Geen succes met SO-50 en AO-51

Alles over satelliet en EME.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#31 Bericht door PE0SAT »

hansfong schreef:Wie-o-wie in de buurt van Wageningen/Ede/Veenendaal/Nijmegen/Oss doet aan satellietontvangst?????? Help deze arme amateur :cry:

In JO21ho ben je welkom. Hangen we de portofoon aan de antenne's.

73's PE0SAT - Jan
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#32 Bericht door PD7F »

hansfong schreef:Sorry, geen MS Windows hier. (Ik heb al zo'n hekel aan computers en dan moet ik er geen lamlendig OS bij hebben). Bovendien de software maakt toch niet uit? http://n2yo.com werkt prima en heeft me nog nooit het bos in gestuurd. --Hans
Orbiton werkt hier overigens probleemloos met codeweaver's cross-over dus zou het onder Wine op linux ook wel moeten werken lijkt me?
/me heeft ook een hekel aan alles uit redmond.
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#33 Bericht door PE0SAT »

PD7F schreef:Orbiton werkt hier overigens probleemloos met codeweaver's cross-over dus zou het onder Wine op linux ook wel moeten werken lijkt me?
/me heeft ook een hekel aan alles uit redmond.
Ja, werkt prima onder Linux en andere Unix versies waar je Wine kunt compileren.

Ik ben van mening, gebruik het OS waar je mee uit de voeten kunt waar het ook
vandaan komt. En in Redmond maken ze ook prima software het nadeel is dat er zoveel
personen zijn die denken dat ze er verstand van hebben en alles er maar op gooien. Het
nadeel van een te grote install base :oops:

Maar even terug on topic, een klein beetje hulp van software zoals Orbitron is mooi
mee genomen. Maar predict, of Ham Radio deluxe er zijn er genoeg en is er altijd wel
een bij die bij je past.

73's PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#34 Bericht door PD7F »

ze maken prima software, office voor de Mac is een perfect product, alleen het OS zuigt imho toch wel aardig. bet vanavond mijn schoonmama uit de ellende moeten helpen en dat was wel degelijk redmond-related en niet haar schuld al verwachte ik dat wel
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#35 Bericht door PE0SAT »

PD7F schreef:ze maken prima software, office voor de Mac is een perfect product, alleen het OS zuigt imho toch wel aardig. bet vanavond mijn schoonmama uit de ellende moeten helpen en dat was wel degelijk redmond-related en niet haar schuld al verwachte ik dat wel

Dit is een discussie die we beter onder het genot van een pot bier kunnen hebben of wat
anders als je dat liever hebt :lol: Ik zal het netjes zeggen: "Een computer is gewoon een
dame van lichte zeden" Als een auto qua mogelijkheden net zo veel moest kunnen als een
PC dan zou die ondertussen moeten kunnen rijden, vliegen, varen enz. Gewoon een raar ding
er is niets anders waar we zoveel verschillende functies van verwachten als een computer.

Dit is natuurlijk ingeven door de ontwikkelaars en de product managers die er een slaatje uit
willen slaan. En dan wij er weer achteraan lopen nog een mooier scherm of muis of printer ..

Vandaag zelf weer aan het zoeken geweest naar drivers, man man dat kan ook een drama zijn
waarom niet allemaal op een vergelijkbare manier, maar nee AMD doet het weer anders dan
Intel en NVidia weer anders dan Intel. Kortom lekker het bos in gestuurd door al die firma's
maar het werkt weer, dat is uiteindelijker nog makkelijker dan uitleggen aan een leek dat er
zoveel verschillende variable zijn bij een PC ...


Welstrusten ga me bedje opzoeken.

73's PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Geen succes met SO-50 en AO-51

#36 Bericht door PA3 »

Eind goed, al goed. Vandaag mijn eerste signalen van RS-30 en AO-51 ontvangen op 70 cm. Met een verbeterde yagi met gevouwen dipool en een oude Kenwood TR-9500. Mijn Kenwood TH-F7E porto is kennelijk doof op 70 cm, want van RS-30 had ik een heel zwakke ontvangst, van AO-51 geen enkele. Met de TR-9500 kwam het redelijk tot goed binnen en deze transceiver staat ook niet bekend om zijn super gevoeligheid.

Nog meer mensen die de TH-F7E ook ongevoelig vinden op 70 cm?
Suggesties voor een goede 2m/70cm set om satellieten mee te werken? (wel eentje die een beetje aan de prijs is. Ik heb het liefste apparatuur van 10 jaar of ouder met knoppen :)

73

Hans

Plaats reactie