Dutch group AMSAT via Telegram

Alles over satelliet en EME.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Dutch group AMSAT via Telegram

#1 Bericht door PA7JWC »

Hallo,

Sinds afgelopen zomer heb ik amateur satellieten ontdekt, en omdat het voor mij een nieuw stukje van onze prachtige hobby is, had ik toen heel wat vragen over wat je nodig hebt en wat je vooral wel en niet moet doen. :wink:

Ik ben begonnen met luisteren naar de LEO FM-satellieten, met behulp van een Arrow-antenne en Kenwood THD72e.
En als je dan ook je eerste QSO maakt dan spring je een gat in de lucht! :D Dus ik wilde meer.. het duurde niet lang en mijn eerste contact via een lineaire satelliet, RS-44, FO-29 was ook geslaagd.

Omdat ik nog steeds met veel vragen zat, kwam ik via een bevriend zendamateur (DF2ET) in de appgroep van International AMSAT groep (telegram) terecht. Op dit moment telt deze groep 371 amateurs die zich allemaal hebben aangemeld bij deze groep. Die hebben allemaal dezelfde passie voor Satelliet en EME. Omdat de voertaal Engels is in de internationale groep, kreeg ik het idee om een Nederlandse groep aan te maken.
Doel van deze groep is om ervaring en kennis met elkaar te delen. Stel je hebt technische vragen en je stelt ze het liefst in het Nederlands, dan kan dat daar ook. Nu delen we soms met elkaar dat we in een speciaal locatorvak zitten en dat we actief zijn via een bepaalde satelliet. Er zijn nu 6 amateurs actief in deze groep, maar iedereen met interesse in satellieten is hier uiteraard welkom.

Mocht je jouw ervaring en technische kennis ook willen delen of anderen op weg willen helpen met satellieten of EME, stuur me dan even een PB, zodat ik een uitnodigingslink van de Telegram-groep kan sturen.
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Plaats reactie