Vraagje over Orbitron.

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD1BK
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009, 17:07

Vraagje over Orbitron.

#1 Bericht door PD1BK »

Er komen nieuwe satellieten in de ruimte die geschikt zijn voor onze hobby, Maar orbitron werkt deze niet automatisch bij, Wie weet hoe ik die satellietenlijst kan updaten?.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Vraagje over Orbitron.

#2 Bericht door PE7EB »

Dat kan je als volgt instellen:

Tab: Algemeen
Icoon: Hamer en sleutel "instellingen" (Alt+F5 werkt ook)
Tab: TLE Updater (Alt+L werkt ook)
TLE vervaldatum instellen, bij mij staat hij op 1 dag.
Aangeven voor welke groepen sats. je automatisch wilt updaten (groep selecteren en vinkje aan- of uit zetten).
Ok klikken.

Klaar
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD1BK
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009, 17:07

Re: Vraagje over Orbitron.

#3 Bericht door PD1BK »

klopt dit is om ze te updaten, Maar er zijn nieuwe satellieten bij gekomen voor amateurs verbindingen, En ik krijg er geen nieuwe satellieten bij wanneer ik de TLE update, Misschien dat je ook weet hoe ik nieuwe satellieten kan krijgen in orbitron.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Vraagje over Orbitron.

#4 Bericht door PE7EB »

Die worden toegevoegd aan de TLE's, bij updaten komen die vanzelf mee naar binnen, zo is het tot nu toe bij mij steeds gegaan tenminste.
Anders de TLE data zoeken bij AMSAT of NASA en zelf toevoegen.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD1BK
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009, 17:07

Re: Vraagje over Orbitron.

#5 Bericht door PD1BK »

oke dus als ik het goed heb worden nieuwe satalieten automatich in de lijst toegevoegd, Dat zou geweldig wezen, Ik zal is de TLE van de site afhalen, Want normaal update ik hem via het progama zelf, BEdankt voor de info en ik ga het even proberen.

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Vraagje over Orbitron.

#6 Bericht door PE0SAT »

De satelieten die net zijn gelanceerd en soms nog geen definitief nummer hebben zit in het volgende tle file:

http://www.celestrak.com/NORAD/elements/tle-new.txt die kun je toevoegen aan je TLE files. Ook de vluchten
van de Space Shuttle zitten in dit file.

73 PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Plaats reactie