PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#16 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe5jw schreef:Het remote verhaal gaat uit van de antenne dat lijkt me een veel logischer exchange.
In dit geval zou R50 nooit mee kunnen doen. Deze regio, en volgens mij nog een, is niet aan een plaats/gebied, gebonden.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#17 Bericht door xxxx »

Vreemde gang van zaken, vorig jaar een compleet ander antwoord gehad. Dit jaar de nodige zaken geregeld, materiaal gekocht daar ik volledig mobiel ben om vanuit R45 iets moois op te zetten. Kan ik even goed hier vanuit mijn eigen shack gaan werken....Ik vindt best, ik houd mooi regio 45 aan zo staat het ook al in de check van N1MM, zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en anders zou alle moeite voor niks zijn geweest.

Hoop jullie zondag allemaal te werken, nu maar hopen dat de griep niet meer doorzet want anders is het voor mij game over.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#18 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Jelle,

Zoals ik al in het begin schreef, heel verwarrend.

Iedereen heel veel succes morgen en zondag tijdens de PA beker.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#19 Bericht door xxxx »

Idd Tjeerd,

Kan altijd nog de TRX aan laptop nr1 knopen en een 2de laptop een wifi verbinding maken zijn we ook (Remote) 8)

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#20 Bericht door PD2R »

Voor mij geen PA beker dit jaar, te veel andere zaken te doen.

Ik snap de redenatie van Jelle volkomen maar feitelijk ben je wel aan het "vals spelen". Je geeft namelijk als een van de weinige een multiplier uit en dat zorgt doorgaans voor meer aanbod = meer QSO's = meer punten.

De regel aangaande de exchange staat op zich duidelijk vermeld. Echter, de toevoeging dat remote stations de regio dienen te geven waar de antenne staat opgesteld, schept verwarring en slaat helemaal nergens op.
Wanneer ik vanuit Zeeland afreis naar het noorden om vanaf Texel aan de PA beker mee te doen, dan moet ik gewoon R33 geven. Maar wanneer ik vanuit Zeeland een remote station op Texel bedien dan moet ik ineens R23 geven?!? Naar mijn mening moet dat dus precies andersom zijn! Dat gezegd hebbende, als het doel van de PA beker organisatie is om het gebruik van remote stations te bevorderen, dan is de regel prima opgesteld.

Mensen zoals Jelle die dus veel moeite doen om een zeldzame regio te activeren door fysiek af te reizen naar die regio, worden nu dus eigenlijk gestraft.

Lijkt me vertandig om de regels dus aan te passen. Wat mij betreft zou de exchange moeten bestaan uit de QSL regio waar je station staat opgesteld. Dat is overigens het zelfde concept wat ook bij andere contesten wordt toegepast.
Wanneer die regel niet wordt aangepast dan laat ik me volgend jaar gewoon een weekje inschrijven bij de QSL regio R50 of zo. Wanneer de contest voorbij is ga ik weer terug naar mijn eigen regio. Zo kan ik dan geheel volgens de regels een bijzonder multiplier in de lucht brengen en het enige wat ik daarvoor hoef te doen is het versturen van een mailtje naar het DQB. :twisted:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#21 Bericht door PA2REH »

Zo, het CW deel zit er weer op. Vooral 40m ging goed, op 80m had ik erg veel ruis.
Ik heb zelf R50.
BTW: R45 niet gehoord, niet gewerkt.
Leuk was dat ik twee PD stations op 40m heb gewerkt (>7050). Goede cw operators !
Morgen in fone waarschijnlijk niet of heel kort QRV.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#22 Bericht door EA5JEX »

ik had 57 multipliers.
Goed idee om boven naar N te luisteren, daar ben ik niet geweest.

Kees

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#23 Bericht door PA3JD »

Weer een leuke morgen gehad en veel bekende calls gewerkt. Gebruikte eerst de FT897D, maar ben na een half uur toch weer overgestapt op de FT101ZD. Kon hiermee de ruis en overige storingsbronnen er beter uit filteren. Ook de twee PD-stations gewerkt boven de 7.050. Fb operators!
Wat mij wel opvalt, eigenlijk meer tegenvalt, is de lange tijd voordat de uitslag gepubliceerd wordt.
Pas op 15 december is de sluitingsdatum voor het insturen van de logs en de definitieve uitslag is pas vanaf 27 maart 2014 te zien.
Dit is hetzelfde tijdsbestek als vroeger, toen er alleen paper-logs werden ingestuurd. In het huidige digitale tijdperk zou dit toch sneller kunnen?
Is er misschien iemand die een verklaring kan geven voor deze lange procedure?

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#24 Bericht door EA5JEX »

Hi Joop,

Leuk je gewerkt te hebben, je was niet zo sterk.
Hoeveel vermogen had je?

Kees

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#25 Bericht door PE2AAB »

Ik ga het wel redden om om 10.00u achter de radio te kruipen. Net de voeding, kabels en microfoon uit het JOTA krat gehaald en N1MM even ingesteld ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#26 Bericht door PA3JD »

Kees, ik werkte met ongeveer 70 watt. Later bedacht ik me dat Kees met een K is en volgens mij seinde ik een C, toch?

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#27 Bericht door Randy »

Ik heb helaas niet mee kunnen doen. Vrijdagochtend ontdekte ik dat een van de buren een paar meter stuurkabel van de actuator voor de MagLoop heeft lopen snoeien. Ook welkom in de buurt! Erg jammer, als je niet weet wat iets is, bel gewoon aan de deur. Ik bijt doorgaans niet. De antenne stond nog op de 10-meter band getuned en heb vanmiddag de kabel pas vervangen. Helaas niet mee kunnen doen aan CW op 40, ik had graag wat punten weggegeven aan de N-amateurs die de moeite deden mee te doen.

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#28 Bericht door pa4o »

Vind het ook raar dat dit zo lang moet duren in deze tijd. Ze kunnen in ieder geval de bruto score er op zetten.

Nou ja mijn bruto score is 106/59 en 6.254 geeft n1mm hier aan. Heb een paar dupes gewerkt.

Peter

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#29 Bericht door dxhunter »

Na een aantal jaren ook weer eens meegedaan. Omdat ik hier geen QRO kan maken, dit keer gekozen om op QRP mee te doen. Mijn verwachting was dat het dan alleen search and pounce zou worden omdat ik dacht dat ik amper gehoord zou worden met zelf CQ geven. Dit bleek erg mee te vallen en ik had best leuke runs. Uiteindelijk uitgekomen op 88QSO's.

Slechts 1 station heb ik niet kunnen werken na herhaaldelijk aanroepen op 80M. De meeste andere stations hadden mijn call in 1x.
80 meter liep vanaf de start van de contest langzaam terug maar bleef wel bruikbaar, 40 meter was prima. Vrijwel alle stations hadden wel goede signalen hier, sommigen zelfs zeer sterk. Ik hoefde eigenlijk niets uit de ruis te vissen. Het was eigenlijk erg ontspannen allemaal.
Ik heb er weer erg van genoten.
Het phone deel morgen laat ik denk ik aan mij voorbij gaan.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: PA Beker Contest 2013. 9 & 10 November aanstaande.

#30 Bericht door PD2EDR »

Met veel plezier weer in cw mee gedaan. Paar bekenden hier vanuit het forum gewerkt (waarvoor dank). Morgen kijken of cw ook zo leuk gaat. Cu dan.
Edward
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Plaats reactie