Ja, mijn snelheid kwam wel -ongeveer- overeen met het gemiddelde. Heb zo nu en dan even op 26 gezeten,
maar de meesten zaten daaronder. Ben ook een paar keer terug gegaan naar 20, 22.
Voordat ik ga runnen moet ik eerst even 'een drempeltje over'. Ik blijf het toch een tikkie griezelig vinden,
ik moet er altijd even 'inkomen'. Als het een keer gaat dan lukt het wel. Hoewel mijn % fouten dan wel een
beetje toeneemt... Meer oefenen met
Rufz denk ik!

Ik werkte tot nu toe altijd met de bandmap, maar die spectrumscope werkt zoveel mooier! Niet alle stations
staan in de bandmap, en als iemand even uit de lucht is draai je daar waarschijnlijk overheen. Met een lange
waterval zie je (op 80m) exact waar overal een station zit. En er waren maar weinig vrije plekjes, gisteravond.
Ze zaten allemaal pal naast elkaar.
Ik keek dus niet naar de 'golfjes'boven de lijn, maar naar de waterval. Aan de felheid van een spoor herken je
sterkere en zwakkere stations, jammer dat ik er geen screendump van heb! Ik heb twee breedbeeldschermen
naast elkaar, links N1MM, rechts de spectrumscope over de gehele breedte. Span-breedte 40 of 50KHz.
Prachtig om te zien hoe 80 dan helemaal vol zit! En met je muis klik je steeds even op het volgende spoor,
de transceiver volgt wel, net als in de bandmap. Maar hier zie je iedereen!