PACC 2014

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

PACC 2014

#1 Bericht door paul »

Het is alweer bijna zo ver,

Ik zou eens willen weten wat anderen vinden.

In de CQ WW is het gebruikelijk om te "handhaven", m.a.w. als men een overtreding begaat loopt men de kans gediskwalificeerd te worden.

Zijn jullie van mening dat dit met de PACC ook zo zou moeten zijn?
Of is het niet aan de VERON en hun vertegenwoordigers om "POLITIEAGENT" te spelen?

En natuurlijk, wie gaat er mee doen :?: :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PACC 2014

#2 Bericht door PE2AAB »

Triest dat het uberhaupt nodig zou moeten zijn.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PACC 2014

#3 Bericht door EA5JEX »

Heb je dan voorbeelden? Ik heb niet de indruk dat het nodig is.
Kees

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: PACC 2014

#4 Bericht door paul »

Waar mensen een competitief spelletje doen, zijn er altijd mensen die de grens opzoeken, en er dan ook bewust of onbewust overheen gaan. Dat is al net zo lang zo, als het oudste beroep bestaat.

Het gaat om de principiële vraag, moet de VERON (PACC team) handhaven?
Of is dat aan de amateurs zelf?

Als iemand remote receivers gebruik, buiten het bandplan qso's maakt, enzv.
Moet betreffende amateur gediskwalificeerd worden?

Het echte absolute bewijs is namelijk niet snel te leveren.
Er kunnen hele sterke vermoedens zijn, maar absoluut bewijs heb je waarschijnlijk alleen als iemand samen met 2 andere mensen er de hele tijd naast staat.

Is het dan zo dat de VERON moet zeggen wij hebben hele sterke vermoedens, dus...?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#5 Bericht door PA3DAT »

Ik heb wel eens gelezen van contesten waarbij men zoveel mogelijk opneemt, sdr. Als dan achteraf blijkt
dat je buiten het contest-segment werkte word je gediskwalificeerd. Niks mis mee, volgens mij.

Een voetballer die een doelpunt scoort vanuit buitenspel, dat wordt toch ook afgekeurd? Als je regels stelt
moet je ze ook handhaven, is mijn idee.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: PACC 2014

#6 Bericht door paul »

Ook als iemand je verteld dat hij uit buitenspel positie heeft geschoord, maar je hebt het zelf niet gezien als scheidsrechter?

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2014

#7 Bericht door pa3met »

paul schreef:Het is alweer bijna zo ver,

Ik zou eens willen weten wat anderen vinden.

In de CQ WW is het gebruikelijk om te "handhaven", m.a.w. als men een overtreding begaat loopt men de kans gediskwalificeerd te worden.

Zijn jullie van mening dat dit met de PACC ook zo zou moeten zijn?
Of is het niet aan de VERON en hun vertegenwoordigers om "POLITIEAGENT" te spelen?

En natuurlijk, wie gaat er mee doen :?: :mrgreen:
ik vind dat de organisatie die de contest regelt, moet handhaven.

Afhankelijk van de overtreding zou je kunnen kiezen vanaf een straf van xxx punten kwijt, disqualificatie ....tot en met het
verbod op meedoen aan de contest voor de komende 5 jaar voor de hele groep Dus *iedereen* die daar op dat moment is.
(ook de meekijkende mensen dus -- dan halen de mensen het niet in hun hoofd etc..)

Ik weet dat dat best wel bot is, maar bedenk maar -- als je je gewoon gedraagt, dan hoef je je geen zorgen te maken.

En of er overtredingen begaan worden.. daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#8 Bericht door PA2RU »

Een groep of enkele deelnemer x jaar uitsluiten van deelname is niet te doen en ook geen optie..
Diskwalificatie of het log degraderen tot checklog komt al hard aan en dat is al voldoende om mensen in te laten zien dat ze zich aan de spelregels dienen te houden.

Ben er trouwens nog niet helemaal over uit hoe ik ga mee doen dit jaar : dat kan thuis zijn of bij PI4ZOD..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2014

#9 Bericht door pa3met »

PA2RU schreef:Een groep of enkele deelnemer x jaar uitsluiten van deelname is niet te doen en ook geen optie..
Diskwalificatie of het log degraderen tot checklog komt al hard aan en dat is al voldoende om mensen in te laten zien dat ze zich aan de spelregels dienen te houden.

Ben er trouwens nog niet helemaal over uit hoe ik ga mee doen dit jaar : dat kan thuis zijn of bij PI4ZOD..
of het wel of niet te doen is... da's een ander verhaal .. maar ik denk als checklog dienst doen niet voldoende afschrikwekkend is. Je zou ook AT mee kunnen nemen. "Oh dat is 1500W. Hopsa, rood kaartje er bij". Zo dan?

(en ja, ik chargeer de hele discussie een beetje ;-))
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#10 Bericht door PA2RU »

Ik denk het wel dat degradatie tot checklog afschrikt : je doet dan voor spek en bonen mee en kunt dan ook geen aanspraak maken op een prijs..
Wees eens eerlijk : 2000 verbindingen in het log en dan voor jandoedel mee doen in de competitie :mrgreen:
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2014

#11 Bericht door pa3met »

PA2RU schreef:Ik denk het wel dat degradatie tot checklog afschrikt : je doet dan voor spek en bonen mee en kunt dan ook geen aanspraak maken op een prijs..
Wees eens eerlijk : 2000 verbindingen in het log en dan voor jandoedel mee doen in de competitie :mrgreen:
Ik begrijp dat dat voor sommigen pijn zal doen. Mij zou het niets uitmaken omdat ik er niks om geef. Net als QSL cards en awards trouwens. Ik hoef geen bevestiging voor wat ik presteer...... ;-) (en contesten zijn leuk om te doen, that's all)

Waar ik dan weer wel een hekel aan zou hebben is het opgelegd krijgen van beperkingen. Daarom heb ik Dndroid en geen iOS. daarom heb ik linux en geen windows of OSX.

Maargoed, we zijn het er over eens dat een klap uitdelen wel eens voor een positief effect kan zorgen in de toekomst.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: PACC 2014

#12 Bericht door paul »

Het gaat niet zo zeer over de vraag welke straf.

Het gaat meer over het punt, je kan (bijna) nooit onomstotelijk bewijzen dat men een overtreding heeft begaan. Natuurlijk kan je op een geven moment er wel erg erg zeker van zijn, en stellen dat het voorbij redelijke twijfels is. Maar helemaal bewijzen kan je het niet snel.

Is het dan toch redelijk dat men de regels handhaaft?

Dus de organisator zegt; wij zijn er van overtuigd, dus wij leggen je nu deze straf op.
Is dat een taak van de organisatie, ja of nee?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#13 Bericht door PA3DAT »

Ik noemde als voorbeeld een contest waarbij de organisatie via SDR breedbandig opnames maakt. Dan kun je toch achteraf
gewoon terugspelen dat iemand buiten het contest-segment werkt? Trouwens, mijn software (N1MM) registreert ook de
frequentie tot op 1 of 2 cijfers achter de KHz, daaraan kan de organisator het toch ook zien?

En zendvermogens, dat is aan het AT he, om dat te controleren. Gewoon eens binnenvallen bij een contestgroep, dat doen
(of deden) ze ook wel bij de JOTA. Kwamen ze controleren op zaterdagmiddag, terwijl de halve scoutingclub met een
mede-amateur/AT-medewerker naar Nederhorst den Berg was afgereisd voor een bedrijfsbezoekje!

Gelukkig was ik er nog, als first operator, ik had alleen mijn registratie niet bij me... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#14 Bericht door PA2RU »

paul schreef:
Dus de organisator zegt; wij zijn er van overtuigd, dus wij leggen je nu deze straf op.
Is dat een taak van de organisatie, ja of nee?
Ik vind van wel...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#15 Bericht door PA2RU »

Ik ben er uit : ik ga mee doen bij PI4ZOD en zal daar hoofdzakelijk cw verbindingen gaan maken..
Heb niks met gillen in een microfoon ;)
73 René PA2RU

Plaats reactie