PACC 2014

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2014

#76 Bericht door PE4BAS »

Deze secties zijn allemaal mixt mode dus CW/SSB.
Wil ik een balletje opgooien voor de QRP sectie. Graag ook een QRP CW en QRP SSB.
Dat is het enige wat mij weerhoud van het meedoen in de QRP sectie van de PACC contest.

Overigens mijn PACC verhaal: http://pe4bas.blogspot.nl/2014/02/histo ... ation.html

Tot nu toe weinig van anderen gelezen. Het is alleen maar geklaag over dit niet goed, dat niet goed. Schrijf eens hoe jouw persoonlijke PACC was. Is er verbetering t.o.v. vorig jaar? Had je nog technische problemen? Ben je nog interessante stations tegen gekomen?

Ik vond het een leuke PACC contest dit keer en heb er een goed gevoel over...uiteraard heb ik m'n score weer iets vebeterd dat helpt daar ook aan mee :lol:

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2014

#77 Bericht door pa4o »

Bij ons (PI4H) geen technische problemen maar alleen een aantal operators die zich niet goed voelden. Migraine en griep. Dus te weinig operators in principe. Voor de rest ging het prima. Het opbouwen verliep ook goed, we waren een aantal weken voor de pacc al begonnen en dat voldoet prima. We hebben ongeveer net zo veel qso's als vorig jaar maar wel een aantal multies meer. Alleen konden we de masten niet helemaal uitdraaien door de harde wind wat toch wel jammer was.

Peter

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: PACC 2014

#78 Bericht door PD5WL »

Het was mijn eerste PACC, thuis heb ik een QSO of 21 gemaakt op zaterdag eind van de middag, voor een QRP station was er bij de meeste leuke stations geen door komen aan. Wel USA op 10 en 20m gewerkt. De zondag begonnen met 1 QSO thuis en daarna bij PA0AA aangeschoven. Daar nog een QSO'tje of 5-6 gemaakt.. het was op de zondag erg stil.

Volgend jaar.. ik denk dat ik thuis dan niks doe en mij aansluit bij PA0AA op PI4UTR.... Als de planning en PA0AA het toelaat...
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#79 Bericht door PA2RU »

PE4BAS schreef:
Deze secties zijn allemaal mixt mode dus CW/SSB.
Wil ik een balletje opgooien voor de QRP sectie. Graag ook een QRP CW en QRP SSB.
Dat is het enige wat mij weerhoud van het meedoen in de QRP sectie van de PACC contest.

Overigens mijn PACC verhaal: http://pe4bas.blogspot.nl/2014/02/histo ... ation.html

Tot nu toe weinig van anderen gelezen. Het is alleen maar geklaag over dit niet goed, dat niet goed. Schrijf eens hoe jouw persoonlijke PACC was. Is er verbetering t.o.v. vorig jaar? Had je nog technische problemen? Ben je nog interessante stations tegen gekomen?

Ik vond het een leuke PACC contest dit keer en heb er een goed gevoel over...uiteraard heb ik m'n score weer iets vebeterd dat helpt daar ook aan mee :lol:
Wie houd je tegen om alleen maar CW verbindingen te maken in de qrp sectie??
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en het log is gewoon goedgekeurd.....
73 René PA2RU

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: PACC 2014

#80 Bericht door PA3EYC »

Ik heb ook qrp gezeten in CW.
Ik heb even zitten runnen en dat gaat met QRP prima. Soms werd ik van de frequentie gejaagd omdat een "sterk" station vlak naast me CQ begon te seinen. Dan schuif ik een paar Herz op. Voordeel van CW is dat er veel amateurs op een klein stukje frequentie band kunnen spelen.

Wat mij opvalt is dat er best wel wat mensen zijn die de regels willen wijzigen omdat ze anders nooit kans hebben om te winnen. Het probleem van regels wijzigen is dat er weer andere mensen zijn die zich "benadeeld" voelen. Dit zal nooit ophouden.
Ik zou bijvoorbeeld wel een aparte QRP klasse willen hebben voor SteppIr gebruikers met een KX3 die in het buitengebied wonen en slechts 2 uur mee kunnen doen. :lol: :lol:

Ik heb in ieder geval een paar uurtjes lekker meegedaan voor de afdelingscompetitie. En gaat het daar niet vooral om? Dat we lekker met de hobby bezig zijn.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2014

#81 Bericht door PE4BAS »

Wie houd je tegen om alleen maar CW verbindingen te maken in de qrp sectie??
Niemand houd me tegen, ik zou alleen SSB willen doen. Immers in CW maak je veel meer QSO's dat is bekend.
Alleen zijn er ook nog zendamateurs die geen CW verstaan en spreken. Zoals ik dus :cry:

Maar PA3EYC heeft gelijk. Het gaat om het meedoen...niet persé om te winnen.

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: PACC 2014

#82 Bericht door pe1pip »

PE4BAS schreef:
Wie houd je tegen om alleen maar CW verbindingen te maken in de qrp sectie??
Niemand houd me tegen, ik zou alleen SSB willen doen. Immers in CW maak je veel meer QSO's dat is bekend.
Alleen zijn er ook nog zendamateurs die geen CW verstaan en spreken. Zoals ik dus :cry:

Maar PA3EYC heeft gelijk. Het gaat om het meedoen...niet persé om te winnen.
ja... het is even werk, maar met volharding kan je ook 'even' morse leren ;-)
--

73, Remco - pe1pip

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC 2014

#83 Bericht door pa7al »

Dit is de ruwe score van PI4FRG (FRAG) sectie M/M
meer Multies en punten dan vorig jaar
vorig jaar 7e we hopen nu op 6e plaats
condities op de lage banden vonden wij niet al te best

Wat aangaande de secties in de PACC
Als Multi/Multi heb je niks te kiezen en als Singele operator heb je keus uit een stuk of 7 secties
En wat betreft stations opbouw wij verbeteren ook elk jaar ons station antennetje hier antennetje daar
En ik denk dat elke amateur dat doet ongeacht in welke sectie hij mee doet
Een beetje contester wil toch elke meer


Afbeelding

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: PACC 2014

#84 Bericht door pe5t »

Toch is winnen ook wel leuk. Tussen 1977 en 2008, een stuk of 20 maal, individueel en als M/M groep.
En thuis echt geen superstation. (Ik heb het nu beter voor elkaar, maar de belangstelling is wat verdwenen)

Bedenk dat de PACC contest geen DX contest is. Het overgrote deel van de qso's (90%) en dus ook de multipliers is Europees. Hoog-opstralende (slecht voor dx) antennes zijn dan een voordeel! Wat dx betreft brengen alleen de USA en Japan nog wat extra, maar ook daarvoor heb je geen superstation nodig. Ze vinden je meestal wel. Zuid America, Africa en Oceanie leveren traditiegetrouw nauwelijks QSO's en multipliers op.
Dus, PE1PIP, met een paar dipolen op een meter of 10 hoogte kun je heeeeeeel ver komen. Maar dan moet je wel een goede operator zijn. En dat ben je niet zo een-twee-drie.
Bijlagen
P1010207.JPG

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC 2014

#85 Bericht door pa7al »

Afbeelding

Dit was onze rotorklok tijdens de PACC
De rotorklok van onze 2 bander beam 6/10m is vrijdags kapot gegaan, rotor wou wel draaien maar de wijzer deet niks
De potmeter in de rotor is waarschijnlijk stuk
Dus hebben we een camera in de mast gemonteerd en probleem opgelost
we hebben ook heel wat nacht dieren voorbij zien vliegen :D

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: PACC 2014

#86 Bericht door PA7JWC »

Dit is de ruwe score van PA6NB sectie M/M.
Nu maar hoop dat het genoeg is voor de top 5 ;)

Vrijdag zijn we begonnen met opbouwen van de 2el moxon voor 40m en zaterdag morgen de verticale voor 80m.
Ondanks veel wind is alles blijven staan en gelukkig hebben wij geen technische problemen gehad.
Het was weer een super gezellig weekend! We hebben nu al weer plannen voor volgend jaar ;)
Ik had voor mezelf de doelstelling om meer CW-verbindingen te maken dan SSB en dat is gelukt!

Ondertussen hebben we weer een kleine inpressie gemaakt van onze PACC 2014.
http://www.youtube.com/watch?v=L4zFB8J0 ... e=youtu.be
Bijlagen
scoce.jpg
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PACC 2014

#87 Bericht door EA5JEX »

Leuk,

Een tentenkamp binnen, handig als het zou gaan vriezen!

Kees

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC 2014

#88 Bericht door PA3JD »

Log zojuist naar de robot verzonden. Voor het eerst meegedaan in de QRP sectie. Meegedaan om de snelheid van opnemen te oefenen. Dit was mijn 7e PACC, maar nu met de straight key tot 25 wpm en alles op het gehoor. Net als jullie, veel plezier beleefd aan de contest.

Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: PACC 2014

#89 Bericht door kees - pa3deb »

pa7al schreef:En wat betreft stations opbouw wij verbeteren ook elk jaar ons station antennetje hier antennetje daar
Mooi resultaat toch?
Is het trouwens nog wat geworden met die vertical op de omheining?
73
Kees, PA3DEB

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PACC 2014

#90 Bericht door PA0CMU »

Is geen verkeerde oplossing hoor Kees PA5CW, die tenten in een galmende zaal van het scoutinggebouw. Bovendien was de CV thermostaat niet bedienbaar voor ons (vergrendelde bescherming er omheen) en ging de kachel zaterdagmiddag uit na het reguliere scouting programma. Met een noodgreep, door koelelementen uit de vriezer op de behuizing van de thermostaat te leggen, ging de CV door de vorstbeveiliging weer aan! Dan zijn die tenten ook prettig als je daar stil zit te contesten.

Carel
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie