Logs naar contestmanager@vrza.nl
73 Martin PF9A


Einde citaat.

Conclusie?

:-)

73's

Peter de Graaf/PJ4NX

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#2 Bericht door PH1Z »

Duidelijkheid is het probleem hier ..... :roll: Peter jij stond hier ook in de log met PACC ... maar ik weet nog steeds niet wat er mee te doen ....

Fijn dat je dit openbaar maakt ..... jammer dat er zo traag is gereageerd naar al die commotie..... :(
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#3 Bericht door pb1a »

PJ4NX schreef:Gezien alle PACC "commotie" dacht ik laat ik toch eens de VRZA-contestmanager(Martin PF9A) een mailtje hierover sturen

Citaat:

Beste Martin,

Ik wil je met deze mail een vraag stellen of het accoord is dat stations uit Bonaire(waar ik woon), Saba en Sint Eustatius ook kunnen deelnemen aan de VRZA-locatorcontest.

In het regelement lees ik:

Doel van deze contest is het werken en/of activeren van zoveel mogelijk verschillende QTH
locators (alle 6 karakters b.v.JO22MM) die voorkomen op het vaste land of eilanden binnen
de Nederlandse grenzen.

Sinds 10-10-2010 vormen PJ4, PJ5 en PJ6 een "Openbaar Lichaam" binnen de Nederlandse landsgrenzen, dus trek ik de conclusie dat we gewoon mee kunnen doen.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Caribisch_Nederland

2 Meter deelname is hier niet zo interessant, maar wellicht is 6 meter wel leuk voor ons hier.


Einde citaat

Binnen 4 uur kreeg ik het volgende antwoord;

Citaat:

Hoi Peter,
Je overvalt me een beetje, toen ik dat reglement schreef was Nederland nog alleen in europa aanwezig. Maar je wijst me terecht op het feit dat de BES eilanden nu ook tot de eilanden binnen de Nederlandse grenzen liggen. Vanaf Dinsdag 11-3-2014 is het mogelijk om aan de NLC mee te doen op de zelfde voorwaarden als staat in het reglement van 2013.
Ik zal het reglement hier op toepassen.

Logs naar contestmanager@vrza.nl
73 Martin PF9A


Einde citaat.

Conclusie?

:-)

73's

Peter de Graaf/PJ4NX

Het kan dus wel snel. Waarom doet de VERON zo moeilijk. Ik snap er echt niets van.

Gr Anne PB1A (CW included)
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#4 Bericht door PA3DAT »

De Veron doet helemaal niet moeilijk. Ze hebben er over vergaderd en vervolgens beslist. Dat is het leuke van
in een bestuur zitten, dan mag je beslissen :D .

Contesten zijn wedstrijden, spelletjes dus. En degene die het spelletje bedenkt en organiseert bepaalt ook de
spelregels, zo simpel is het. In de Friese Elfsteden Contest tellen alleen de Friese 11 steden als multiplier, dus
Zwolle of Amersfoort niet. Vette discriminatie! :wink:

Er zijn heel veel verschillen tussen die Nederlandse gemeenten in de Caribbean enerzijds en ons hier in PA
anderzijds. Zo kennen zij een vlaktaks in de loonbelasting van 30,4% inclusief premies voor de volksverzekeringen.
Geregeld in de Wet Financiën Openbare Lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba (FinBES). Dat is niet gek!
Ook is er op 1 januari 2011 een collectieve zorgverzekering ingevoerd, waarmee alle ingezetenen van rechtswege
verzekerd zijn tegen ziektekosten. En als klap op de vuurpijl: De AOW-leeftijd wordt vanaf 2015 in stappen
verhoogd van 60 naar 65 jaar in 2021!! Op de BES-eilanden had ik dus over anderhalf jaar met pensioen gekund,
hier mag ik nog 8 jaar werken! Wie worden er hier nou gediscrimineerd?

Wat ik maar wil zeggen: verschillen mogen, dat is geen discriminatie. Ben je 16 dan mag je niet dronken worden,
op je achttiende wel. Is je prefix anders dan PA t/m PI dan mag je niet meedoen als Nederland in de
PACC-contest. Jammer dan, maar het is slechts een spelletje...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#5 Bericht door Randy »

PA3DAT schreef:De Veron doet helemaal niet moeilijk. Ze hebben er over vergaderd en vervolgens beslist. Dat is het leuke van
in een bestuur zitten, dan mag je beslissen :D .
Niet helemaal waar. Stemmen gaat iets anders te werk gezien het vele aantal leden;
1) In januari maken de afdelingen voorstellen en sturen deze naar het HB;
2) in februari beoordeeld het HB alle voorstellen en stuurt deze, voorzien van commentaar ('stemadvies' in mijn ogen) terug naar de afdelingen
3) In maart vergaderen de afdelingsleden weer op *alle* punten van de VR, de Verenigings Raad. Zij stuurt 2* vertegenwoordigers naar de VR om vervolgens - namens de leden van de afdeling - alle voorstellen in stemming te brengen
4) De VR vindt in maart/april plaats en hier worden alle ingekomen voorstellen in stemming gebracht. Afgevaardigden van een afdeling besluiten dus of een voorstel aangenomen wordt, *niet* het HB.

* een en ander afhankelijk van de grootte van de afdeling

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#6 Bericht door PA3DAT »

Inderdaad, je hebt gelijk. Heel democratisch dus, eigenlijk.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#7 Bericht door pe1pip »

PA3DAT schreef:Inderdaad, je hebt gelijk. Heel democratisch dus, eigenlijk.
ja en nee.

Het HB heeft een antwoord gegeven met een aantal argumenten. Eén van die argumenten was bijvoorbeeld dat de zusterverenigingen binnen het koninkrijk het helemaal niet zouden waarderen dat wij een koninkrijkscontest zouden organiseren. Uit recente mailwisselingen met besturen en amateurs blijkt het tegenovergestelde. Ons HB heeft dus een stelling geponeerd die gebaseerd was op aannames, ze hebben zelfs niet de moeite genomen om een mailtje te sturen om dat te onderbouwen.

Verder wordt er gesteld dat een aparte sectie 'voor maar een paar amateurs' zinloos zou zijn, terwijl en nu ook al categorieën zijn waar niet veel meer dan een handvol deelnemers in zijn.

Het HB is dus vooral op zoek gegaan naar smoezen om iets niet te doen, in plaats van op zoek te gaan naar mogelijkheden om het wel te doen. Dat getuigt van een zekere voorkeur van een bestuur. Nu mogen onze bestuursleden best een voorkeur hebben, maar die zou niet zwaarder mogen wegen dan die van ieder ander lid van de vereniging. Zeker zou een antwoord van een HB niet zo sterk gekleurd mogen zijn als dat het in dit geval is geweest. Een goed HB zou zowel de voordelen als de nadelen duidelijk uiteen zetten, maar zelf vooral een neutraal standpunt uitdragen (anders dan op de stemming van de ALV van hun eigen afdeling).

Wat hier gebeurt lijkt wel democratisch, maar door de gang van zaken is dat het zeker niet. Zo mag een lid dat op basis van het voorstel en het antwoord van het HB een stem uitbrengt er vanuit gaan dat het HB haar antwoord goed heeft onderbouwd door bv. wel contact te zoeken met de zusterverenigingen en niet uitsluitend antwoord op basis van aannames.

Democratischer zou het zijn als de VR voorstellen zonder verder commentaar worden doorgestuurd. Ieder lid/afdeling kan zelf wel argumenten voor en tegen bedenken en zo tot een afweging en stem komen. Nu worden beslissingen genomen op basis van desinformatie, en dat is zeker niet democratisch.
--

73, Remco - pe1pip

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VRZA Locatorcontestnieuws uit een ander stukje Nederland

#8 Bericht door PA0ETE »

BUDDY schreef:Duidelijkheid is het probleem hier ..... :roll: Peter jij stond hier ook in de log met PACC ... maar ik weet nog steeds niet wat er mee te doen ....

Fijn dat je dit openbaar maakt ..... jammer dat er zo traag is gereageerd naar al die commotie..... :(
Peter heeft op eigen initiatief, maar in overleg met mij (als beheerder) besloten om in het begin van de discussie geen extra olie op het vuur te willen gooien. Dit omdat de emoties toch al zo hoog opliepen. Ik vond en vind dat een verstandige houding.

Ik geloof dat de meeste mensen niet hadden voorzien dat dit onderwerp zo'n heftige discussie op zou roepen. Als iedereen zich zo als Peter had opgesteld was die commotie er waarschijnlijk in het geheel niet geweest.

Plaats reactie