Promo filmpje WRTC 2014

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Promo filmpje WRTC 2014

#1 Bericht door PD2R »

Een mooi evenement wat nu al weer voor de 7e keer wordt georganiseerd:

http://www.youtube.com/watch?v=yNyMAMjR ... r_embedded
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#2 Bericht door Steef »

Maarten toch...

Ga je dat nu met iedereen delen?

En je eigen kansen dan? :mrgreen: :mrgreen:

Ik zag dat iemand de punten van een heel contest station mag opgeven, en dat ook met de punten van PI4DX heeft gedaan....
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#3 Bericht door PD2R »

Nou, als ik aan de WRTC mee wil gaan doen dan mag ik nog wel even flink blijven oefenen. :wink:
Steef schreef:Ik zag dat iemand de punten van een heel contest station mag opgeven, en dat ook met de punten van PI4DX heeft gedaan....


Sorry Steef, maar ik kan je even niet volgen. Wat bedoel je precies?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#4 Bericht door Steef »

Sorry Maarten, had het verkeert gezien.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#5 Bericht door pa3met »

leuke challenge trouwens, dan zie je dat het echt op ops practice enzo aankomt. (alhoewel de selectie wellicht een beetje krom is)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#6 Bericht door Steef »

Er mogen maximaal 2 teams per land mee (alleen DL 3).
(gelukkig maar want het zal hier niet mee vallen om met de Azoren te concureren)

Een team is 2 man/vrouw.

Je zou dus moeten zorgen bij de beste 4 man/vrouw van PA te zijn.
Probleem daarbij is wel dat je de volledige punten van een MULTI MULTI station mag opgeven als je daar hebt mee gedaan.

Het kan dus zeer lucratief zijn om bij de grote stations even aan te schuiven als gast operator.
Aan de andere kant, zal het zeer lastig worden als je verder niet de mogelijkheid hebt om bij de grote stations aan te schuiven.


En Maarten, met antennes als bij DX zou je echt wel bij de beste 4 van PA moeten kunnen komen. Zelfs zonder oefenen.
Wie praat luistert niet

Theo

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#7 Bericht door Theo »

Steef schreef: Je zou dus moeten zorgen bij de beste 4 man/vrouw van PA te zijn.
Ik laat deze keer mijn plek, als zijnde de beste, maar schieten.
Mijn rug is niet zo lekker meer, ik kan niet meer zo lang stil zitten :mrgreen:
Dus nieuwe kansen voor een ieder, Theo blijft thuis :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#8 Bericht door PD2R »

Sterker nog, volgens mij hoef je niet eens bij de beste 4 te zitten maar hoef je alleen maar vriendjes te zijn met de 1 van de beste twee. Bij vorige WRTC's was het zo dat de Team leader zich moest kwalificeren en dat hij zelf een team member uit mocht zoeken.

Al zou het me lukken om me te kwalificeren dan nog heb ik er a: het geld niet voor om die kant op te gaan en b; zou ik me nog niet op mijn plek voelen tussen de echter toppers.
Bovendien, het is een mixed mode contest en ik beheers maar 1 van de twee modes welke tijdens de contest gebruikt worden.

Maar goed, als ik de gemiddelde leeftijd van de deelnemers van de vorige WRTC's bekijk kan heb ik nog wel even tijd :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#9 Bericht door Steef »

Moet je dat dan nog zelf betalen?

En als de eerste 2 een teamlid mogen kiezen, is het helemaal mooi.
Jij nummer 1 mag de antennes van DX gebruiken, moet je wel PD2R kiezen :mrgreen:

BTW: Ik ga nooit verder van huis dan dat ik in een dag kan rijden. :shock: :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#10 Bericht door PD2R »

Ha ha, dat zou inderdaad een goede bak zijn.

De laatste keer (2010) hebben de Russen de WRTC georganiseerd en zij hebben de contest naar een hoger niveau getild.
In de voorgaande edities waren er in het gastland diverse zendamateurs welke hun station beschikbaar stelde aan de verschillende WRTC teams. Met behulp van een loting werd bepaald welk team bij welk station terecht kwam.
Uiteraard werd er bij de selectie van de stations wel gekeken of de stations gelijkwaardig waren op het gebied van antennes en masten. Desnoods werden er aanpassingen gedaan om dat alsnog voor elkaar te krijgen.
Er was echter 1 ding wat ze niet gelijk konden trekken. Sommige stations hadden een duidelijk geografisch voordeel. In Finland bijvoorbeeld was 1 van de beschikbaar gestelde station gesitueerd op een eiland.

De Russen hebben dit op een heel goede manier ondervangen. Zij hebben het voor elkaar gekregen om op een heel grote open vlakte in de buurt van Moscou allemaal identieke stations op te zetten. Alle teams hadden de beschikking over een tent, aggregaat, en een mast met een tri-bander en dipolen voor 40 en 80 meter. Elk station was dus echt identiek op het gebied van antennes en omdat ze allemaal op de zelfde grote vlakte stonden had geen enkel station een geografisch voordeel. De onderlinge interferentie viel ook reuze mee daar de station maar 100 Watt mogen maken.

Tijdens de laatste WRTC was ook online de score te bekijken van de verschillende teams. Elke referee stuurde elk uur een sms naar het hoofd kwartier met de huidige score. Het hoofd kwartier plaatste deze score vervolgens weer online.
Hoewel het contesten natuurlijk nooit een spectator sport zal worden, was het toch interessant om te zien hoe de station het deden.

Ik vind het in ieder geval een heel bijzonder contest in een contest (wordt gehouden tijdens de IARU HF Championschips) waarbij het voor het grootste gedeelte op skills aankomt.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#11 Bericht door pe5jw »

Het was vorig jaar erg leuk de berichtgeving en scores etc in degaten te houden.
De onlinestream was leuk om te volgen.

De russische opzet vond ik zeker een aanrader voor deze contest.

Zou graag een keer mee doen :) moet ik eerst nog heel wat jaartjes oefen en vooral wat fanatieker worden.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Promo filmpje WRTC 2014

#12 Bericht door Steef »

Ik heb een PDF gemaakt met de huidige stand van Nederlandse stations.
Het is wel duidelijk dat er geen Nederlanders kwalificeren in EU1.
En deze stand is ook nog eens vertekend, omdat de uiteindelijke stand moet worden bepaald door maximaal 6 Multi scores, maar ook minimaal 6 Singel op scores.
(Een foto van de pdf en de pdf dus)
Bijlagen
wrtc.JPG
WRTC EU1.pdf
(455.49 KiB) 170 keer gedownload
Wie praat luistert niet

Plaats reactie