CQ WW SSB 2012

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

CQ WW SSB 2012

#1 Bericht door xxxx »

Heren,

Bijna is het zover aankomend weekend de Contest der Contesten :wink:
Wie gaan er allemaal meedoen en wat zijn de plannen.?

Zelf doe ik mee bij ons Club station PI4EME, we zullen mee gaan doen in de M/M klasse.
Inmiddels zijn we al maanden in voorbereiding om alles goed op poten te zetten want dit wordt voor PI4EME de eerste keer dat we in club verband meedoen met de CQ WW en het groot aanpakken voor ons doen.
We hebben een aantal weilanden ter beschikken waar we ons antenne park op kunnen bouwen in de buurt van Heerenveen, en daar wij dus geen vaste lokatie hebben zullen we alles in 1 dag op gaan bouwen wat al een uitdaging op zich is.
Ben ook zeer benieuwt welke club stations nog meer mee gaan doen in de M/M klasse vanuit Nederland......volgens mij zijn dat de afgelopen jaren helaas maar weinig geweest.

Groeten Jelle

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#2 Bericht door Aeolus »

Zojuist kom ik er tot mijn vreugde achter dat ik nog geen plannen heb komend weekend, kortom, ik ga mezelf opsluiten in de shack, om eens wat punten weg te kunnen geven :)

Zojuist heb ik even gekeken bij de rules op de site, en daar wordt aangegeven dat er geen volgnummer gegeven moet worden, maar de zone. Welke zone hebben we het dan over? ITU Zone of CQ Zone?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#3 Bericht door elsinga »

Is er ook gelegenheid om langs te komen voor geinteresseerde amateurs? Lijkt me wle leuk om eens te zien (en zelf uitkomen kan niet, gezien het nog ontbreken van mijn HF set).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: CQ WW SSB 2012

#4 Bericht door PA3EYC »

Aeolus schreef:Zojuist kom ik er tot mijn vreugde achter dat ik nog geen plannen heb komend weekend, kortom, ik ga mezelf opsluiten in de shack, om eens wat punten weg te kunnen geven :)

Zojuist heb ik even gekeken bij de rules op de site, en daar wordt aangegeven dat er geen volgnummer gegeven moet worden, maar de zone. Welke zone hebben we het dan over? ITU Zone of CQ Zone?
Bij de CQ WW Contest geeft je uiteraard je CQ zone.
Voor Nederland en Belgie is dit zone 14.

Oftewel: "faif nain wan foor"
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#5 Bericht door Aeolus »

Danku !

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#6 Bericht door Randy »

Heel misschien even kijken of er wat nieuwe DXCC's zijn en een checklog insturen, al ben ik meer van de CW.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: CQ WW SSB 2012

#7 Bericht door xxxx »

@ Eslinga. Helaas is er geen gelegenheid voor bezoek. Daar het prive terrein is en de operators druk bezig zijn zal dat alleen maar een storende factor zijn.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#8 Bericht door elsinga »

PD4DX schreef:@ Eslinga. Helaas is er geen gelegenheid voor bezoek. Daar het prive terrein is en de operators druk bezig zijn zal dat alleen maar een storende factor zijn.
Jammer... had als mede-A63-lid wel eens willen kijken hoe zoiets in zijn werk gaat en wat er zoal aan antennes wordt neergezet.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: CQ WW SSB 2012

#9 Bericht door xxxx »

Dat begrijp ik. Echter zijn alle operators druk bezig en zodoende hebben we geen toezicht over het terrein etc

Maar we doen ook Velddag contesten en zou zeggen kom dan eens kijken, dan is er veel meer gelegenheid voor een praatje etc.

Btw wist niet dat je lid van A63 Was......Stuur je wel even een PB Robert.

Gr Jelle

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: CQ WW SSB 2012

#10 Bericht door xxxx »

Nog 20 Minuten en dan gaat het feest beginnen :D
PI4EME is er klaar voor 8)

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: CQ WW SSB 2012

#11 Bericht door PF1JM »

Feest voor de één is living hell voor de ander... (en nee, dit is geen uitnodiging om weer een grote pro versus anti contest flame war te starten...)

Desalwelteplus: veel plezier gewenst, Jelle! Ik zoek mijn heil op de WARC banden.
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#12 Bericht door Randy »

Zeaux, de 10-meter band begint intussen wel een beetje in te zakken. Wat een geweld vanmiddag. Toch nog wat nieuwe DXCC's weten te werken (Antigua & Barbuda, Bahrain, Belize, Colombia, Indonesia, Jamaica, Tajikistan, Turks & Caicos Isl.) Wellicht morgen meer. Ook hoorde ik Erik REH nog vrolijk sleutelen, die is alvast warm aan het draaien voor de CW contest over een maand :)

Op 20 en 40 zal het wel overcrowded zijn. Geen zin om naar een gespetter van eindtrappen een paar kHz hoger te luisteren (En mijn IC-9100 heeft toch echt een smal (roofing)filter en staat op 1,9 kHz voor SSB), daar maak ik als QRP'er met 5 Watt geen kans. Even lekker bankhangen en vannacht nog eens kijken.

In ieder geval een leuke test voor de nieuwe H422. Ik heb hem iets lager gehangen omdat ik vannacht wakker werd van een hoop gebonk. Gelukkig zijn de dakpannen nog heel... Antenne's hangen hier op een spiderpole die met een draadje om de dakgoot zit. Geen zin om wat te bouwen daar we zoekende zijn naar wat anders.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: CQ WW SSB 2012

#13 Bericht door Aeolus »

hij gaat lekker inderdaad... tot nu toe vandaag alweer 62 qso's, waaronder 9 nieuwe dxcc's. O.a. Canada, Jersey, Moldova, Aland Island, Kazahkstan, Estonia, Brazilie. Ben dus enorm in m'n element vandaag :) Als morgen weer zo'n dag wordt, dan heb ik een goed weekend 8)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: CQ WW SSB 2012

#14 Bericht door PA3BAS »

Over contesten gesproken, bestaat er ergens een website of zo waar je kan vinden wat de tegenstations in een of andere contest willen horen? Ik heb zelf niet heel veel met contesten, maar wil best wel iemand aan wat punten helpen. Dan is het wel fijn om te weten hoe je moet reageren, want tijdens de contest zijn ze licht gestresst en hebben gruwelijke haast :mrgreen:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: CQ WW SSB 2012

#15 Bericht door PD7P »

bij hoge uitzondering doe ik ook eens mee,heb er toch wel een paar nieuwe voor de boeken kunnen meepakken.
eerste die ik pakte was gelijk een mooie,de VAE hoor ik in ieder geval niet vaak.

Plaats reactie