17mei satelliet velddag PD5DJ en PA1FP

Alles over satelliet en EME.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: 17mei satelliet velddag PD5DJ en PA1FP

#16 Bericht door PD5DJ »

KHoos schreef:
PD5DJ schreef:Linkje naar mijn foto album van o.a. die dag :)

https://plus.google.com/photos/10109053 ... banner=pwa
Blijkbaar wilden de wetshandhavers ook nog even weten wat jullie daar aan het doen waren (vast vanwege ander verkeerd gebruik van het terrein), zo te zien vonden die de uitleg wel interessant.
Leuke en enthousiaste foto's, jullie hebben je zo te zien prima vermaakt en daar gaat het om!
Nou ze wilden niet letterlijk zeggen waarom ze een bezoekje kwamen plegen. maar een ja knik was het duidelijk waarom ze er waren :).
Er was op een kleine 2 a 3 km een artillerie oefening aan de gang.
Toen wij daar aan kwamen en begonnen te zenden op diverse banden, merkte wij diverse "jammers" op onze band(en) tot aan uhf.
Kort daarna vloog er "toevallig" een drone over. een soort van Delta achtig toestel.. geen idee of juist deze ons (bewust) gespot heeft.
Weer kort daarna kwam er een marechausse wagen direct vanaf de hoofdweg af direct naar ons toe gereden. alsof ze exact wisten waar we zaten.
Toevallig?!

Even een woordje gedaan, en uitgelegd waar me mee bezig waren en alles was ok..
En warempel ook geen "jammers" meer op de band :)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 17mei satelliet velddag PD5DJ en PA1FP

#17 Bericht door pe5jw »

;) dat heb ik met een apache ook al eens mee gemaakt aan de overkant daar in het bungalo park.
Was met wspr op HF actief.

Apache kwam over het park terwijl ze dit normaal niet doen.
Is al wel wat jaren geleden en geen idee of er een oefening was maar dat zal wel anders was die helicopter niet in de buurt geweest.

Weet niet zekre of dat echt de aanleiding was maar had wel het gevoel dat het zo was.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie