VO-52 Not heard

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

VO-52 Not heard

#1 Bericht door PE0SAT »

Vanaf mei 2005 is VO-52 / HAMSAT zonder onderbreking in bedrijf geweest en nu zonder aanwijsbare
reden niet meer actief. Zouden we af en toe even kunnen luisteren op de VO-52 frequenties en op de
website http://oscar.dcarr.org/ laten weten of je VO-52 wel of niet hebt gehoord.

De laatste informatie over de status is via de volgende link te vinden: Hamsat VO-52 Recovery Operations

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: VO-52 Not heard

#2 Bericht door coolepascal »

Hmmm vreemd heb ehm pas nog gehoord.
Nu luister ik niet dagelijks naar dat ding maar zo af en toe vergeet ik wel eens de 2m doos uit te schakelen.
Daar ik nogal eens van thuis uit voor het grote blanke opperhoofd werkzaam ben en dat as regel in de shack pleeg te doen, hoor ik dan vanzelf ineens die dingen voorbij komen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PE1BVQ
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 apr 2010, 10:59

Re: VO-52 Not heard

#3 Bericht door PE1BVQ »

Sinds woensdag 14 maart is de satelliet met commando's door het Indiase controlestation weer gereset en "aan" geschakeld. Eerste berichten waren positief.
Vanavond 2 QSO's gevoerd over VO-52 en deze werkt weer als vanouds.

73 de Hans
PE1BVQ

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: VO-52 Not heard

#4 Bericht door PE0SAT »

PE1BVQ schreef:Sinds woensdag 14 maart is de satelliet met commando's door het Indiase controlestation weer gereset en "aan" geschakeld. Eerste berichten waren positief.
Vanavond 2 QSO's gevoerd over VO-52 en deze werkt weer als vanouds.

73 de Hans
PE1BVQ
Ja, het is goed te horen dat de VO-52 nu weer actief is. Op dit moment is de Transponder die door PE1RAH is gebouwd actief
en is ook wel bekend onder de naam "Dutch Transponder" Ik wil niet meteen zeggen dat het als vanouds is.

De transponder is gevoeliger voor sterke uplink signalen en is minder lineair als de Indian transponder.

Daarom vooral de vraag aan iedereen die VO-52 gebruikt, draai het uplink vermogen omlaag. Zelfs met 10 watt is er prima
verbinding te maken.

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Plaats reactie