Russian DX Contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Russian DX Contest

#1 Bericht door pa4o »

Hier afgelopen week meegedaan met de Russian dx contest. Ben afgelopen zaterdag middag dikke 2uur later begonnen. Moest wat anders doen wat ook met de hobby te maken heeft. Zaterdag ging het leuk en rap. Heb nu een 2el Fritzel in de mast straler/director en wat een verschil met mijn vorige stuk draad van 2x15,5m met open lijn. Die gebruik ik trouwens nu mooi voor de overgebleven banden. Maar ik heb me prima vermaakt. Zat onder de call van PI4H. Wat wel opviel was dat veel moeite hebben met deze call om te nemen in cw, vooral als het wat sneller gaat. Vorig jaar meegedaan onder mijn eigen call.

Peter
Bijlagen
ASIRDX.jpg

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Russian DX Contest

#2 Bericht door PD2EDR »

pa4ps schreef:Zat onder de call van PI4H. Wat wel opviel was dat veel moeite hebben met deze call om te nemen in cw, vooral als het wat sneller gaat.
Het zijn ook wel een hoop puntjes hoor Peter. Snap dat het dan op hogere snelheiden lastiger gaat.
Mooi resultaat wel!
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Russian DX Contest

#3 Bericht door pa4o »

We hebben deze call een aantal jaren geleden al aangepast. Voor die tijd was de call PI4HSG, dat waren nog meer punten.
Maar net als met mijn eigen call is de s een struikelblok. Dan seinen ze pa4pH. Heb al onder een toets in n1mm expres al 4PS gemaakt die dat dan langzamer seint. Hoor het gelukkig zelf wel goed wanneer dat het verkeerd wordt geseind. Dus dat scheelt hi..

Peter

Plaats reactie