PACC sectie multi/multi alleen ssb

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

PACC sectie multi/multi alleen ssb

#1 Bericht door pa7al »

Hallo Contesters

Hierbij wil ik een balletje opgooien aangaande de Secties multi/multi , multi singele en multi2
Deze secties zijn allemaal mixt mode dus CW/SSB.
Voor de secties single operator zijn er wel aparte SSB en CW secties.
Om de strijd wat eerlijker te maken is het misschien een idee om voor deze secties ook een sectie alleen SSB toe te toevoegen.
De goede CW operators hebben allemaal hun stekje gevonden bij de grotere contest stations,zo wordt het dus elk jaar stuivertje wisselen tussen de nummers 1 t/m 5
De meeste contesten hebben wel verschillende secties voor SSB/CW (UBA CQWW,CQWPX enz)

Ben erg benieuwd wat de andere OM,s hier van vinden,er gaan vast opmerkingen komen van ga dan ook maar CW leren
Maar CW qso,s maken en CW contesten is weer een heel ander verhaal

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#2 Bericht door EA5JEX »

Ik was verbaasd over het aantal categorieën toen ik op de HF dag bij de prijsuitreiking van de PACC was.
Lijkt me niet handig om voor zo'n kleine contest nog meer categorieën te introduceren, eerder minder.

Kees

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#3 Bericht door pa4o »

Maar het wordt dan wel drukker op de hf dag:-)

Ik zit zelf bij PI4H in de pacc groepje zoals we ons zelf noemen, maar ik ben de enigste die cw doet. De anderen kunnen het niet en ik vind het prachtig om te doen. Dus vullen we elkaar goed aan. Als ik geen cw meer mag doen, dan hoeft het voor mij niet meer.

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#4 Bericht door PD2R »

Ik ken geen enkele contest waarbij er voor de multi operator klassen ook nog eens aparte klassen voor CW en SSB (tijdens hetzelfde contest weekend).
De CQWW en de WPX contesten zijn zulke groot dat ze aparte contesten organiseren (gedurende aparte weekeinden) voor CW, SSB en RTTY.
De PACC is daar m.i. te klein voor. Ik denk niet dat het veel toe voegt om nog meer klassen in het leven te roepen.
Ook deel ik je mening niet dat het "stuivertje wisselen" is aan de top omdat alle goede CW operators een plekje hebben gevonden bij de grote stations. Deze stations staan daar bovenaan omdat ze jarenlange ervaring hebben in het contesten en heel goede stations hebben. Er zijn echt wel meer goede CW operators, er zijn gewoon niet zoveel echt goede stations met operators welke echt voor een goede score gaan. De meeste zien de PACC een een gezelligheids contest en hoewel het bij de grote stations ook heel gezellig is, met alleen gezelligheid kom je er echt niet.

PI4DX had toen wij begonnen maar 1 CW operator. Toen we op een gegeven moment goed gingen scoren kwamen de goede CW operators vanzelf onze kant op.

Dus sorry Alfred, hoewel ik ergens best wel begrip heb voor je standpunt, ben ik geen medestander van jouw voorstel.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#5 Bericht door pa7al »

Hallo Maarten

Feit blijft wel dat door de nummers 1t/m5 de meeste QSO,s in cw gemaakt worden
wij hebben bij PI4FRG ook maar 1 1/2 CWer (die halve ben ik HI)
Ik denk alleen dat de strijd dan eerlijker wordt
Als je geen CWers hebt kun je Kiezen voor Sectie SSB en anders mix CW/SSB
En inderdaad de meeste contesten hebben 2 datums 1 voor Cw en 1 voor SSB ,(RTTY)

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#6 Bericht door PD2R »

Hoi Alfred,

Het klopt inderdaad dat bij nummers 1 t/m 5 de meeste QSO's gemaakt worden in CW. Daar vallen namelijk ook de meeste QSO's te maken. Derhalve denk ik ook niet dat er heel veel animo zal zijn voor een aparte SSB klasse voor de multi operator stations.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#7 Bericht door pa7al »

PD2R schreef:Derhalve denk ik ook niet dat er heel veel animo zal zijn voor een aparte SSB klasse voor de multi operator stations.
En daar was ik wel nieuwsgierig naar of er inderdaad meer stations zijn die dit wel een goed idee vinden.

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#8 Bericht door pa4o »

Ik niet in ieder geval. Dan vallen er nog meer grotere stations uit elkaar lijkt me.

Peter

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#9 Bericht door pa7al »

Voor alle mixed mode categorieën geldt dat een station twee maal per band gewerkt mag worden, een maal in CW en een maal in SSB. (citaat uit het reglement van de PACC)

Met deze regel wordt de kloof wel erg groot voor de stations die geen CW ers hebben

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: PACC sectie multi/multi alleen ssb

#10 Bericht door PH4CK »

Ik vind het een goed voorstel, zo krijgen de kleinere stations ook een kans.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Plaats reactie