PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#166 Bericht door dxhunter »

Tijd voor een poll?
Ik lees namelijk over zowel 4 tegenstanders als 4 voorstanders...
Denk dat er inmiddels wel meer dan 8 personen zijn met een mening over dit onderwerp.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PACC nieuws uit een ander stukje Nederland!

#167 Bericht door Aeolus »

ik neig eerder te denken dat het tijd wordt voor een slotje op dit onderwerp. Iedereen heeft zijn zegje nu wel gedaan en dat er een verschil in meningen is lijkt me duidelijk. Wat er nu alleen maar ontstaat is dat reeds gegeven meningen continu herhaald worden.

Een poll lijkt me weinig zin hebben... wat dan als de overgrote meerderheid van mening blijkt te zijn dat het anders moet? dan nog is de organisatie van de pacc niet verplicht dat te doen. Ik denk dat de organisatoren van de pacc het nu inmiddels duidelijk is dat er best een aanzienlijke groep mensen is die van mening zijn dat het wenselijk is om het anders te doen. Daar hebben ze in elk geval iets om over na te denken en eventueel in de groep te gooien.

Wat er nu gebeurd is, is dat korte tijd voor de contest begon, er een groepje mensen opgestaan is die feitelijk gezegd hebben "we zijn het niet eens met de regels, dus lak aan de regels, we gaan het spelletje volgens onze eigen regels spelen!". Misschien is dit wat ongenuanceerd gebracht, maar het is uiteindelijk wel waar het op neer komt. Door dit op deze manier te doen is de pacc-organisatie natuurlijk overrompeld en heel erg gek is het dan imho niet dat zij de hakken in het zand zetten en dat niet accepteren. Dat je op die manier tegen zo'n opstand als deze ingaat lijkt me vrij menselijk. Ik ben er echter van overtuigd dat de organisatoren ook wel dusdanig menselijk zijn dat zij in dit soort gevallen best eens het verhaal aan willen horen van hen die het er niet mee eens zijn en na willen denken over mogelijke veranderingen in de regelgeving.

Hou er te allen tijde rekening mee dat als je graag iets veranderd wil krijgen binnen een organisatie of een georganiseerd iets, je op dat moment afhankelijk bent van de goodwill van de mensen die verantwoordelijk zijn voor die betreffende organisatie. Die goodwill kweek je niet door overdreven en ongenuanceerd kritisch te zijn (ik las bijv. iets over gebrabbel wat een 6-jarige op zou kunnen stellen) of gaan roepen dat je er wel advocaten en rechters bij gaat halen om je gelijk te halen. Ik hoef vast niet uit te leggen wat wel de juiste manier is om die goodwill te kweken.

Voor nu ga ik dit topic op slot zetten en verzoek ik een ieder ook vriendelijk er geen andere topics of polls over te openen. Mocht je toch nog iets nuttigs toe te voegen hebben aan dit topic, stuur me dan een privebericht en dan kan ie eventueel wel weer even open. Voor nu lijkt het me echter verstandig deze eindeloze discussie maar even te laten rusten.

Gesloten