Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#31 Bericht door pe5jw »

PD2R schreef:
pe5jw schreef:Ik heb me wel erg lopen ergeren aan de choas toen sloten op 3775 op nummer probeerde te werken.
Serieus? Op nummer werken in een contest is eigenlijk "not done", laat staan in een (met alle respect) kleine Elf Steden Contest. Maar goed, efficiënt runnen moet je leren en bijhouden, het komt niet vanzelf. Op nummer werken draagt bij het contesten in ieder geval niet bij tot een hogere QSO rate.
Maarten dat op nummer werk is misschien niet de beste manier maar daar stoorde ik me ook niet aan.
Al dat gebrul er overheen met allerlei opmerkingen, als het nu gewoon calls waren geweest.
Er werd niet eens meer naar de best OM geluisterd daar gingen ze gewoon overheen.
(wonder dat hij toen niet afhaakte, compliment daarvoor, weet niet wat ik gedaan had maar ik was dan ook niet op nummer gaan werken ;) )

Je kan deze contest ook niet vergelijken met de groten met wat geduld was iedereen gewoon netjes aan de beurt gekomen dat was gewoon al duidelijk toen hij er aan begon.
QSO rate ? ha ik heb maar 50 verbindingen in 3 uur daar gaat het ook helemaal niet om.
Het ging hem erom ondanks zijn qrm toch nog verbindingen te kunnen maken.
Dus lage QSO rate of geen QSO's inpakken en wegwezen dus.
PD2R schreef:Dergelijke contesten zijn heel leuk en wanneer ik eindelijk mijn station op orde heb dan ben ook ik van de partij. Hopelijk besluit de contest organisator om over te gaan naar 40 i.p.v. 80 meter. Dat maakt het voor de Novice ook een stuk interessanter.
Ik hoop trouwens dat 80m niet ingewisseld wordt voor 40m alleen om meer deelnemers te krijgen 80m is een leuke band.
40m erbij prima maar dan ook alleen duidelijk erbij.
Het moet gewoon een gezellig leuke kleine contest blijven voor jong en oud zonder een hoge contest drempel, op zijn nederlands dus.
De vergelijking met de oude regio contest kan ik idd ook wel maken.
Als dat zou veranderen is de lol voor mij om af te reizen naar Friesland er denk ik wel af.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#32 Bericht door pa7ww »

dit jaar sinds lange tijd weer eens meegedaan aan de elfstedencontest en een log ingestuurd. Vergeleken met andere contesten gaat alles erg langzaam maar over het algemeen wel erg plezierig. Zeker ook geschikt voor nieuwkomers in contesten.
Het laatste uur was wel erg saai, maar 6 qso's kunnen maken in dat uur :(
Het nadeel op 40m is:
de PD amateurs (als zij zich aan de machtigingsvoorwaarden houden :lol: ) zullen ondergespit worden door pa amateurs met hun grotere vermogen en meestal ook betere antennes.
Dit gebeurde volop in de PA-bekercontest een paar weken geleden.
O ja, 57 verbindingen gemaakt en...Sloten is niet gelukt :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#33 Bericht door PD2R »

@Joeri: Wanneer je op nummer gaat werken roep je dergelijke ellende over jezelf af. Daarmee wil ik niet zeggen dat het OK is om zomaar wat te gaan roepen, je dient je gewoon ten alle tijden te houden aan de aanwijzingen van de OM die frequentie heeft. Maar, het is simpelweg een feit dat helaas de meeste operators dat principe niet begrijpen en dus maar gaan "QRMen". M.a.w. op nummer werken in een contest in contra productief. 50 QSO's per uur is immers ook een QSO rate :wink:
Verder ben ik het helemaal met je eens. Wanneer de OM er voor kiest om op nummer te gaan werken dan is dat zijn keus en daar heb ik mij aan te houden. Ik zou me dan ook meer ergeren aan die andere operators die zijn aanwijzingen in de wind slaan en maar QRM gaan veroorzaken.

@PA7WW: Dat zou dan "bad operating practice" van de F amateurs zijn. Overigens heb ik ook wel eens aan de PA beker contest mee gedaan en werd toen niet "ondergesneeuwd" met mijn 25 Watt. Wellicht deed ik mee tijdens een rustige PA beker contest en was er dat jaar gewoon weinig concurrentie.
"Your milage may vary"
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#34 Bericht door pa7ww »

Hoi Maarten, dit jaar was het heel veel drukker op die 40kHz van de 40m.
Voor een elfstedencontest zie ik dat niet zo zitten.

Operatingpractice ja daar draait het om, niet alleen van N amateurs.
Mijn favoritecontest is de RSGB clubcontest één avond per maand op 80, vooral in de eerste maanden van het jaar! Regelmatig worden daar 2 QSO's op één freq. gemaakt zo vol is die band dan. Over operatingpractice gesproken :D
73 de Henk.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#35 Bericht door PE4BAS »

Hier mijn stukje....inclusief video:

http://pe4bas.blogspot.nl/2013/11/3-con ... n-row.html

Starring: PA3GVQ, PE4BAS, PA5COR, PE1LAP, PA3GQF, PA0HFM, PI4EME, PA5RR, PI4FRG, PE0MVJ, PA6R, PE1JRP, PE2HD, PA2LO, PA3DHR, PA2AE

Veel plezier met bekijken en beluisteren.

M.b.t. eventueel volgend jaar. Ik ben voor verhuizen naar de 40 KHz op 40m. Dat zal veel meer drukte met zich mee brengen maar het is ook een hele uitdaging. Niet alleen voor de nieuwe licentie houders maar ook voor de ervaren contesters. Nadeel is dat het plezierige rustige van de contest er dan wel van af is. Het is maar net wat de voorkeur heeft. Ik heb het laatste half uur van de contest dit jaar maar 3 QSO's gemaakt. Mijn ervaring is dat het zo wel wat saai word. Om 13:00 had ik alle multipliers al gewerkt, dat was overigens vrij snel dit jaar.

Op de webSDR van TU Eindhoven mijn signaal eens bekeken het laatste half uur en eens aan het testen geweest met het vermogen. Van 100W terug naar 20W zag ik eigenlijk geen verschil in het signaal. Met 5W werd mijn signaal iets zachter. Wel leuk om dat eens zo te bekijken. Maar had het liever iets drukker gehad het laatste half uur van de contest.

PE1GHG
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2011, 07:18
Roepletters: PE1GHG

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#36 Bericht door PE1GHG »

Toren Woldberg.jpg
Op de eerste plaats voor Bas PE4BAS, leuk stukje video op je blogspot.

Dit jaar in Tuk R32 op 80 mtr heel veel storing, dik S9 rotzooi staan, zal volgend jaar wel een andere plaats worden misschien wel bij ons 2 mtr station op de toren bij de Woldberg.
Op de toren ging het grandioos, alleen horizontaal ( BigWheel ) de verticaal bleek defect, maar ondanks dat toch verre verbingen kunnen maken met S9 signalen uit Limburg en Belgie, en natuurlijk alle 12 multipliers.
Toch miste ik wel de verticaal, maarja volgende keer beter, we hebben een leuk weekend gehad met ze zessen, Cees PA0CRG, Wim PA2GON, Peter PA3FQH, Erik PE1NOJ, Okko PH2CV en ik John PE1GHG, alle van de afd A37 Rotterdam.

73's en tot volgend jaar, John PE1GHG

PE1GHG
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2011, 07:18
Roepletters: PE1GHG

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#37 Bericht door PE1GHG »

Cees PA0CRG moet PA0CRB zijn.

73's John

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#38 Bericht door PE1NBD »

Ik wil m'n log uploaden en krijg via de site het volgende Emailadres: pa2ip at amsat.org
Al mijn mailtjes komen terug dus dit schiet niet op. Als dit adres niet meer bestaat wordt het tijd dat ze de site eens updaten.
:evil:
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#39 Bericht door PA3DAT »

Misschien een storing bij Amsat.org?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#40 Bericht door pa7ww »

Een paar dagen geleden mijn log verzonden naar pa2ip@amsat.org dat ging prima.
Het adres zal nog steeds wel kloppen. Morgen nog eens proberen.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#41 Bericht door PE1NBD »

Maar weer een poging gedaan. In de deliverystatus van de foutmelding staat een adres naar HCC.net. Wordt doorgelinkt dus. Hoop dat het nu lukt.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PD2GSP
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2011, 21:33
Roepletters: PD2GSP

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#42 Bericht door PD2GSP »

idd. vol is hcc.net na 0.33 foto in hoge resolutie.

maar moet eeerlijk zeggen dat er andere wegen zijn om het log binnen te krijgen bij de contestmanager (nog bedankt daar voor).
Het zou leuk zijn als er in 2014 40 mtr bij kwam.
Nogmaals bedankt.
Beter duur als niet te koop maar het liefst gratis.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 17 November 2013

#43 Bericht door PE1NBD »

Persoonlijk mailtje terug gehad over de foutmeldingen en intussen opgelost en log binnen.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie