PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#151 Bericht door Vertrokken »

Aeolus schreef:Ik weet hartstikke goed waar het over gaat, maar laten we vooral ontopic blijven en niet op de man gaan lopen spelen. Dat is nergens voor nodig.
Speel niks op de man, leg het dan even uit wil je? Want de regels zijn slecht.
Kan niet wachten op je uitleg. :lol:

Leg a.u.b. even uit waarom Bonaire geen Nederland is. Want dat is waar het over gaat.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#152 Bericht door Aeolus »

Ik heb nergens gesteld dat Bonaire geen Nederland is.

Here's the deal: de veron bedenkt een spelletje (want meer dan dat is het eigenlijk niet... hou dat ook es in gedachten als je loopt te roepen dat advocaten en rechters er iets van moeten vinden. wellicht wordt het dan allemaal iets te serieus genomen) en verbindt daar haar eigen regels aan. Aangezien zij de bedenker van het spelletje zijn, mogen zij bepalen hoe de regels in elkaar steken. In deze regels staat gesteld dat de focus ligt op inwoners van een van onze 12 provinciën. Waarom? waarschijnlijk gewoon 'omdat het kan'. Zij stellen wel dat elke amateur die buiten die provincies woont, ook mee mag doen, maar er gaan pas punten tellen op het moment dat ze iemand uit een van die provincien spreken. Ik, als inwoner van 1 van die provincies, vind dat mooi, want ipv dat ik zoals gewoonlijk een niet al te interessant station ben, ben ik dat dan ineens wel. Het is en blijft nog steeds aan de organisator van dat spelletje te bepalen hoe die regels in elkaar steken.

Dat de regels niet waterdicht opgesteld zijn, dat geloof ik direct. Het is niet door een stel juridische kopstukken in elkaar gezet, maar waarschijnlijk door een groepje mensen die gewoon snel wat in elkaar geflanst hebben (en daar hun best op gedaan hebben). Moeten we daar in het geval van een spelletje zo moeilijk over doen? Moeten we uberhaupt zo moeilijk gaan doen hierover?

Ik waardeer het persoonlijk enorm dat er een groep vrijwilligers is die iets organiseert waardoor ik 1 weekend per jaar ineens een enorm gewild station ben om te werken.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#153 Bericht door PA3DAT »

Aeolus, ik zou niet meer reageren maar nou lees ik dat jij je machtiging pas 2 jaar hebt! Nou, ik heb
de machtiging al bijna 34 jaar en ik ben het helemaal met je eens. Gemiddeld hebben wij onze
machtigingen dus 18 jaar. Samen komen we er wel! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#154 Bericht door PA1A »

Mazout, Frankyboy, lukkie, Paul...

Met wat voor gasten discussiëren jullie eigenlijk?
De grootste schreeuwers staan meestal aan de zijlijn, kunnen niet meedoen omdat ze iets missen...
Ik heb ze nog nooit in de uitslag gezien, maar wellicht heb ik iets gemist.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#155 Bericht door PA2LO »

De regels zijn duidelijk: er zijn 12 afkortingen die stations uit Nederland kunnen hanteren als multiplier. CN is daar geen een van. Verder staat er In het reglement nergens aangegeven welke afkorting je moet gebruiken. Feitelijk zou je als Maastrichtenaar gewoon FR mogen geven. Dat dit niet in de geest van de regels van het spelletje is, lijkt me voor de meeste mensen logisch. Of het log vanuit de Caribean geldig zou worden verklaard als in plaats van CN de afkorting OV (van overig ipv Overijssel) zou zijn gegeven haal ik niet uit de regels.

@Steef, misschien dat je namens de contestcommissie daar iets over kan zeggen o.b.v. de uitleg/toepassing van het reglement?

Volgend jaar de regels gewoon nog iets strakker neerzetten zodat dit soort discussies worden voorkomen.
En voor de rest: Laten we het spelletje vooral leuk houden!

73, gert

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#156 Bericht door PA0ETE »

Zonder verder namen te noemen, er zijn er hier een paar die wat mij betreft te ver gaan.

Op de man spelen mag niet, en we nemen dat zwaarder op als de man waarop gespeeld wordt toevallig of niet toevallig een moderator is. Een andere 'verzwarende' omstandigheid is als ik gemaild word met klachten over de gang van zaken bij een bepaalde discussie en/of als mensen eerder zijn opgevallen vanwege hun gedrag.

Ga niet klagen als je ineens tijdelijk niet meer kunt inloggen. Over het algemeen waarschuw ik in dit soort gevallen van tevoren één keer, en dat is bij deze gebeurd.

[beheerder zendamateur.com]
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#157 Bericht door Vertrokken »

PA2LO schreef:De regels zijn duidelijk: er zijn 12 afkortingen die stations uit Nederland kunnen hanteren als multiplier. CN is daar geen een van. Verder staat er In het reglement nergens aangegeven welke afkorting je moet gebruiken. Feitelijk zou je als Maastrichtenaar gewoon FR mogen geven. Dat dit niet in de geest van de regels van het spelletje is, lijkt me voor de meeste mensen logisch. Of het log vanuit de Caribean geldig zou worden verklaard als in plaats van CN de afkorting OV (van overig ipv Overijssel) zou zijn gegeven haal ik niet uit de regels.
Dat bedoel ik dus dat de regels slecht geschreven zijn.
Maar ik blijf erbij dat je Nederlanders niet kan uitsluiten omdat ze binnen Nederland wonen enkel en alleen omdat er geen trein heen gaat. :mrgreen:
Nederland is nu eenmaal uitgebreid in het verre westen, het waren vroeger aparte entiteiten maar dat is niet meer zo, ergo je kan Nederlanders daar niet discrimineren.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#158 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Mazout schreef:Nederland is nu eenmaal uitgebreid in het verre westen, het waren vroeger aparte entiteiten maar dat is niet meer zo, ergo je kan Nederlanders daar niet discrimineren.
Volgens mij is PJ4 nog steeds een aparte entiteit.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#159 Bericht door PA2RU »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
Mazout schreef:Nederland is nu eenmaal uitgebreid in het verre westen, het waren vroeger aparte entiteiten maar dat is niet meer zo, ergo je kan Nederlanders daar niet discrimineren.
Volgens mij is PJ4 nog steeds een aparte entiteit.

Da's juist..
73 René PA2RU

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#160 Bericht door pe1pip »

sjaak afhaak schreef:De regels zitten prima in elkaar maar sommigen begrijpen het niet zo goed en gaan hier trollen.

De PACC is een succesvolle door de VERON georganiseerde grote contest met veel deelnemers en dat gaat zo blijven :lol:

vy 3 Eric-Jan
Hoi Eric-Jan,

even los van de hele discussie of de deelname vanuit (vanaf) de BES-eilanden wel of niet als Nederlands station moet, en zo ja, op welke manier, ben ik het heel erg oneens met jouw stelling dat de regels prima in elkaar zitten. Het geheel leest als het incoherent gebrabbel van een kind van 6 maanden (even sterk overdreven). Lees je bijvoorbeeld de franse contestregels die eerder dit draadje zijn gelinked dan zie je dat. Het document zou zeer gebaat zijn bij de nodige structuur.

Ik denk ook dat als het document voorzien wordt van die structuur en een inleiding die verklaart wat nu het doel is van de contest dat je bepaalde discussies voorkomt, alhoewel de deelname vanaf de BES-eilanden voorlopig nog wel een heet hangijzer zou zijn.
--

73, Remco - pe1pip

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#161 Bericht door pe1pip »

Steef schreef:Ongeveer 4 amateurs zijn het er niet mee eens, en weigeren zich bij het besluit neer te leggen.
Hoi Steef,

even een puntje van orde, jouw definitie van ongeveer 4 moet heel anders zijn dan die van mij. Gezien de hoeveelheid discussie die hier nog steeds over is denk ik eerder dat er ongeveer 4 amateurs zijn die het er wel mee eens zijn ;-) De waarheid zal eerder zijn dat er vele mensen zijn die het eigenlijk weinig kan schelen, en dat er net zo veel mensen fel voorstander als tegenstander zijn van verandering. Ik wil je sterk aanraden je open te stellen voor alternatieve meningen, niet omdat jij en ik van mening verschillen, maar om te voorkomen dat er een smet ontstaat op de status van de PACC en die van de contest managers.
Laatst gewijzigd door pe1pip op 18 feb 2014, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
--

73, Remco - pe1pip

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#162 Bericht door pe1pip »

sjaak afhaak schreef:Remco,


Dat je het oneens met me bent, dat kan. Aan je denigrerende en beledigende taalgebruik heb ik geen behoefte.

Je hoeft echt niet mee te doen, er zijn genoeg liefhebers.
Ik heb me niet gerealiseerd dat jij een van de opstellers bent van voornoemd document, en zoals ik schreef, mijn karakterisering van de contest regels als incoherent gebrabbel is sterk overdreven. Het spijt me als ik je beledigd heb, dat was niet mijn bedoeling, maar als ik heel eerlijk ben (en ik ben heel eerlijk) dan zie ik niets in wat ik schreef dat ik terug zou nemen, zelfs niet nu jij hebt aangegeven er aanstoot aan te nemen.
--

73, Remco - pe1pip

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#163 Bericht door PH1Z »

Wanneer je mee doet aan een wedstrijd/contest dan conformeer je je aan de regels die dan gelden of je er mee eens bent of niet. Ben je er niet mee eens doe dan niet
mee ... Tevens had het duidelijker in de regels moeten staan ....die vragen had je kunnen stellen en niet achter af ..... Denk dat het volgend jaar wel duidelijker in het
regelement staat ..... na deze discussie :)
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#164 Bericht door pe1pip »

BUDDY schreef:Wanneer je mee doet aan een wedstrijd/contest dan conformeer je je aan de regels die dan gelden of je er mee eens bent of niet. Ben je er niet mee eens doe dan niet
mee ... Tevens had het duidelijker in de regels moeten staan ....die vragen had je kunnen stellen en niet achter af ..... Denk dat het volgend jaar wel duidelijker in het
regelement staat ..... na deze discussie :)
eens.

Maar, ik ben ook lid van de club (Veron) die de contest organiseert, en vanuit die hoek denk ik dat ik het recht heb om het te laten horen als ik denk dat de regels niet kloppen, even los van het wel of niet meedoen...
--

73, Remco - pe1pip

PD2JM
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011, 19:06

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#165 Bericht door PD2JM »

:lol: zijn jullie nu nog steeds met deze discussie bezig?

Gesloten