Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#31 Bericht door pa3kc »

Grappig, A13 is Eindhoven in het zuiden des lands. A14 het noordelijkste puntje van het land.

Iedereen veel plezier vandaag tijdens de contest :D

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#32 Bericht door pa3kc »

Contest voorbij, wat zijn jullie resultaten?

Ik heb 35 verbindingen gemaakt, waarvan 1 op 2m met de v2000 met pe1pkr in Franeker. De rest was op 80m.

2 plaatsen van de 11 heb ik niet. Bartlehiem en Sneek. Bartlehiem heb ik jammer genoeg niet gehoord op 80m. Sneek heb ik wel gehoord terwijl ik een ander station aan het aanroepen was. Maar aangezien die nergens CQ riep kon ik hem niet werken.

Ik hem mijn log in een text editor gedaan. Ik ben niet zo'n contester: Moet de tijd in mijn log UTC zijn of lokaal? Bij internationale contesten moet dat UTC zijn, dat weet ik.

Log formaat hoe ik hem nu gemaakt heb is: call - band - rapport - regio - plaats - lokale tijd.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#33 Bericht door PA3JD »

Beste OM van afdeling 14: weer een geweldige contest meegemaakt. Was een half uur later begonnen door prive-omstandigheden. Ben overigens benieuwd naar de ervaringen op 2 meter.
Er was veel QRM op 80 meter, maar heb toch weer genoten van de ontspannen manier waarop een ieder aan de contest mee gedaan heeft. Alle waardering voor de OM's die weer dit jaar een stad geactiveerd hebben. Helaas heb ik 3 steden, waaronder Bartlehiem, niet kunnen werken. Maakt niet uit, deze contest is weer uniek geweest.
Ik bedank een ieder die zich ingezet heeft om een stad te activeren! FB spirit!
Hoop dat jullie als afdeling 14 volgend jaar weer de energie op kunnen brengen om weer een geweldige lokale contest te organiseren. Bedankt en hpe CUAGN. Joop - PA3JD

Gebruikersavatar
PE1OLM
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005, 13:27
Roepletters: PE1OLM
Locatie: Berlikum (Frl)
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#34 Bericht door PE1OLM »

pa3kc en pa3jd

Beide heb ik jullie mogen werken en was weer een gezellige contest.
Was deze keer thuis actief en niet afgereisd naar een stad .
Toch ook iedereen bedankt die de moeite wel hebben genomen.
Er was zeker qrm op 80 maar kon iedereen wel werken dus 12 multipliers. 50 verbindingen
Ook op 2 meter nog actief geweest en ook alle 12 multipliers. 25 verbindingen
Hoop volgend jaar weer vrij te zijn in het contest weekend en een bijdrage te kunnen leveren.
Yaesu FTdx5000MP,
Icom IC-2820 D-Star,
Hytera MD-785 DMR,
microHAM micro KEYER II,
Comet GP-95,
Rigexepert AA-200, FRAG analyzer EU1KY


Gialt PE1OLM In December 2012 PF35OLM !!!!!

Gebruikersavatar
PE1OLM
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005, 13:27
Roepletters: PE1OLM
Locatie: Berlikum (Frl)
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#35 Bericht door PE1OLM »

PA3KC schreef:Contest voorbij, wat zijn jullie resultaten?

Ik heb 35 verbindingen gemaakt, waarvan 1 op 2m met de v2000 met pe1pkr in Franeker. De rest was op 80m.

2 plaatsen van de 11 heb ik niet. Bartlehiem en Sneek. Bartlehiem heb ik jammer genoeg niet gehoord op 80m. Sneek heb ik wel gehoord terwijl ik een ander station aan het aanroepen was. Maar aangezien die nergens CQ riep kon ik hem niet werken.

Ik hem mijn log in een text editor gedaan. Ik ben niet zo'n contester: Moet de tijd in mijn log UTC zijn of lokaal? Bij internationale contesten moet dat UTC zijn, dat weet ik.

Log formaat hoe ik hem nu gemaakt heb is: call - band - rapport - regio - plaats - lokale tijd.
helemaal goed !!!
Yaesu FTdx5000MP,
Icom IC-2820 D-Star,
Hytera MD-785 DMR,
microHAM micro KEYER II,
Comet GP-95,
Rigexepert AA-200, FRAG analyzer EU1KY


Gialt PE1OLM In December 2012 PF35OLM !!!!!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#36 Bericht door PA5COR »

35 verbindingen op 80 meter waar ik het hoofdstation was, en ook PA0COR actief was maar die had veel storing.
Eerste uur ging vlot daarna kabbelde het snel af en ben ik maar zelf op jacht gegaan na het eerste uur op 3730 te hebben gezeten.

2 Belgische stations gewerkt, condities goed, eerst met 400 watt gewerkt daarna met de kale FT 2000 D en 200 watt wat net zo prima ging.
Allemaal succes met de punten en graag tot volgend jaar ;)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

rik56
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jun 2008, 16:09
Roepletters: ON3HO
Locatie: Balen Belgie
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#37 Bericht door rik56 »

Met de antenne centraal Friesland gericht, geen activiteit in het ssb gedeelte op 2 meter waargenomen, ook een OM hier uit de buurt ervoer het zelfde.
Uiteindelijk één station PD4DX gewerkt in fm op 145.575 met de IC-7000 aan een Diamond X50 op 13 meter hoogte.

Groe(n)ten uit Balen, Rik on3ho

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#38 Bericht door PF9ZX »

Diverse stations die de ene na de andere binnenharkten. Ook PD4DX gehoord en die bleef maar papegaaien. Ook op onze huisfrequentie 145.450 kwam ie even buurten met z'n papegaai :mrgreen:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#39 Bericht door Randy »

Drie QSO's op 2M in FM. Twee aan de andere kant van de plas, een lokaal. En dat te bedenken dat de vertikal hier gewoon op zolder onder de kap staat. Volgens mij was er ook wat tropo.
In het SSB-gedeelte was het helemaal stil op VHF.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#40 Bericht door PA3DAT »

Hé, het was weer een gezellige contest! Joeri PE5JW en ik hebben ons prima vermaakt. Mooi weer, we zaten
de hele contest met de grote schuifdeur van de camper open, zulk aardig weer was het nog. En leuke verbindingen
gemaakt, vanuit Hindeloopen. Op 2 meter, met de rondstraler, had ik zelfs nog een Duitser én een Belg.
Ik had op 2 zo'n 42 verbindingen, Joeri een kleine 60 dacht ik, op 80 meter.

Een uitgebreid verslag met foto's: http://www.aloys.nl/cms/friese-elfstedencontest.html

Afbeelding
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#41 Bericht door PE4BAS »

Leuk verhaal Aloys. Joeri vertelde al dat hij even op de dijk was geweest. Nu zie ik de plaatjes er ook even bij. Heb zelf recreatief meegedaan, 11:15u begonnen en eerst 2 uur de callgever het werk laten doen, lekker achterover leunend in de luie stoel. Op de achtergrond speelde m'n dochtertje ook nog een tijdje, hoop dat ze niet teveel overlast bezorgde met haar gepraat dwars door mij heen. Uiteindelijk viel het me nog mee 64 QSO's en 12 multipliers. Heb eigenlijk alleen gezocht naar Bartlehiem het laatst half uur, dat was niet het sterkste station. Heb weer plaatsnamen gehoord waar ik nog nooit van had gehoord overigens. Geen duits station gewerkt maar wel een aantal Belgen. Het was weer een gezellige contest dit jaar en 1 van de weinigen die je ook nog op papier kan loggen! Zelf heb ik overigens HRD logbook gebruikt. Het log moet ik nog even bewerken en transporteren naar excel, daar gaat even wat tijd inzitten dus dat word op een andere dag even.

PE1GHG
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2011, 07:18
Roepletters: PE1GHG

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#42 Bericht door PE1GHG »

Zo, het was weer aardig druk op 2 mtr, tijdens het installeren van de antenne nog een beetje nat op de Woldberg bij Tuk ( Steenwijk ).
Dit jaar niet van de Scouting in Tuk maar in de toren bij Tuk 55 mtr asl met een X300, verlies armen coax gebruikt 3/8 Cellflex 55 mtr, 200 Watt aan de antenne.
Belgen en Duitsers gewerkt, zo'n beetje alle hoeken van Nederland.
Op 80 mtr bij de scouting veel last van QRM daardoor veel verbindigen gemist ( PH2CV )
Wij hadden toestemming van staatsbosbeheer om op de toren de antenne te bevestigen, volgend jaar weer hi.
Tot volgend jaar.

John
Bijlagen
De blauwe lucht was in aantocht hi.
De blauwe lucht was in aantocht hi.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#43 Bericht door PE4BAS »

Op 80 mtr bij de scouting veel last van QRM daardoor veel verbindigen gemist ( PH2CV )
Ik weet niet of het binnen de regels van de Friese 11 steden contest mag maar als je een internet verbinding had bij de scouting was het misschien mogelijk geweest om 80m via webSDR te beluisteren. Over het algemeen vind ik bijv. de webSDR te Weert (nachtuilen.net) prima ontvangen en makkelijk te bedienen. Luister ook eens naar mijn opname bijv. tijdens de Friese 11 steden. http://pe4bas.blogspot.nl/2012/11/frysi ... ntest.html

Het is maar een idee als je veel QRM op 80m hebt. Ik weet dat er meer stations zijn die het zo doen. Een tip voor volgend jaar misschien.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#44 Bericht door xxxx »

Dag John,

Hoeveel qso's heb je kunnen maken vanaf de hoge toren? Want je had een dijk van een signaal op 2 meter!

Groeten Jelle

PD2JM
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011, 19:06

Re: Friese Elfsteden Contest 18 November 2012

#45 Bericht door PD2JM »

PA3DAT schreef:Een uitgebreid verslag met foto's: http://www.aloys.nl/cms/friese-elfstedencontest.html
Leuk verhaal, had je de uitschuifmast niet mee kunnen nemen? Dan zat je op 18m hoogte ;) Of heeft de bus geen trekhaak?

Plaats reactie