Ervaringen rent a Shack.

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Ervaringen rent a Shack.

#1 Bericht door xxxx »

Heren,

Ik ben op zoek naar mensen met persoonlijke ervaring over (Rent A shack) in het buitenland en dan met name geschikt voor contesting.
Er zijn genoeg stations te vinden PJ2T PJ4.. 6W7R.. etc etc , echter wil ik graag wat persoonlijke ervaring ontvangen over het gebeuren en mogelijkheden.

Gr Jelle.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#2 Bericht door PD2R »

Jelle, wellicht kun je je vraag beter op de CQ contest reflector stellen. Ik verwacht dat je daar meer kans hebt om ervaringsdeskundigen te treffen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#3 Bericht door Randy »

Peter de Graaf, PJ4NX, verhuurt vakantiehuisjes met optie tot spiderbeam/pole/ft-950. Niet echt rent a shack, maar wel aantrekkelijk als je vakantie en plezier wilt combineren op Bonaire. Erg gunstige prijzen (~ $100 per dag)

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ervaringen rent a Shack.

#4 Bericht door Steef »

He Jelle,

Ik heb geen ervaring er mee, maar het is geen goedkope oplossing :shock:

Als je toegang wilt tot een mooi (contest winnend) station tijdens een echte contest, dan is het nagenoeg niet te doen of te betalen.
En als je geen aantoonbare prestaties hebt, willen ze je eigenlijk ook niet toe laten tijdens een grote contest.
Een winnend station levert meer op, dus verhuur je tijdens een grote contest aan een winnaar (kip of het ei).

Op de reflector van Elecraft is er met de zoekfunctie een en ander over te vinden.
Op de Contest reflector zal je niet snel minder positieve ervaringen vinden!

Deze is namelijk gefilterd!

Als je bedenkt dat er her en der grote financiële belangen spelen, en de moderators van de contest reflector ook niet tot de minder bedeelde horen, kan je zelf wel eea bedenken.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
on5rz
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 mar 2008, 22:55

Re: Ervaringen rent a Shack.

#5 Bericht door on5rz »

Verschillende radioclubs in Midden-Zweden waaronder SK3BG te Sundsvall, verhuren de radioshack van SI9AM te Ragunda - een 120 km verderop.
Zeer aantrekkelijk als je vakantie en plezier wilt combineren in het prachtige Midden-Zweden.
Ook érg gunstige prijzen (~ 60 euro voor de shack en twee slaapplaatsen incl. per 24h)

Meer info op http://www.si9am.se en http://www.jattebra.be/si9am/si9am.pdf
ps: ik heb er net mijn aandelen verkocht en call opties gekocht op GDXJ

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Ervaringen rent a Shack.

#6 Bericht door EA5JEX »

Ik heb op Bali wel eens shack gehuurd, ze vragen wel de hoofdprijs. Is vaak commercieel bedoeld. Vaak mocht ik bij amateurs die ik bezocht gebruik maken van hun spullen omdat ze dat leuk vonden (by,4s7). Als je echter bij contest groepen op bezoek gaat waarderen ze het erg als je tijdens contest als extra operator wilt meedien (EA5).
Dat laatste is veel leuker en je leert ook vele enthousiaste hams kennen die je thuis uitnodigen.

Dus even via email contact zoeken.
Kees

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#7 Bericht door PD2R »

II9P vraagt regelmatig naar operators. Als ik het geld en de tijd had om te reizen, dan had ik geprobeerd bij zo veel mogelijk multi operator stations mee te doen.

De rent-a-shacks welke ik ben tegengekomen vragen inderdaad wel de hoofdprijs voor een grote contest. Kijk ook eens naar Remote Ham Radio (RHR).
Vanaf $5000,- per jaar mag je ook de grote contesten boeken. Geen geld toch? :mrgreen:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ervaringen rent a Shack.

#8 Bericht door Steef »

Hoi allemaal,

FF ter overweging, Maarten, Jelle, en iedereen uiteraard.

Ik zou oppassen om zo maar bij een groot station mee te doen!
II9P is een voorbeeld daarvan!
Daar heeft de station eigenaar een log van een grote contest aangepast, met als gevolg en rode kaart voor alle operators in eerste instantie.
Dit is later geloof ik naar een gele kaart omgezet, maar je kan nog steeds niet mee doen aan bvb de CQ WW voor een aantal jaar.
In Luxemburg is er ook een groot conteststation dat een gele kaart heeft gehad, waarvan een Nederlander de dupe is.

Maar OT5A is bvb een station waar ik graag een keer mee zou doen, en zou daar ook alle vertrouwen in hebben.
Laatst gewijzigd door Steef op 01 jul 2013, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#9 Bericht door PD2R »

De gele kaarten van II9P en LX7I zijn bekend, ik heb het hele mail verkeer omtrent het rubber klokken van II9P gevolgd. Vooralsnog heeft het geen gevolgende voor de operators welke deel uit maakten van deze teams.
Een tweede gele kaart binnen drie jaar na de eerste gele kaart staat gelijk aan een rode kaart.
Een rode kaart houd in dat je gedurende 1 jaar niet mee mag doen aan CQ gesponsorde contesten. Een tweede rode kaart binnen 5 jaar na de eerste houd in dat je 5 jaar niet mee mag doen aan CQ gesponsorde contesten. De sancties gaan in vanaf publicatie van de uitslagen.
Wanneer de rode kaart van II9P was blijven staan dan had dit gevolgen gehad m.b.t. de deelname aan de WRTC van een van de teamleden.
De soep wordt dus niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Gele en rode kaarten worden wel apart vermeld in het uitslagen overzicht van CQ-magazine. Niet alleen de roepletters van het team word vermeld, ook die van de teamleden. Dat is een lijstje waar je m.i. inderdaad niet tussen wilt staan.

Ik verwacht overigens niet dat dergelijke teams deze misstap nog eens zullen maken.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Ervaringen rent a Shack.

#10 Bericht door xxxx »

Heren,

Mijn insteek is dus absoluut niet mee te gaan doen bij een M/M station maar ik wil echt zelf aan de slag M/S ergens vanaf een goede stek. Het hoeft geen Nr1 winning champion bla bla bla stek te zijn maar wel een competitieve stek waar je leuk mee zou kunnen doen. Laten we het zo zeggen, waar je wel wat meer voor je kiezen krijgt dan M/S vanaf een goede stek in Nederland :wink: Dus dan kom ik automatisch ergens rond de evenaar uit. De contest die ik voor ogen heb is CQ WPX of CQ WW (SSB) 2014 dus gewoon 48 uur die hard contesten en daarna nog lekker even vakantie vieren. Had ook al wat zitten kijken naar het huisje wat PJ4NX verhuurd maar volgens mij hebben ze inmiddels wel wat masten naast de deur staan.....lijkt mij een goede optie....dus iets in die trend zoek ik.

Gr Jelle
Bijlagen
Bonaire Island DX News PJ4NX.jpg

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ervaringen rent a Shack.

#11 Bericht door Steef »

WPX is geen 48 uur als singel operator maar 36 uur.
Daarbij moet je waarschijnlijk ook rekening houden met de PD call.

Misschien eens vragen aan PE2MC?

Er zijn wat provincies bij gekomen de laatste tijd :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#12 Bericht door PA3DAT »

PD4DX schreef:... maar ik wil echt zelf aan de slag M/S ergens vanaf een goede stek.
Heeft ie het dan niet over multi/single?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#13 Bericht door PD2R »

Aloys, dat klopt. Maar afgaande op wat Jelle verder schrijft ga ik er van uit dat hij Single operator bedoelt. Aangezien hij echt "die hard" wil contesten ga ik er ook vanuit dat hij Single Operator All Band wil gaan doen maar dat gaat als Novice al snel wat lastig worden. Dat kan dan weer wel in bijvoorbeeld OZ, OY, of OX maar vindt daar maar eens een competatief station welke ook nog te huur is.
In PJ wordt dat sowieso lastig aangezien daar volgens mij dezelfde regels gelden als in PA.
Als je dan echt competitief wilt zijn is er m.i. maar een (legale) optie, Single Operator 10 meter QRP.
De 10 meter band is de enige HF band waar we overal uit mogen komen. Met max 25W kun je natuurlijk ook in de low power klasse mee doen maar dan loop je 75 of 125 Watt achter op de competitie. De 20 meter band zou ook nog kunnen maar dan mis je 50 kHz waar we niet uit mogen komen (tussen de 14.250 en 14.300 MHz).

Dat zijn problemen waar ik dus ook tegenaan loop. Dus, F halen is simpelweg de beste optie. Dan ben je overal vanaf. Helaas nu erg druk met studies voor het werk en het einde daarvan is voorlopig nog niet in zicht. Vandaar dus mij voorkeur voor multi operator stations.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen rent a Shack.

#14 Bericht door Randy »

Peter kan je daar wel bij helpen en kent de wegen en regels op Bonaire goed.
Zijn standaard uitrusting is wel wat beperkt, ik dacht een FT-950 en Spiderbeam. Ik heb er laatst nog een artikel over geschreven, zie hier.

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: Ervaringen rent a Shack.

#15 Bericht door paul »


Plaats reactie