lidt nummer

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
PD3AT
Berichten: 293
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:16
Roepletters: test
Locatie: Oostendorp

lidt nummer

#1 Bericht door PD3AT »

Bij bepaalde contesten, vraag men een lidt nummer.
Is dit het regio nummer bijvoorbeeld 34 of het lidt nummer van de veron
Yaesu ft 817
Kpo dx5000
Hb9CV voor twee en zeventig
Dipool twee keer 10
End Fed Twintig meter

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: lidt nummer

#2 Bericht door xxxx »

Dat zou kunnen,,,,,welke contest bedoel je precies?

Van elke contest is het reglement wel te vinden en dan lees je snel genoeg wat als exchange gevraagd wordt

Gr Jelle

PD3AT
Berichten: 293
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:16
Roepletters: test
Locatie: Oostendorp

Re: lidt nummer

#3 Bericht door PD3AT »

Ik zie het bij meerdere contesten.
Die van aan staande zaterdag wordt er ook een lidt nummer gevraagd.
Yaesu ft 817
Kpo dx5000
Hb9CV voor twee en zeventig
Dipool twee keer 10
End Fed Twintig meter

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: lidt nummer

#4 Bericht door xxxx »

Dat Kan.....Gewoon even goed de regels lezen dan vindt je vanzelf het antwoord.
Soms als je lid bent geef je dat lidmaatschap nummer mee Lid van een bepaalde club die op dat moment de contest organiseerd. ben je niet lid dan ivaak ets anders.....

PSK contesten zie je het ook vaak voorbij komen.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: lidt nummer

#5 Bericht door PD2R »

Evert, als ik op de contest kalender van WA7BNM kijk dan zie ik voor komende zaterdag een handvol contesten op de kalender staan maar welke jij nu bedoelt is voor mij een raadsel.
Wanneer ik op de contest kalender van Jan Jaap PG7V kijk dan kan ik inderdaad een paar contesten vinden waarbij er een lidnummer gegeven kan worden. Dit zijn dan contesten welke georganiseerd zijn door een bepaalde club of vereniging waar amateurs lid van kunnen worden. Ben je geen lid van de organiserende club of vereniging dan staat er meestal ook wel vermeld wat je dan wel dient uit te wisselen. Soms is dat alleen het rapport (59) en soms is dat het rapport + bijvoorlbeeld een opvolgend serie nummer te beginnen bij "001". Om een meer concreet voorbeeld te noemen, bij de AGCW QRP contest van komend weekend geven leden van de AGCW club hun lidnummer. Ben je niet lid van deze club dan geef je de afkorting "NM" wat staat voor "Not Member".
Kort gezegd, ben je geen lid van de organiserende club dan kun je dus ook geen lid-nummer uitwisselen. Op de site van Jan Jaap is dat in ieder geval duidelijk terug te vinden.

Wanneer je nog eens een vraag hebt, dan is het wel zo handig om dan precies te vermelden wat je nu bedoelt. Je geeft aan dat er verschillende contesten zijn waarbij de "exchange" bestaat uit een lid nummer dus noem er dan 1 of meerdere zodat de gene die je willen helpen niet hoeven te gissen naar welke contest jij nu precies bedoelt. :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PD3AT
Berichten: 293
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:16
Roepletters: test
Locatie: Oostendorp

Re: lidt nummer

#6 Bericht door PD3AT »

Ja dat is ook zo.
Het gaat om de DIG QSO Party.

Dus als ik het goed begrijp NM al ben ik veron lidt
Yaesu ft 817
Kpo dx5000
Hb9CV voor twee en zeventig
Dipool twee keer 10
End Fed Twintig meter

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: lidt nummer

#7 Bericht door PA9CW »

Evert,

Bij de DiG QSO Party contest a.s. zaterdag geef je als niet lid alleen RST.
Als je wel een DIG nummer hebt geef je RST + DIG nummer.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: lidt nummer

#8 Bericht door PD2R »

Evert, heb je gekeken op de contest kalender van PG7V?
Deze dus: http://www.contestkalender.nl/

De DIG contest wordt georganiseerd door de Diplom Interesse Gruppe (DIG). Dit is een groep met Duitse oorsprong met mensen welke geinteresseerd zijn in het verzamelen van certificaten. Leden van deze groep, en dat zijn niet alleen Duitse amateurs, hebben dus allemaal een lidmaatschap nummer en die maakt dus onderdeel uit van de exchange.
Deze groep heeft helemaal niets met de VERON te maken.

Op de contest kalender van Jan Jaap is duidelijk te lezen: "Niet leden geven alleen RST".

Toen ik begon met deze hobby, en dan vooral het contesten, had ik ook vele vragen. Ik had gelukkig een tweetal meer ervaren amateurs waar ik mijn vragen aan kon stellen.
Dat weerhield me er echter niet van om zelf ook dingen op te zoeken.

Wanneer je op Google "DIG contest" invult dan is de tweede link in het Nederlands. Daar staat ook duidelijk te lezen dat niet leden alleen RST dienen te geven.
Zelf een klein beetje zoeken kan natuurlijk geen kwaad :wink: .
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PE2CH

#9 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: lidt nummer

#10 Bericht door PD2R »

@PA4DHG: Dat vind ik echt onzin. Niet alles is op Google te vinden. Bovendien kan het zijn dat het antwoord wat je op Google vindt voor jou niet helemaal duidelijk is.
Maar laten we eerlijk wezen, in mijn eerdere reactie voorzag ik de TS al van een link naar de kalender van PG7V waar duidelijk te lezen is dat niet leden alleen RST dienen te geven.

Wanneer ik dan op Google een eenvoudige zoekopdracht doe en de tweede link voorziet ook direct in het gewenste antwoord, dan ben ik van mening dat ik de TS er best op mag wijzen dat hij dit zelf ook had kunnen doen.

Het valt mij op dat mensen vaak bij het minste of geringste een vraag op dit forum plaatsen zonder zelf even twee tellen verder te kijken dan hun neus lang is. Dat is jammer want de persoon is vaak prima in staat om binnen enkele minuten zelf het antwoord te vinden in plaats van te moeten wachten tot iemand op een forum reageert op de gestelde vraag.

In dit draadje heb ik de TS netjes van het gewenste antwoord voorzien en hem tevens netjes uitgelegd hoe hij dit zelf ook had kunnen vinden. In de toekomst hoeft hij een dergelijk vraag misschien niet meer te stellen maar kan hij wellicht zelf het antwoord vinden. Lukt het dan niet dan kan hij altijd hier nog terecht.
Zelfredzaamheid noemen we zoiets. Dat is nu precies wat wij zendamateurs pretenderen te zijn :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: lidt nummer

#11 Bericht door PE1NBD »

Zoals boven al aangegeven de contestkalender(s) goed lezen Evert. Ik zat in het begin zelf ook met vragen over Exchange(uitwisseling) van de punten/gegevens maar is allemaal goed gekomen. Mocht je in de toekomst toch nog tegen vragen aanlopen betreffende dingen over contesten mag je mij altijd en PB sturen.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: lidt nummer

#12 Bericht door PD2R »

Let op, ik ben ook zeker niet te beroerd om antwoord te geven, volgens mij heb ik dat namelijk ook netjes gedaan.
Maar mocht Evert eens vlak voor een contest met een vraag zitten, dan is het wel zo handig dat hij weet waar hij het een en ander terug kan vinden. Op die manier hoeft hij niet te wachten op een antwoord van iemand. :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: lidt nummer

#13 Bericht door PE1NBD »

Ben ik helemaal met je eens Maarten. Heb het hier ook allemaal zelf uitgezocht. Was tot 2 jaar geleden ook geheel onbekend met het Contesten. Maar heb nu de smaak wel een beetje te pakken. Niet al te fanatiek maar altijd leuk punten weg te geven en te krijgen en natuurlijk nieuwe DXCC's in je log kunnen noteren.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: lidt nummer

#14 Bericht door PD2R »

Volkomen mee eens. Ook ik heb veel zelf uitgezocht maar ik ben ook veel informatie bij anderen gaan halen. Zo had ik me enkele jaren geleden aangesloten bij de Contest groep Oude Maas, PI4COM. Daar heb ik echt veel geleerd. Ook heb ik een Contest University bijgewoond in Wyboston, Engeland.
Verder heb ik nog een abonnement op de National Contest Journal en is het internet is natuurlijk een belangrijk informatie bron. Nadeel is wel dat je voor die laatste twee informatie bronnen de Engelse taal redelijk machtig moet zijn.

Dit weekend nog een flink aantal uren aan de ARRL DX Phone contest meegedaan. De condities waren helemaal niet zo verkeerd.
Bij PI4DX zijn we dus wel redelijk fanatiek, dit weekend hebben we weer 3500 Q's in het log gezet en dat waren alleen maar Amerikanen en Canadezen. Ook wederom weer alle staten kun werken.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: lidt nummer

#15 Bericht door PE1NBD »

Jij bent dus een stuk fanatieker dan mij kun je wel zeggen. Maar gaat om de fun die je eraan beleeft. Alleen zondag 5 1/2 paar uur in de shack doorgebracht i.v.m. de door jou genoemde contest. Mocht zelf zo'n 120 stations en 29 Staten in mijn log noteren. Vondt het een leuke contest om aan mee te doen. Alleen sloeg wel op m'n stembanden. T.z.t. toch maar eens voor een Voicekeyer gaan kijken :wink:
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie