De Arrow antenne

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hein
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 apr 2008, 17:53
Roepletters: pa3cuu
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

De Arrow antenne

#1 Bericht door hein »

ik loop er al jaren aan te denken om een arrow antenne type 146/437 te bestellen voor het vhf/uhf sateliet gebeuren. maar de email corespondentie met de eigenaaar van de arrow antenne fabriek, zal ik maar zeggen leverde niets dan moeilijkheden op. er zijn echter meer shops in de usa die wel willen verzenden naar nederland. zijn er mensen die ook een dergelijke antenne willen hebben en die mee zouden willen bestellen, dan kunnen we de verzendkosten delen?

zie ook http://www.youtube.com/watch?v=6A9ZrHNkG9E

hein pa3cuu. heerhugowaard.
www.pa3cuu.nl

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#2 Bericht door Steef »

Zo :shock:

Hoe maak je een kort verhaal lang :?:

Cuscraft verkoopt ook soortgelijke antennes, gewoon hier in de EU :wink:
Wie praat luistert niet

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#3 Bericht door PD2JHP »

Hein,

Kijk eens op de site van SQ9VPA (e-mail: antenna(at)vpa-systems.com); ik heb deze gevonden via: http://www.mydarc.de/dk7zb/Duoband/5+8_2m-70cm.htm

Daar een Arrow-versie besteld/ontvangen en moet zeggen: geweldige kwaliteit voor een leuke prijs; omgerekend 55 euro incl. verzendkosten! :wink:

Heb ze beloofd om een review te schrijven op Eham.net; daar kun je dus binnenkort wat foto's verwachten.

Tip:
In het januari-nummer van Funkamateur staat een eerste deel van een satellietspecial! :!:

Succes met de hobby!

Jan
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: De Arrow antenne

#4 Bericht door PD4M »

Het leuke van die Amerikaanse Arrow antenne is dat hij gemaakt is om met je porto uit de losse pols (of met een fotostatief) leuke verbindingen te maken. Ik zit daar ook al een tijd op te azen, maar hier krijgen is nogal lastig.
Die Cushcraft is ongeveer 150 euro! Redelijk marktconform als hij het in de mast vele jaren uit moet houden. Maar ook ik zoek iets wat je snel in elkaar zet vanuit de achterbak en even 12 minuten op een veldje contact probeert te maken met AO-51 en iemand anders die dat ook doet op hetzelfde moment ;-)

Jahaaa, zelf maken kan ook en is veel goedkoper en zeker niet slechter. Maar ik heb daar geen zin an!

Die SQ9VPA antennes zien er goed uit. Zit er eigenlijk een duplexer in? En ook hier geldt dat het voor in de mast bedoelt is en niet om even een satelliet te volgen (uit de hand).

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: De Arrow antenne

#5 Bericht door PA3FS »

@PD2JHP Staat je review al op Eham.net ?

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: De Arrow antenne

#6 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#7 Bericht door PD2JHP »

Hallo enthousiastelingen!

Morgen, 14 januari, ben ik een dagje vrij en kan dan eindelijk dat pakketje uit Polen eens gaan bouwen! :D
Heb het natuurlijk wel al stiekum uitgepakt en moet zeggen: dat ziet er professioneel gebouwd uit!
Ik beloof er foto's van te maken, zodat je er een idee van kan krijgen.

By the way: ik zal mijn verslag van bouw-en werkingservaring op http://www.eham.net zetten; dat had ik de bouwer toegezegd. :!:

Met vriendelijke groeten vanuit Waddinxveen!

Jan
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: De Arrow antenne

#8 Bericht door PD4M »

Maar op die website zelf is verder niet veel te vinden. Bijvoorbeeld hoe je kunt bestellen en wat de verzendkosten zijn vanuit Polen (zo te zien aan valuta en webadres). Of er een duplexer is ingebouwd.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#9 Bericht door PD2JHP »

Maarten,

Nee, dat lijkt maar lastig.
Er is een mogelijkheid om via email te bestellen (na 13 emails, eerst veel m.b.t. diverse info, daarna 2 emails m.b.t. afspraken over mijn specifieke eisen/specificaties afsluitend met uitwisseling van bedankjes).
De kosten zijn in Poolse valuta; ik heb, uit zekerheid, gewoon betaald via Paypal (is dan verzekerd); was nog geen 56 euro incl. verzendkosten! :D

Er zit geen duplexer bij, maar die kan je heel eenvoudig zelf maken; kijk maar eens op het internet.
In mijn geval heb ik die niet nodig, nl.:
- ontvangst via een FT-817 (aangestuurd door Ham Radio Deluxe - Satellitetracker) en
- zenden met een FT-897.

Veel succes met de hobby!

Jan
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

Gebruikersavatar
on4gin
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 nov 2009, 21:58
Locatie: Erpe
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#10 Bericht door on4gin »

Kwam deze net tegen:
http://www.dl3rtl.de/dl3rtl_arrow_antenna.php

zit misschien nog wat ideën bij voor de bouw van de arrow.
_________________
73's de Gino - ON4GIN
IC-7610 / IC-9700
Hex beam 6-20m - GP-98N

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: De Arrow antenne

#11 Bericht door PD4M »

Dank je! Inmiddels ben ik zelf ook flink gaan door zoeken op het Internet en had ik deze Duitse website ook gevonden. Ben inmiddels ook al bij de bouwmarkt gaan kijken of ik zo'n beetje alle benodigdheden kon vinden. Maar om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om zelf te prutsen. Niet verder vertellen.....

Een echt gelijkwaardig alternatief voor de Arrow antenne zoals Arrowantennas.com ze maakt is er in Europa kennelijk niet
Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
on4gin
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 nov 2009, 21:58
Locatie: Erpe
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#12 Bericht door on4gin »

Hoe ik erop terecht kwam weet ik niet maar ik was bezig met verticals aan het zoeken :shock:
hi hi..
_________________
73's de Gino - ON4GIN
IC-7610 / IC-9700
Hex beam 6-20m - GP-98N

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1395
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#13 Bericht door PC1L »

De Arrow doet het meestal fantastisch bij Sats met Turnstile Antennes full Circular Polarized .. zoals de HO-68. Deze heeft LHCP uplink en RHCP downlink waardoor je met de typische lineaire antennes van de Arrow steeeds een erg goede match hebt ( kan hebben ) .. aanradertje !

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: De Arrow antenne

#14 Bericht door PE5PVB »

Of je maakt zelf voor een paar kwartjes een loopyagi met PVC en piepschuim...

http://www.het-bar.net/pa5rwe/zelfmaken/zelf.htm

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: De Arrow antenne

#15 Bericht door pe1hzg »

hein schreef:ik loop er al jaren aan te denken om een arrow antenne type 146/437 te bestellen voor het vhf/uhf sateliet gebeuren. maar de email corespondentie met de eigenaaar van de arrow antenne fabriek,
Amsat UK adviseert ook een leverancier (ze hebben ze jaren gehad, mijn arrow komt bij hun vandaan), http://www.uk.amsat.org

73, Geert Jan

Plaats reactie