PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#136 Bericht door PA2RU »

Aeolus schreef:De Veron stelt tevens niet dat de amateurs uit deze landen niet aan de contest mee mogen doen. Als hier een rechter naar zou moeten kijken is het niks meer dan tijdverspilling.
Precies...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#137 Bericht door PA3JD »

PA2RU schreef:
pa9rx schreef:even buiten de hele discussie om, als je heel zwart - wit gaat kijken worden er door de VERON bepaalde Nederlanders in het koninkrijk der nederlanden gediscrimineerd!!!!!!

ben benieuwd wie zo ver zou willen gaan om dit eens door een rechter uit te laten spreken.....

denk dat de VERON dan nog wel eens aan het kortste eind zou kunnen trekken.....

theo
Dat betwijfel ik..
De Veron schrijft de contest uit en die bepaalt dus ook de regels / wat je moet uitwisselen tijdens een verbinding.
En met het insturen van het log verklaar je dus ook op de hoogte te zijn van de regels en dat je je daaraan hebt gehouden...

Moet het ook nog zien of er uberhaubt een rechter is die zich hier over buigt.
Precies, Rene. In Sochi wordt ook niet 24 uur voor de wedstrijd de 500 meter veranderd in 750 meter. De regels zijn bekend gemaakt door de contestmanager en crew. En daar heb je je aan te houden.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#138 Bericht door PA0ETE »

De wet gaat boven de contestmanager. Ik denk niet dat het snel gebeurt, maar als de Caribische Nederlanders een procedure aan zouden spannen vanwege discriminatie, dan zouden ze wel degelijk de aandacht van de rechter kunnen hebben. Zij doen daar hun uiterste best om zich naar Nederland te vervoegen en om volwaardig invulling te geven aan die nieuwe status. Ik zie ook dat dat soms best schuurt, bijvoorbeeld ligt een onderwerp als een homo-huwelijk dat door de nieuwe status ook gewoon daar ingevoerd is bij de eilanders nog wel eens gevoelig en zo is er meer.

En misschien dat je er dan met een contest om praktische redenen nog wel mee wegkomt, maar ik heb begrepen dat de contest niet het enige is, en dat bij die andere punten een argument als discriminatie hoogstwaarschijnlijk nog wel iets zwaarder zou kunnen wegen. Vooral ook omdat er naar mijn weten verder landelijk gezien geen andere organisatie is die zich op vergelijkbare wijze opstelt.

WP3UX
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2009, 23:43

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#139 Bericht door WP3UX »

Denk dat PA0ETE een heel eindt op de juiste weg zit…..

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#140 Bericht door PA3JD »

WP3UX schreef:Denk dat PA0ETE een heel eindt op de juiste weg zit…..
Denk het niet. Discriminatie kan o.g.v. 12 criteria van discriminatiegronden. Bij geen van de elf komt het reglement van de PACC contest maar in de buurt.
Het begrip 'discriminatie' is in deze discussie naar voren gebracht, maar is niet getoetst aan de discriminatiegronden.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#141 Bericht door Vertrokken »

PA3JD schreef:
WP3UX schreef:Denk dat PA0ETE een heel eindt op de juiste weg zit…..
Denk het niet. Discriminatie kan o.g.v. 12 criteria van discriminatiegronden. Bij geen van de elf komt het reglement van de PACC contest maar in de buurt.
Het begrip 'discriminatie' is in deze discussie naar voren gebracht, maar is niet getoetst aan de discriminatiegronden.
Ik denk het wel, ik ging hier niet meer posten maar er moet me iets van het hart.
Namelijk dit stukje:
In de wet die het bestuur van de eilanden regelt, is opgenomen dat de bepalingen inzake Nederlandse gemeenten van overeenkomstige toepassing zijn, met inachtneming van de in die wet op te nemen bijzondere bepalingen. De eilanden hebben dus net als Nederlandse gemeenten een burgemeester, wethouders en een gemeenteraad gekregen (hoewel misschien anders te noemen). Net als in Nederland is het bestuurssysteem op de eilanden dualistisch geworden; de taken van de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders zijn strikt gescheiden. Het was de bedoeling dat een groot deel van de Nederlandse wetgeving op de eilanden zou gaan gelden. Omdat dit veel werk kost, heeft men gekozen dit geleidelijk over een langere termijn te doen: sinds de statuswijziging zal de Nederlands-Antilliaanse wetgeving waar wenselijk en/of noodzakelijk, geleidelijk worden vervangen door Nederlandse wetgeving. Verder is toegevoegd dat gezien onder meer de bevolkingsomvang van de drie eilanden, de grote afstand tot Nederland en het insulaire karakter, van de Nederlandse wetgeving afwijkende regelingen kunnen worden getroffen. De bevolking van de eilanden heeft kiesrecht voor de Tweede Kamer en het Europees Parlement gekregen. Ook komt er een mogelijkheid om deel te nemen aan de verkiezing van de Eerste Kamer, die in Nederland door de Provinciale Staten wordt gekozen. Hoe dit laatste zal moeten gebeuren is nog niet bekend.[7][6]
En dat komt van hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundi ... ederlanden

De vraag is dus niet zozeer of ze wel of niet bij Nederland horen, maar tot welke PROVINCIE ze behoren.
Gezien de PACC voor hun geen provincie benoemd heeft, is er wel degelijk sprake van discriminatie, want het zijn NEDERLANDSE eilanden en als zodanig behoren ze tot NEDERLAND.
Het is ronduit belachelijk dat ze Nederlanders IN NEDERLAND uitsluiten domweg omdat ze een stukje verderop zitten.
Het PACC zit dus gewoon fout, of ze het leuk vinden of niet.
Kijk dat je Nederlanders die in het buitenland wonen (zoals ik) gaat uitsluiten kan ik begrijpen, maar deze mensen zijn NEDERLANDERS en wonen in NEDERLAND, enkel de gemeente ligt wat verder weg, dat is alles.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#142 Bericht door PA3JD »

De vraag is dus niet zozeer of ze wel of niet bij Nederland horen, maar tot welke PROVINCIE ze behoren.
Gezien de PACC voor hun geen provincie benoemd heeft, is er wel degelijk sprake van discriminatie, want het zijn NEDERLANDSE eilanden en als zodanig behoren ze tot NEDERLAND.
Het is ronduit belachelijk dat ze Nederlanders IN NEDERLAND uitsluiten domweg omdat ze een stukje verderop zitten.
Het PACC zit dus gewoon fout, of ze het leuk vinden of niet.
Kijk dat je Nederlanders die in het buitenland wonen (zoals ik) gaat uitsluiten kan ik begrijpen, maar deze mensen zijn NEDERLANDERS en wonen in NEDERLAND, enkel de gemeente ligt wat verder weg, dat is alles.


Gedeeltelijk mee eens, Mazout.
Echter, het niet benoemen door de PACC van een provincie staat los van discriminatie. Het begrip 'discriminatie' is hier ingebracht, zonder te toetsen of dit werkelijk valt onder het juridische begrip van discriminatie.
Met je laatste alinea na de komma ben ik het eens.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#143 Bericht door Vertrokken »

PA3JD schreef:De vraag is dus niet zozeer of ze wel of niet bij Nederland horen, maar tot welke PROVINCIE ze behoren.
Gezien de PACC voor hun geen provincie benoemd heeft, is er wel degelijk sprake van discriminatie, want het zijn NEDERLANDSE eilanden en als zodanig behoren ze tot NEDERLAND.
Het is ronduit belachelijk dat ze Nederlanders IN NEDERLAND uitsluiten domweg omdat ze een stukje verderop zitten.
Het PACC zit dus gewoon fout, of ze het leuk vinden of niet.
Kijk dat je Nederlanders die in het buitenland wonen (zoals ik) gaat uitsluiten kan ik begrijpen, maar deze mensen zijn NEDERLANDERS en wonen in NEDERLAND, enkel de gemeente ligt wat verder weg, dat is alles.


Gedeeltelijk mee eens, Mazout.
Echter, het niet benoemen door de PACC van een provincie staat los van discriminatie. Het begrip 'discriminatie' is hier ingebracht, zonder te toetsen of dit werkelijk valt onder het juridische begrip van discriminatie.
Met je laatste alinea na de komma ben ik het eens.
Je kan Nederlanders in Nederland niet uitsluiten, en dat doen ze wel. Meer is er niet aan te vinden.
Deze Eilanden zijn opnieuw Nederlands Grondgebied geworden, dus ze te behandelen als NIET-Nederlands = Discriminatie.
In de regels spreken ze over Nederlandse stations en NIET Nederlandse stations, wel de stations daar zijn Nederlandse Stations. Ze te behandelen als NIET Nederlands = discriminatie => PACC zit fout.
Nergens in de regels maken ze een uitzondering van de Nederlands op bv Bonaire.

http://pacc.veron.nl/dutch-rules.html

Lees ze zelf, de Veron zit domweg fout en ze discrimineren door na te laten tot welke provincie deze eilanden behoren danwel ze expliciet uit te sluiten.
Het is niet omdat regels dingen nalaten dat ze niet kloppen, want als ze de eilanden niet willen respecteren dan moeten ze die expliciet uitsluiten en dat doen ze ook niet.
Ergo, de PACC zit fout. Ze hebben het overal over Nederlanders, sterker nog, als zodanig kom ik in Belgie OOK in aanmerking want ik heb een Nederlands paspoort :lol:
En ik heb Nederlandse roepletters die ik kan gebruiken, nergens staat dat dat niet mag :twisted:

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#144 Bericht door PA3JD »

Het blijft dus moeilijk om mensen te overtuigen van de juridische context.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#145 Bericht door Vertrokken »

PA3JD schreef:Het blijft dus moeilijk om mensen te overtuigen van de juridische context.
Neen, de regels zijn slecht geschreven en niet sluitend.
Dat is het probleem.
Als je goed gaat lezen mag ik zelfs vanuit Belgie LEGAAL meedoen.
Want er staat bv, "Nederlandse Provicies zijn", er staat NERGENS dat andere provincies niet toegelaten zijn.

Als je regels wilt opstellen, doe het dan goed, want de PACC regels zijn een aanfluiting.

Ze praten constant over Nederlandse stations, ipv Stations van Nederland ingezetenen, wat toch wel een enorm verschil maakt in juridische termen.
Ook praten ze nergens over dat het station zich IN Nederland moet bevinden.

Maar dan nog, in beide gevallen is Bonaire Nederland, dus nog altijd is het PACC fout.
Zoals de regels nu zijn mag ELKE Nederlander meedoen, ongeacht waar die zich bevind als er maar iets Nederlands aan die persoon is, de regels zijn vaag en juridisch aanvechtbaar.

Laat er een advokaat naar kijken en die maakt er brandhout van.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#146 Bericht door Aeolus »

*Iedereen* mag meedoen. Nergens worden de heren op de eilanden uitgesloten van deelname aan de PACC. Deze heren worden net zoveel gediscrimineerd als de duitsers en de belgen.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#147 Bericht door Vertrokken »

Aeolus schreef:*Iedereen* mag meedoen. Nergens worden de heren op de eilanden uitgesloten van deelname aan de PACC. Deze heren worden net zoveel gediscrimineerd als de duitsers en de belgen.
Wel lees de regels eens, want je bent onzin aan het verkopen.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#148 Bericht door Aeolus »

ga het gerust voorleggen aan een advocaat of rechter mazout, have fun :)

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#149 Bericht door Vertrokken »

Aeolus schreef:ga het gerust voorleggen aan een advocaat of rechter mazout, have fun :)
En dat zegt een ham die 2 jaar zijn call heeft. Weet je wel waar het over gaat?

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#150 Bericht door Aeolus »

Ik weet hartstikke goed waar het over gaat, maar laten we vooral ontopic blijven en niet op de man gaan lopen spelen. Dat is nergens voor nodig.

Gesloten