EO-79

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1NIL
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2015, 17:09
Roepletters: PE1NIL

EO-79

#1 Bericht door PE1NIL »

SAT EO-79

Sinds deze sat is onlangs vrij gegeven amateur gebruik heb ik enkele qso s via deze sat gemaakt ik raad degene die pas beginnen met deze tak van de hobby, deze sat niet aan te raden.
De sat heeft nogal wat kuren zoals de tx is niet stabiel veel ruis en qsb heb wel gelezen dat mogelijk de stroom voorziening een probleem is.
Het kan natuurlijk ook de oorzaak zijn dat ze deze sat in drie maanden in elkaar getimmerd hebben.
IK maak veel qso s via verschillende sat s met EO-79 heb ik toch wat problemen mee kijk maar eens op.
onlne logbook aar29 sat dat er meerdere met deze sat problemen hebben.

73
Cor pe1nil.

PE1BVQ
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 apr 2010, 10:59

Re: EO-79

#2 Bericht door PE1BVQ »

Hallo Cor, het is inderdaad geen prettige sat om over te werken.
Voor de geïnteresseerden, deze sat staat ook bekend als Funcube-3 en QB50p1 en is gebouwd door het Nederlandse bedrijf ISIS in samenwerking met het Karman Instute.
Sinds dat hij rond 10 november j.l. in bedrijf is gesteld zijn de reacties op het Amsat BB verschillend.
Ik krijg zelf de indruk dat de sat staat te tollen. Vandaar ook het steeds wegvallen van het signaal. Verder een hoop ruis en data signalen.
We moeten natuurlijk wel rekening houden dat men nog bezig is om diverse instellingen te testen en er zal hier en daar nog het nodige gecorrigeerd zal moeten worden. Zover ik weet is Wouter PA3WEG hier druk mee bezig.
Dit kost tijd dus geef ze de tijd en de tijd zal het leren.

CU on the sats, 73
Hans, PE1BVQ

Plaats reactie