CQ WW SSB 2012

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#31 Bericht door PE1NBD »

Ook ik heb heel even kort mee gedaan. Kon zaterdag helaas maar een uurtje en heb zondag ook niet al te lang in de shack vertoefd. Maar toch leuke verbindingen op 10 meter gemaakt en diverse nieuwe Amerikaanse Staten gewerkt. Openingen richting de State Side waren super. Had alleen weer gigantisch veel last van veels te brede signalen door overmodulatie en dikke signalen van Zuid-Europa en de Oostblok.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#32 Bericht door PA2RU »

Conditie's waren zeer goed..
Alleen vind ik het nog steeds een waardeloze contest..
Meestal word er maar slecht geluisterd , moest bij sommigen wel tig keer mijn call herhalen waardoor ik bij zulke lui maar ben afgehaakt..
En dan heb je nog de station's die in sommige gevallen erg breed en verschrikkelijk aan het splatteren waren..
Dat gebler in een microfoon is maar niks....ik hoop volgende maand mee te kunnen doen in de cqww cw contest.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#33 Bericht door PE1NBD »

Hi René,

Dat ze je slecht verstaan heeft heel vaak met de slechte mentaliteit van veel stations te maken en niet met slecht luisteren. Vaak roept het tegenstation PA only
en hoor je andere stations maar hun callsign blijven roepen. Gebeurt niet alleen in Contesten maar ook veel met expedities. En dat is hoogst irritant :twisted: .
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#34 Bericht door PD2R »

@Rene: En daar komt nog bij dat de frequentie aan jou kant redelijk schoon kan lijken maar het tegenstation kan erg veel last van splatter hebben.
Wij zijn over het algemeen ook best hard maar het is af een toe een hele strijd om een frequentie te behouden. Tegen onze Oost en Zuid Europese vrienden moeten we het over het algemeen toch echt afleggen. Als de QSO rate dan te veel daalt omdat je na herhaaldelijke pogingen de call van het tegenstation echt niet in het log krijgt dan zit er niets anders op dan verkassen.
Vind het dus nogal kortzichtig om te roepen dat er slecht geluisterd wordt. Mijn ervaring is eerder dat de meeste stations echt wel hun best doen om ook de zwakkere signalen in het log te krijgen.
Maar goed, CW is meer jou ding en dat kan ik ook wel begrijpen. Ik zou willen dat ik de discipline had om het te leren :wink:

@PD4M: Toch knap gedaan met slechts een draadje. Persoonlijk zou ik er gefrustreerd van raken maar dat komt omdat ik verwend ben. Des te meer respect voor hen die zich met meer eenvoudige middelen in het contest geweld storten.
Dat vind ik trouwens ook het leuke van contesten, iedereen kan op zijn of haar eigen manier meedoen en zichzelf persoonlijke goals stellen. Op die manier kun je er heel veel plezier aan beleven.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: CQ WW SSB 2012

#35 Bericht door PD4M »

Hallo andere Maarten,

Zelfs die kleine touwtjes in de tuin hebben magische eigenschappen. Met een FT897 en echt 20 watt en een par endz qrp antenne ging het bovenwel goed. Ik fantaseer wel over de weidse vlakten van Zeeland met vochtige vette klei en grote harken en wat ik dan daadwerkelijk meer zou horen... Maar ik zal het moeten doen met wat ik heb in het drukke compacte en storingsrijke Zoetermeer.

Heel zachte signalen zocht ik met name op en gek genoeg kon ik ze dan net horen maar mij horen ze dan kennelijk goed, want 1x roepen was vaak genoeg. Verder is de richtingsgevoeligheid heel vreemd. PA Beker echt alleen Friesland :lol:. CQ WW SSB: Midden-Oosten (Saudi Arabië, Bahrein, Jordanië etc.), Brazilië en Argentinië, Oostwaarts en Finland perfecto!!! VS en Canada hopeloos. Frankrijk nauwelijks en Duitsland en Engeland nada noppes. Hop ik kennelijk overheen, want IJsland en Groenland ging wel.

Ik vond het spannend. Mijn familie verslijt mij voor gek. "Waarom kies jij toch altijd voor hobbies die aan het uitsterven zijn..."
Maarten
PD4M

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: CQ WW SSB 2012

#36 Bericht door pa7ww »

Feest op 10 meter!!! 's morgens een uurtje meegedaan met de antenne richting oost. Natuurlijk veel Russen, Chinezen en Jappanners maar ook gewerkt met: HS5, XX2, JT1, VK6, VR2, Tussen de middag richting zuid: DP2GVN (Antarctica) 5 en 1 maar hij had goede oren!!
's middags tussen 3 en 1/2 5 antenne richting west, over de band gedraaid van 28.375 tot 28.900. Elke één a twee kHz een ander station gewerkt. Meest Amerikanen en Canadezen.
Maar ook PJ4, P40, 6Y9, CE3, XP1 enz.
's avonds een uurtje op 80m met daar als kers op de taart C5A, zwak, maar geen pile-up.
Op zondag nog een klein beetje op 15m.
Totaal 358 QSO's, dat betekend 9 punten voor www.afdelingscompetitie.nl. Hi.
73, de Henk.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: CQ WW SSB 2012

#37 Bericht door pc1mb »

Uitsterven gaf deze contest gisteravond in elk geval nog geen blijk van...

40, 20 én 15 meter "wall to wall" bomvol zondagavond... en heel wat frequenties dubbel in gebruik.
Hoezo contest-segmenten, nooit van gehoord... wie geen contester is moest dit weekend dus écht z'n heil zoeken op de WARC banden.

Zelfs 15 meter, wat toch best een ruime band is, zat mudjevol.

Ik had gister net een antenne in de lucht gehesen, wist niet eens dat er een contest aan de gang was dus viel met de neus in de boter.

Maargoed, ik heb dus een paar puntjes weggegeven om m'n nieuwe stukken draad te testen. Handig als de banden dan druk zijn... kun je tenminste in notime op die drie banden transatlantisch loggen met enkele tientallen wattjes PEP SSB...

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: CQ WW SSB 2012

#38 Bericht door paul »

PI4CG 3,5K Q's 4,2 MIL PNT SOAB (A) HP OP. PA3S SO2R TU SK

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQ WW SSB 2012

#39 Bericht door pa4o »

Hier een aantal uurtjes meegedaan voor de lol. Totaal een 408qso's. Antenne 2x15,5draad en openlijn en vermogen was een 100W. Op 10m slechts 2 verbindingen gemaakt. Computer loopt dan vast. Vond het wel goed zo, andere banden ging lekker.
Hoop op meer verbindingen in de cqww cw contest. Gaat wat makkelijker met low power en een stuk draad.

Eerst komende weekend de Marconi contest op 2m. Eens zien of daar wat te werken valt.

73' Peter

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: CQ WW SSB 2012

#40 Bericht door PD7P »

PE1NBD schreef:Ook ik heb heel even kort mee gedaan. Kon zaterdag helaas maar een uurtje en heb zondag ook niet al te lang in de shack vertoefd. Maar toch leuke verbindingen op 10 meter gemaakt en diverse nieuwe Amerikaanse Staten gewerkt. Openingen richting de State Side waren super. Had alleen weer gigantisch veel last van veels te brede signalen door overmodulatie en dikke signalen van Zuid-Europa en de Oostblok.
dat van die brede signalen heb ik ook gemerkt,werd helemaal horendol met die schreeuwers uit het oosten en zuid europa :? :?

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 374
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: CQ WW SSB 2012

#41 Bericht door pc9t »

Helaas heb ik dit geweld aan mij voorbij laten gaan, deels in afwachting van het meet resultaat wat het AT aanstaande donderdag komt verrichten ivm storing bij de buren.

Maar mensen wat een kippenhok, en inderdaad veel brede signalen en overmodulatie, haastige operators die hun call zo snel uitspraken dat ik hier nog een bussel touwtjes heb liggen, omdat ik er soms geen touw aan vast kon knopen.

Baal natuurlijk wel als ik lees wat voor leuks er allemaal in zat met name op 10 meter daar kan ik nog wel wat DXCC's gebruiken.

Maar eerst maar eens kijken wat het meetresultaat oplevert door het AT as donderdag, hopelijk ben ik blij met het resultaat dat ik binnen het toegestane blijf.

Kan nu al bedenken wat hun volgende stap zal zijn, als het AT gaat mededelen dat hier alles oke is, maar daar zal ik even een ander draadje voor opzetten.

In ieder geval allen gefeliciteerd met de behaalde resultaten
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: CQ WW SSB 2012

#42 Bericht door paul »

Bericht van Steef:

Hoi allemaal,

Ik heb er voor gekozen om hier niet meer in te kunnen loggen, omdat ik zo’n beetje dag en nacht op dit forum zat. Vandaar dat ik aan Paul gevraagd heb dit hier te posten voor 1 keer.

Een ieder gefeliciteerd met de behaalde resultaten in de CQWW!!!!!
Hopelijk heeft een ieder op zijn eigen manier plezier beleefd aan de contest.
(Voor de critici: Bedenk dat duizenden amateurs wel plezier beleven aan dit weekend)

En ook een excuses van mij aan Nederlandse stations die een verbinding met mij wilden maken in de CQWW.
Ik was ongetwijfeld kortaf, en zal niet altijd aardig overgekomen zijn.

Bedenk dan aub wel dat ik in vrijwel 1 stuk door achter de set heb gezeten zonder te slapen, met een aan mijzelf opgelegde doelstelling die ik per se wilde halen.
Helaas is dat niet gelukt omdat de eerste nacht een en ander niet lekker liep.
Maar ik heb toch veel plezier beleefd aan de contest.
En mijn eigen Nederlandse record heb ik ruim verbroken met 3504 QSO’s en een geclaimde score van 4,29 miljoen punten.

Ik hoop dat jullie het mij niet al te kwalijk nemen, en toch bedankt dat jullie de moeite genomen hebben om mij te werken.
(Wellicht ter overvloede; Nederlandse stations zijn in de CQWW 0 punten)

Dit was de eerste keer dat ik SO2R heb gedaan, en daar is nog een hoop te verbeteren en te oefenen.
Juist met SO2R had ik veel meer multi’s moeten werken, want dan was ik met die 3500 qso’s misschien eindelijk in de top 10 Europa gekomen (met dat kleine stationnetje van ons :-o )

Paul; nogmaals bedankt voor alle hulp en een geslaagd weekend!
En verder iedereen bedankt die op de een of andere manier een bijdrage geleverd heeft aan deze contest.

CU in de CQ WW CW!!!

73

Steef

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#43 Bericht door PE4BAS »

(Wellicht ter overvloede; Nederlandse stations zijn in de CQWW 0 punten)
Maar telt volgens mij wel als multi en cty per band !

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#44 Bericht door Aeolus »

paul schreef: En mijn eigen Nederlandse record heb ik ruim verbroken met 3504 QSO’s en een geclaimde score van 4,29 miljoen punten.
wow, die-hard ! Respect :)

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: CQ WW SSB 2012

#45 Bericht door paul »

2012 CQ WW SSB Contest Raw Scores Before Checking:

http://www.cqww.com/claimed.htm?mode=ph

Plaats reactie