PACC 2014

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: PACC 2014

#61 Bericht door PH1Z »

Wat mij opvalt is dat er in bepaalde categorieën altijd de zelfde stations nummer 1 zijn. Dit is natuurlijk niet moeilijk als je ziet wat voor een antenne park en ruimte deze hebben ... Misschien daar eens naar kijken en de toppers bij elkaar zetten .... dan vechten die het maar uit... Hoe je die verdeling maakt dat kunnen jullie zelf verzinnen
maar 5/6 jaar winnaar zijn in een categorie is niet meer leuk voor de David. Het wordt tijd dat Goliath in een ander verplichte categorie wordt geplaatst ......
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#62 Bericht door PA2RU »

BUDDY schreef:Wat mij opvalt is dat er in bepaalde categorieën altijd de zelfde stations nummer 1 zijn. Dit is natuurlijk niet moeilijk als je ziet wat voor een antenne park en ruimte deze hebben ... Misschien daar eens naar kijken en de toppers bij elkaar zetten .... dan vechten die het maar uit... Hoe je die verdeling maakt dat kunnen jullie zelf verzinnen
maar 5/6 jaar winnaar zijn in een categorie is niet meer leuk voor de David. Het wordt tijd dat Goliath in een ander verplichte categorie wordt geplaatst ......
Ik denk dat het een stimulans voor anderen kan zijn om hun spullen te verbeteren zodat zij dat stokje over kunnen nemen...
73 René PA2RU

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PACC 2014

#63 Bericht door EA5JEX »

Inderdaad, je kunt je er aan ergeren, maar je kunt ook zelf of met een groep proberen hun te verslaan.
Zo zitten wedstrijden nu eenmaal in elkaar.
De stations met de hogere scores offeren er ook hun nachtrust aan op, als je dat er niet voor over hebt win je in ieder geval nooit. (ik heb dus wel geslapen en ben niet als hoogste geëindigd, dat weet ik nu al).

Het blijkt trouwens dat een paar stations met eenvoudige dipolen de hoogste score halen en ook vaak gespot zijn op het cluster.

Een beam kan ook een nadeel zijn, dat omdat je steeds moet draaien en op de zij- en achterkant horen ze je niet bij matige condities.

Kees

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: PACC 2014

#64 Bericht door pa7ww »

Deze discussie spitst zich voor toe op te hoge vermogens in je klasse en extreme antennes. Ok dat hoort niet en dient nageleeft te worden!
Drie zaken zijn eigenlijk zeker zo belangrijk:
1. hoeveel tijd besteed je in de contest??
dit jaar heb ik ca 4 uur meer gedaan en 200 QSO's meer, los van
eventuele veschillen in conditie maakt dat veel uit!!
2. hoeveel kennis heeft de zendamateur over propagatie op alle banden en op elk uur van de dag???
3. hoeveel operating practice heb je ??? Ik ken veel amateurs die aan meer dan 20 contests meedoen per jaar? Kijk maar eens bij de afdelingscompetitie!!

Met deze drie punten versla je iedereen die alleen in de PACC met een groter dan toegestaan vermogen werkt en verder geen enkele kennis en ervaring heeft.

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: PACC 2014

#65 Bericht door PH1Z »

Ik geef alleen maar aan dat er eerlijke concurrentie moet komen. Wij hebben voor het eerst mee gedaan met 7 personen en ook de nachtelijke uren. En boven onze verwachting staan wij redelijk boven aan van onze catagorie.
Hoe leuker kan het voor ons zijn, geen ervaring en toch in de top mee draaien ;-). Maar als ik zie wat onze collega's hebben staan aan antenne's .....tja, dan wordt het wel erg moeilijk .....

Misschien moet er een klasse komen toppers/winnaars tegen elkaar dan hebben de kleinere stations ook kans om
in de prijzen te vallen ... :D
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: PACC 2014

#66 Bericht door PA1A »

BUDDY schreef:Ik geef alleen maar aan dat er eerlijke concurrentie moet komen. Wij hebben voor het eerst mee gedaan met 7 personen en ook de nachtelijke uren. En boven onze verwachting staan wij redelijk boven aan van onze catagorie.
Hoe leuker kan het voor ons zijn, geen ervaring en toch in de top mee draaien ;-). Maar als ik zie wat onze collega's hebben staan aan antenne's .....tja, dan wordt het wel erg moeilijk .....

Misschien moet er een klasse komen toppers/winnaars tegen elkaar dan hebben de kleinere stations ook kans om
in de prijzen te vallen ... :D
Als je groot bent mag je wellicht meedoen,
http://www.wrtc2014.org/qualifying/team ... -policies/
nu nog even flink oefenen
http://www.rufzxp.net
En niet lopen janken....
http://www.nccc.cc/archived_meetings/pd ... 9APR13.pdf

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2014

#67 Bericht door pa4o »

En wat denk je van cw operators. Die hebben vele malen meer aanbod dan ssb operators.
Ik ben als enigste cw operator van ons clubje(PI4H) en we zitten nu zo'n beetje aan de top. Weet zeker als we er 1 of 2 cw operators erbij hebben dat we dan zeker een behoorlijk meer qso's erbij maken.

Peter

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2014

#68 Bericht door xxxx »

pd7yy schreef:Wat is jullie mening over stations aanroepen die niet in contest zijn en om volgnummer vragen? Wij hebben het niet gedaan of zijn we dan te braaf geweest?
Dat je je tijd aan het verknoeien bent en nog veel hebt te leren omtrent contesten.

Gr Jelle

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2014

#69 Bericht door xxxx »

PA1A schreef:
BUDDY schreef:Ik geef alleen maar aan dat er eerlijke concurrentie moet komen. Wij hebben voor het eerst mee gedaan met 7 personen en ook de nachtelijke uren. En boven onze verwachting staan wij redelijk boven aan van onze catagorie.
Hoe leuker kan het voor ons zijn, geen ervaring en toch in de top mee draaien ;-). Maar als ik zie wat onze collega's hebben staan aan antenne's .....tja, dan wordt het wel erg moeilijk .....

Misschien moet er een klasse komen toppers/winnaars tegen elkaar dan hebben de kleinere stations ook kans om
in de prijzen te vallen ... :D
Als je groot bent mag je wellicht meedoen,
http://www.wrtc2014.org/qualifying/team ... -policies/
nu nog even flink oefenen
http://www.rufzxp.net
En niet lopen janken....
http://www.nccc.cc/archived_meetings/pd ... 9APR13.pdf
Niet vaak met Henk eens maar deze keer volkomen.
Gewoon beter je best doen, doelen stellen, harder werken en meer geld en tijd er aan spenderen werkt het dan nog niet, gewoon weer opnieuw beginnen.
Of eens nadenken om te starten in een klasse waar je meer kans maakt op suc6.

Laten we vooral niet voor elke ditje en datje een speciale klasse maken want dan is het eind snel zoek!

Gr Jelle

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: PACC 2014

#70 Bericht door PH1Z »

Tja, als je dat Janken noemt en ook nog eens bent ... Ik vraag mij gewoon af of het nog wel een uitdaging is om tegen de kleinere stations te contesten.
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: PACC 2014

#71 Bericht door pa7ww »

Ha Buddy,
volgens mij begrijp je het nog niet helemaal.
In de aller eerste plaats contest je tegen jezelf, kan ik meer dan 200 QSO's per uur maken (in SSB)' kan dit verbeteren, kunnen andere dingen beter dan vorig jaar?? Kunnen we uit een antenne nog 1 db meer halen??enz enz....Van dat alles moet je de kick krijgen!!!!!!! Anders kun je beter stoppen.

Pas heel veel later kijk je naar andere stations. Dan kun je concluderen dat je het aardig doet of nog heel veel moet bijschaven. :D

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: PACC 2014

#72 Bericht door PH1Z »

Id ik begrijp het niet, daarom krijg je dan ook een prijs als je de meeste score hebt en niet een hoeveel je je hebt verbeterd tov van voorgaande jaren.

Jij heb volkomen gelijk een contest tegen je zelf, ik snap het niet !
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2014

#73 Bericht door PA2RU »

pa4ps schreef:En wat denk je van cw operators. Die hebben vele malen meer aanbod dan ssb operators.
Ik ben als enigste cw operator van ons clubje(PI4H) en we zitten nu zo'n beetje aan de top. Weet zeker als we er 1 of 2 cw operators erbij hebben dat we dan zeker een behoorlijk meer qso's erbij maken.

Peter
Dat kan ik bevestigen...
Vorig jaar heb ik in de qrp sectie uitsluitend cw verbindingen gemaakt : ruim 700 stuks..
Dit jaar heb ben ik bij PI4ZOD de eerste 2 uur actief geweest ook uitsluitend cw : 150 verbindingen , iets meer dan 1 qso / minuuut.
73 René PA2RU

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: PACC 2014

#74 Bericht door PD2EDR »

Klopt inderdaad. Helaas voor Novice geen enkel CW sectie. Wellicht dat ik volgend jaar wel CW doen bij een club. Merendeel van mijn QSO's toch in cw gedaan. Helaas natuurlijk voor N geen 40m cw gedeelte, en het SSB gedeelte zat vol met RTTY gedurende de avond en nacht. Dat was jammer, heeft me veel punten gekost vrees ik.

Maar goed, als iedereen nou gewoon op zijn / haar manier hun best heeft gedaan dan is dat toch prima? Ging het vroeger niet om het spel ipv de knikkers? Als je niet kunt winnen, zal je of een ander doel moeten stellen, of gewoon voor de lol meedoen.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC 2014

#75 Bericht door pa7al »

Hallo PACC,ers

Hierbij wil ik weer even het balletje opgooien aangaande de Secties multi/multi , multi singele en multi2
Deze secties zijn allemaal mixt mode dus CW/SSB.
Voor de secties single operator zijn er wel aparte SSB en CW secties.
Om de strijd wat eerlijker te maken is het misschien een idee om voor deze secties ook een sectie alleen SSB toe te toevoegen.
De goede CW operators hebben allemaal hun stekje gevonden bij de grotere contest stations,zo wordt het dus elk jaar stuivertje wisselen tussen de nummers 1 t/m 5
De meeste contesten hebben wel verschillende secties voor SSB/CW (UBA, CQWW,CQWPX enz)

Ben erg benieuwd wat de andere OM,s hier van vinden,er gaan vast opmerkingen komen van ga dan ook maar CW leren
Maar CW qso,s maken en CW contesten is weer een heel ander verhaal

Plaats reactie