Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#16 Bericht door Steef »

Voor als je helemaal niks anders te doen hebt, en alleen als je een mafkees bezig wilt zien, kan je mij een aardig tijdje dom zien lullen in het filmpje in onderstaande link.
Ik zit alleen op 10 meter, en gebruik de 2e radio niet in het filmpje (SO2R). We doen als (Deeltijd) Multi Singel mee, en de 2e radio mag je dan alleen voor multi's gebruiken.
Maar we hebben geen 2de operator omdat we NA elkaar gaan zitten. Dus moet je de multi's zelf zoeken, wat er hier niet van gekomen is.
Het spijt me, knapper ben ik niet! En drukker was het niet :shock: (Lees HEEL erg veel QRM dus een echte run lukte niet helaas!)
Helaas lukt het mij nog steeds niet om de audio die ik hoor goed op te nemen. Als iemand mij daar nog een mee kan helpen dan graag.

Kom maar los met het commentaar!!!!!

http://youtu.be/7Up50zUUELE
Laatst gewijzigd door Steef op 28 okt 2013, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Theo

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#17 Bericht door Theo »

Steef schreef:
Kom maar los met het commentaar!!!!!

http://youtu.be/7Up50zUUELE
Je kop staat me wel aan :mrgreen:

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#18 Bericht door pe5jw »

;) leuk Steef.
Ja kop is best in orde.

Audio van je hoofd telefoon opnemen met monitor aan dan heb je beide.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#19 Bericht door PF9ZX »

Is het verplicht of zijn het allemaal aardsleugenaars in deze contest ? Alles en iedereen is 59 **

Ik heb wat puntjes weggegeven en sommigen heb ik 6x nodig om mijn call te laten verstaan en dan evengoed 59 ** (me reet) :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#20 Bericht door pa7ww »

De 59 in een contest is niets anders dan een bevestiging en wordt wereldwijd zo gebruikt.
Een enkele keer werd mij gevraagd een echt rapport te geven. Soms ( bij twijfel) een modulatierapport. :?

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#21 Bericht door Steef »

Theo schreef:
Steef schreef:
Kom maar los met het commentaar!!!!!

http://youtu.be/7Up50zUUELE
Je kop staat me wel aan :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

pe5jw schreef:Audio van je hoofd telefoon opnemen met monitor aan dan heb je beide.
Met SO2R gaat dat niet, want tijdens het zenden luister ik naar de andere radio.
Ik zou een externe recorder nodig hebben die het geluid van de radio's en mijn stem kan opnemen of zo,
Wie praat luistert niet

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#22 Bericht door pe5jw »

Steef dan kan het nog steeds je moet de audio dan voor je so2r schakeling opnemen, direct op de set.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#23 Bericht door pa4o »

Hebben hier ook een aantal uren actief meegedaan met de cq ww ssb. We deden alleen mee op de 20m.
Zaterdagmorgen om 6uur begonnen tot nachts 1uur daarna om 7uur weer begonnen tot zondag avond 10uur ongeveer.. Maar de eerste uren liep het voor geen meter vond ik. Later ging het gelukkig goed. We deden zaterdag met 2man mee en zondag kwam er nog iemand. Voor ons was dit gewoon een goede oefening en plezier hebben..En dat hebben we gehad. Maar man o man wat een gespetter. Daar moet je dus echt door heen luisteren. Ook kreeg ik soms ineens commentaar dat ik op "iemand" zijn qrg zat terwijl ik daar niks hoorde en wij er al een tijd zaten. Zal er wel bij horen hi... Vaak haalde ik een 5qso's per minuut zelfs 1x 6qso's en dan was het weer stil. Was net of ze het afspreken, dan met bosjes en dan weer niks hi..
Bijlagen
cqwwssb.jpg

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#24 Bericht door Steef »

Dat is een mooie score voor alleen 20 mtr!

Wel balen dat je dan die 4 laatste zones mist :x
Maar 2015 QSO's op 1 band is helemaal niet verkeerd zeg!

Wel jammer als je die score in moet sturen als multi operator.
Als singel operator had je waarschijnlijk een mooi eerste plaats PA certificaat bemachtigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#25 Bericht door Steef »

Wij hebben "enkele" uurtjes mee gedaan met de call PI4CG (Multi Singel).

De eerste nacht ging het erg goed op 80 vond ik, ondanks dat we geen luister antennes hadden opgezet/aangesloten.

Ik had nog het plan opgevat om eindelijk eens te gaan kijken bij OT5A, maar helaas is dat er weer niet van gekomen :x
Bijlagen
CQ WW SSB.jpg
CQ WW SSB.jpg (23.56 KiB) 4352 keer bekeken
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#26 Bericht door PD2R »

Het was weer een geweldige contest. We hebben net niet het resultaat geboekt waar we op gehoopt had, namelijk het verbeteren van het eigen record, maar hebben toch onwijs genoten van de uitstekende condities.
Heerlijk dat ook de hogere banden goed open waren. Wanneer je deze contest mee doet als 15 en 10 niet of nauwelijks open zijn dan is het een verschrikking op de veel krappere 20 en 40 meter band.

Jammer dat het weer niet helemaal meewerkte. Door de harde wind moesten we de antennes aanzienlijk laten zakken.
Ook de 80 verticals moeten op een gegeven moment plat anders zouden die het ook begeven. Voor 160m een stuk draad verticaal weg gespannen met een tuner eraan. Die werkte maar matig. De lage dipool deed het zelfs beter. Voor topband moeten we echt nog wat beters verzinnen. We zullen eens in het grote boek van John Devoldere ON4UN duiken.

Heb zelf voornamelijk de nachten op 80 en een af en toe op 40 en 160 doorgebracht, 's ochtends het bed in en aan het eind van de middag weer achter de transceiver Yanken tanken op 20, 15 en vooral op 10 meter.

Wat opvalt is dat er toch zo nu en dan PA stations voor ons terug komen. Ik hoop maar dat ik voor hun nog een multiplier was anders is het zonde van de aanroep.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#27 Bericht door PE4BAS »

Wat opvalt is dat er toch zo nu en dan PA stations voor ons terug komen. Ik hoop maar dat ik voor hun nog een multiplier was anders is het zonde van de aanroep.
Voor mij was je een multiplier, anders had ik niet geroepen (80m 2:19UTC).

http://pe4bas.blogspot.nl/2013/10/cqww- ... sults.html

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#28 Bericht door PD2R »

Hoi Bas,

Ik herinner met het QSO nog. Goed om te horen dat we een mult voor je waren :wink:
Leuk stukje je blog.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#29 Bericht door pa4o »

Ik had een 2045qso's in log staan maar daarvan 30dupes. Vind dit toch nog wel een vrij hoge aantal. Soms zeg ik het van dat ik ze al gewerkt heb maar meestal vooral in een pileup werk ik ze snel nog een keer. Kost in ieder geval geen straf punten..

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Iedereen succes in de CQ WW SSB 2013

#30 Bericht door PD2R »

Peter,

Dupes altijd werken. Je zegt het zelf al, je krijgt er geen strafpunten voor. Bovendien is er een reeële kans dat het je toch nog punten opleverd. Het kan namelijk heel goed zijn dat het tegenstation bij het vorige QSO een foutje heeft gemaakt. Het eerste QSO wordt dan afgekeurd maar het tweede QSO is dan wel geldig. Bovendien kost het je vaak minder tijd om het station gewoon nog eens te werken dan om hem uit te leggen dat je hem al gewerkt hebt.

30 dupes op een dikke 2000 QSO's lijkt mij vooralsnog niet heel erg veel. Wanneer je het log check rapport van de sponsor ontvangt wanneer de uitslag bekend is, zou je eens kunnen kijken hoeveel tegenstations jouw call verkeerd nemen en wat er dan mis gaat. Wellicht hebben ze moeite met het nemen van de call en kun je iets veranderen aan de manier waarop je het uitspreekt of welke phonetisch woord je gebruik voor een letter welke regelmatig fout wordt genomen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie