CQ-WW-CQ

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

CQ-WW-CQ

#1 Bericht door Randy »

Hi,

Zijn er nog mensen druk aan het sleutelen geweest afgelopen weekend?
Ikzelf heb het nog wel een paar uur geprobeerd op CW. Bij elkaar toch nog 3 nieuwe DXCC's (Suriname, ITU HQ en Guam) alsook wat nieuwe staten (AR, MT, WA). De 10-meter band deed het redelijk goed, al had ik het idee dat het met de SSB contest enkele weken terug wel iets beter was. Maar zeker niet slecht!

Score, geen idee... Ik doe niet mee voor de punten, enkel checklog. Wel een klap rond 12.00 uur, de antenne was omgewaaid. Snel even met twee Sjorbanden vastgezet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQ-WW-CQ

#2 Bericht door PA3DAT »

Ik heb ook wat "recreatief" meegedaan. Vanuit de kampeerauto, met het keyertje
en zonder N1MM... De FT857 op 40 Watt output om de accu's te sparen, als
antenne mijn oude Atas op een kleefvoet. Ik had geen zin om de hengel op te
zetten, met een kwartgolf vertical erin. Voordeel van de Atas is bovendien dat je
snel kunt wisselen van band.
De foto hieronder is in Zuid-Limburg, N 50 51.050 E 005 53.855

Afbeelding

In totaal ruim 50 qso's, waaronder een paar Amerikanen en Colombia. Veel Russen en
oostblokkers, vooral op 40 's avonds (met mijn veel te korte antenne).

Ik heb 2 keer meegedaan: zaterdag overdag als PA3DAT, vanaf een hoog punt in
Zuid-Limburg. Zaterdagavond/zondagochtend als DL/PA3DAT vanuit Goch, Duitsland.
Ik heb dus ook reeds twee aparte logs ingestuurd!

Vanuit Goch:

Afbeelding

Overigens heb ik nu DR1A gewerkt op 10, 15 20 én 40! Kan ook niet anders, als je
er hemelsbreed 2km vanaf zit. Ze waren S9++++ op alle banden! :mrgreen:
Een verslagje van ons weekend op www.aloys.nl
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQ-WW-CQ

#3 Bericht door pa4o »

Hier ook een paar uurtjes meegedaan. Ben pas zaterdag middag om 4uur begonnen. Lekker rustig aan dit keer. Wel doorgegaan tot 2uur nachts. Zondag morgen tegen 09:30 weer begonnen, tot middags 14:15. Op visite en avonds om 18:00 weer tot 22:00uur. Dit alles lokale tijd..

Wederom met een 100W en 2x15,5m draad met openlijn. Veel qrm op de lage banden maar toch nog meeste qso's op de 80m.

Peter 4ps
Bijlagen
cqwwcw.jpg

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: CQ-WW-CQ

#4 Bericht door PA3EYC »

Ik heb thuis als PA3EYC een zaterdagmorgen 89 qso's gemaakt.
Om 13.00 uur de KX3 met SPE-1K-FA met computer ed. naar PI4AMF gesleept. Daar vanaf ca. 15.00 tot 23.00 uur als PI4AMF een kleine 500 verbindingen gemaakt.
De condities op 10m waren tijdens de SSB contest naar mijn gevoel inderdaad beter.
'73, Maarten -PA3EYC-

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: CQ-WW-CQ

#5 Bericht door pb2jj »

PA6V heeft het ook niet slecht gedaan:

http://www.pi4kgl.org/wordpress/?p=457

73 de Jasper PB2JJ

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQ-WW-CQ

#6 Bericht door PD2R »

Iedereen proficiat met het mooie resultaat.

Jasper, in welke klasse heeft PA6V meegedaan?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: CQ-WW-CQ

#7 Bericht door pb2jj »

PD2R schreef:Iedereen proficiat met het mooie resultaat.

Jasper, in welke klasse heeft PA6V meegedaan?
In de MULTI-ONE klasse. 1 trx en 6 operators.

73 de Jasper PB2JJ

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQ-WW-CQ

#8 Bericht door PD2R »

Nette score hoor.

Elders op de site las ik "...een zware contest is met weinig operators..." maar met 1 transceiver en 6 operators zit je m.i. dik in de mensen. En dan te bedenken dat er single operators zijn die bijna de gehele 48 uur vol maken :wink:

Maar goed, jullie hadden ook enkele nieuwe operators en dan is een CQWW best pittig.

Zo te lezen hebben jullie i.i.g. plezier gehad en dat is het allerbelangrijkste.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: CQ-WW-CQ

#9 Bericht door pb2jj »

PD2R schreef:Nette score hoor.

Elders op de site las ik "...een zware contest is met weinig operators..." maar met 1 transceiver en 6 operators zit je m.i. dik in de mensen. En dan te bedenken dat er single operators zijn die bijna de gehele 48 uur vol maken :wink:

Maar goed, jullie hadden ook enkele nieuwe operators en dan is een CQWW best pittig.

Zo te lezen hebben jullie i.i.g. plezier gehad en dat is het allerbelangrijkste.
We hebben het zeker naar ons zin gehad met zijn allen! :D En je hebt gelijk, als je 6 mensen hebt voor een 48 uur CW contest dan mag je in je handjes wrijven. Ik ken zelfs een operator die ook regelmatig bij ons op de club komt die als single operator in deze contest nog meer punten heeft behaald dan wij! :P

73 de Jasper PB2JJ

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQ-WW-CQ

#10 Bericht door pa4o »

Denk ook niet dat Nederland veel top cw contesters telt. Voor de meeste gaat het vaak te snel denk ik. Maar kan me vergissen vanzelf. Je mag je handen dicht knijpen als je in ieder geval 1 of 2goede cw contester hebt in een groep die ook pile ups aan kan.

Peter

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: CQ-WW-CQ

#11 Bericht door pb2jj »

pa4ps schreef:Denk ook niet dat Nederland veel top cw contesters telt. Voor de meeste gaat het vaak te snel denk ik. Maar kan me vergissen vanzelf. Je mag je handen dicht knijpen als je in ieder geval 1 of 2goede cw contester hebt in een groep die ook pile ups aan kan.

Peter
Klopt, het vergt een hoop oefenen om pile ups in CW aan te kunnen. Met morserunner http://www.dxatlas.com/morserunner/ kan je al een heel eind komen! ;-) Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

73 de Jasper PB2JJ

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQ-WW-CQ

#12 Bericht door pa4o »

Hoi Jasper,

Inderdaad Morserunner is een hele mooie programma. Oefen ik ook regelmatig mee, en voor de snelheid oefen ik regelmatig met RufzXp http://www.rufzxp.net/ Met de laatste heb ik de snelheid behoorlijk mee kunnen verhogen. Wat ook mooi is dat je de log kunt opsturen als je je eigen record weer hebt verbeterd. Geeft weer een kick om steeds sneller te gaan :D

Peter

PA1ENG
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:12

Re: CQ-WW-CQ

#13 Bericht door PA1ENG »

Inderdaad!

Zelf heb ik dus meegedaan aan de CQ WW CW bij PA6V. Het was leuk en heel gezellig. Doordat we zes operators hadden zat je soms samen en soms alleen. Het is leuk om te zien dat de ene operator meer een runner is en de ander het leuker vindt om bijvoorbeeld met search and pound multipliers binnen te halen. We hadden beginners en gevorderden waarvan ik zelf inmiddels ergens tussenin zit...

Iedere keer gaat het een stukje beter maar dat hangt ook van de contest af. Ik heb nog nooit zoveel QSO's gemaakt in een uur tijd: meer dan 100... Dat geeft zeker een kick! :wink:

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQ-WW-CQ

#14 Bericht door PD2R »

Precies, een hoge QSO rate geeft zeker een kick. In CW heb ik er (helaas) geen ervaring mee maar in SSB wel. In phone kun je ook hogere QSO rates halen dan is CW maar als het dan lukt om er 200 in het uur weg te tikken dan is dat echt geweldig.
Je hebt het alleen niet altijd zelf voor het zeggen. Je bent immers afhankelijk van het aanbod. Al ben je nog zo snel, als het aanbod er niet is houd alles op. Helaas zitten we in PA nu niet op de meest gunstige plek om pile-ups te genereren.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: CQ-WW-CQ

#15 Bericht door coolepascal »

Randy

1) wat is dat voor antenne ?
2) waarom staat die niet op die toren achteraan op de foto ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie