PACC 2013

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2013

#151 Bericht door pa4o »

Zo de uitslag is er van de PACC 2013. We (PI4H) hebben het goed gedaan. We stonden op de 7de plek en de definitieve uitslag zijn we 1 plek gestegen naar de 6de plaats.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd van mijn kant.

Peter

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: PACC 2013

#152 Bericht door Remco »

Ik zie me (als PA7FA) op nr.8 in mijn categorie staan :-)

Soapbox:
Focus lag op 40, 80 en 160m alhoewel de 40m-deltaloop het
ook een beetje op 20, 15 en 10m deed.
40m: deltaloop, basis 40cm boven de grond.
80m: full size vertical
160m: T-antenne 26m lang
RX-antennes: 2 x reversible Beverages 200m lang, NW/ZO - NO/ZW
Rig: IC-7800H

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2013

#153 Bericht door PA2RU »

Ik feliciteer iedereen die de eerste , tweede en derde plaats hebben gehaald in de sectie waarin ze hebben meegedaan..
Ik was erg benieuwd naar de foutmarge en die blijkt in mijn geval met 29% erg groot te zijn..
Van de 706 qso's zijn er 83 afgekeurd , ben benieuwd waar ik die punten heb laten vallen..
Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zijn in het nemen van de ontvangen volgnummers .
Hoewel de qrp sectie mixed mode is heb ik alleen cw verbindingen gemaakt.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC 2013

#154 Bericht door PD2R »

Na de contest hadden we een goed gevoel want we hadden geen slechte score neer gezed. Zoals gebruikelijk na de contest onze conculega's van PI4COM gebeld en helaas, zij hadden meer punten.
Eerlijk is eerlijk, we waren teleur gesteld.

Groot was echter blijdschap vandaag bij het lezen van de uitslag in de Electron! :D

Proficiat aan iedereen die tevreden is met zijn of haar score!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: PACC 2013

#155 Bericht door pa3kc »

PA2RU schreef:De voorlopige uitslagen staan online :
http://alicia.esrac.ele.tue.nl/WebEditor/app

Inmiddels kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat ik de eerste plaats heb gehaald in de qrp sectie :wink:
De QRP sectie was toch alleen toegangelijk voor de F houders toch?

Word het niet tijd dat de N houders er ook toegang tot krijgen. Misschien doen die het vast beter dan jou :wink:

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2013

#156 Bericht door xxxx »

Lijkt me sterk dan een N niet mee mag doen aan de QRP Sectie.
Het valt volledig binnen de machtiging voorwaarden max 5 watt. Alleen zal de geen die mee doet met een N machtiging 3 banden missen wat sterk in zijn nadeel is.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: PACC 2013

#157 Bericht door pa3kc »

PD4DX schreef:Lijkt me sterk dan een N niet mee mag doen aan de QRP Sectie.
Het valt volledig binnen de machtiging voorwaarden max 5 watt. Alleen zal de geen die mee doet met een N machtiging 3 banden missen wat sterk in zijn nadeel is.

Gr Jelle
Dat zou je zo denken dat het zo is Jelle. Jammer, zo is het dus niet :?

Ik kwam daar achter net voor de pacc van 2011. Dat was net toen voor mijn F examen. Mijn log werd afgewezen voor de qrp sectie met dit als argument:
In de categorie F mag op alle banden QRP gewerkt worden, dit echter is in strijd met de machtigingsvoorwaarden van de Novice licentie. Je kan natuurlijk /qrp meedoen in de novice, maar dan doe je gewoon mee met de rest in die categorie.
Daarom tref je alleen maar F amateurs aan in de uitslagen onder de QRP sectie.

Dit klopt in mijn ogen niet. Het slaat nergens op. Ieder jaar zie je dezelfde amateurs in de uitslagen er van tussen staan in die sectie. Net alsof een Novice niet QRP kan werken. Men zou het misschien gewoon moeten aanpassen zodat de N'ers er ook gebruik van kunnen maken van die sectie.

PA2RU (en anderen die meededen aan de QRP sectie), Niks persoonlijks ofzo, maar elk jaar leggen jij/jullie een wedstrijd af tegen de dezelfde kleine groepje amateurs. Ik vind dat een beetje vaag en dan elk jaar weer van "kijk mij nou" qrp. Ja jullie scores zijn awesome, dat wil ik zeker niet afkraken, maar voor mijn gevoel klopt dit gewoon niet.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2013

#158 Bericht door xxxx »

Zijn gewoon bang voor concurentie van N amateurs is de QRP sectie :wink: :lol:

Maar alle gekheid op een stokje het citaat dat het in strijd met de machtiging voorwaarden is klopt dus helemaal niets van. Een Novice amateur mag net als een Full amateur gewoon ook met 5 watt op zijn bandjes werken.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2013

#159 Bericht door PA2RU »

@PA3KC
Wil niet vervelend doen maar dit jaar was mijn eerste keer in de qrp sectie..
Ik deed in 2007 voor het eerst mee in sectie N , daarna deed ik mee in Sectie A1 (SO cw low) 1 keer in C1 (SO mixed low).
Ik heb al enkele eerste plaatsen gehaald in diverse contesten en dat zijn eenmalige ervaringen geweest..daarna mag van mij iemand anders het stokje overnemen.
Ik heb absoluut niet de behoefte om de eerste plaats in het klassement te behouden.

@PD4DX
Er is maar 1 sectie in de PACC voor de N amateurs , misschien zou het niet eens zo'n gek idee zijn om in het log aan te geven dat je in de qrp-sectie wil mee doen tussen de andere jongens..
Vooropgesteld dat je dan ook niet meer dan 5 watt output gebruikt ;)
Daarmee zou een stukje onderscheid verdwijnen..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2013

#160 Bericht door Steef »

Ik heb niet het idee dat men beseft hoe veel werk er in de PACC gaat zitten.
Daarbij is het bvb ondoenlijk om de software die de logs controleert steeds aan te laten passen, als het al lukt.

Wanneer N amateurs in de QRP sectie mee gaan doen, moet er weer apart gecontroleerd gaan worden of er geen verbindingen zijn gemaakt buiten de bandsegmenten van de N amateurs. En het opdelen van de QRP zorgt weer voor nog verdere versplintering.

Dus helaas is het niet zo simpel als het lijkt.

PS:
Ik hoop dat de prijswinnaars hun prijs komen ophalen op de hf dag.
Dit is ook de plaats gebleken om van gedachten te wisselen over de PACC.

(Even voor de duidelijkheid, hier type ik uitsluitend op persoonlijke titel)
Wie praat luistert niet

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2013

#161 Bericht door xxxx »

Waarom (moet) er gecontroleerd worden dat N amateurs zich aan het band segment houden?. Er kan toch ook niet gecontroleerd worden of een ieder zich wel aan 5 watt max vermogen houd?. Door alles te willen controleren wordt het er inderdaad niet makkelijker op, er ligt ook nog een verantwoordelijkheid bij de mensen zelf.

Bij alle andere contesten wordt er aan de hand van je machtiging ook geen beperking opgelegd tussen QRP/M2/MM of welke klasse dan ook.

PS ik type dit dan niet uit persoonlijk titel want QRP zal niet mijn ding zijn als het om contesten gaat. Maar het is gewoon iets wat mij verbaasde.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2013

#162 Bericht door Steef »

Wat mij betreft prima!

Claimt score is final score!

Het is een hobby, heb plezier..............

Gelijk alles op 1 hoop, dus maar 1 categorie, en zelf kijken met wie je wilt wedijveren.

Helemaal mijn ding :!:

Misschien kunnen we het er op de HF dag over hebben....
Wie praat luistert niet

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2013

#163 Bericht door xxxx »

Zucht...

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2013

#164 Bericht door Steef »

PD4DX schreef:Zucht...


Oh....


Dat is niet wat je bedoelde?







:mrgreen: :mrgreen:
Wie praat luistert niet

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PACC 2013

#165 Bericht door xxxx »

Nee, heb ik ook nergens beschreven.

Pfff ik zit als NIET Qrp´r het nog wel voor deze mensen op te nemen........Nou weet je, laat ze het zelf maar in de groep gooien of bespreek baar maken op de HF dag.

Gr Jelle

Plaats reactie