Ik zoek : NL-5944 Morse Decoder + Generator voor de C64

Alles over spraak.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

Ik zoek : NL-5944 Morse Decoder + Generator voor de C64

#1 Bericht door ON3PCO »

Hallo beste mensen,

heel lang geleden - rond 1981 - heb ik voor de Commodore-64 de 'NL-5944 Morse Decoder + Generator' ontwikkeld en deze 'in-den-lande' via de toen nog verkrijgbare cassettepost van de PTT aan de man gebracht. Via de userpoort (pootje A en L) kon je rechtstreeks een seinsleutel aansluiten en het geseinde schrift werd dan mooi vertaald naar leesbaar schrift. De ingebouwde morse-generator werkte volgens het principe van de destijds verkrijgbare Datong D70 Morse-Generator (hardware) - een apparaat dat ik trouwens nog steeds heb - waarmee aldus een willekeur aan letters, cijfers en enkele leestekens kon worden gegenereerd om te leren opnemen.

Omdat ik naar verloop van tijd de Commodore-64 van de hand deed en mijn eerste (echte) PC aanschafte, heb ik deze software ook niet meer bewaard. Helaas dus, want nu heb ik via Internet de Commodore-64 emulator gedownload en wil graag mijn programma nog eens zien werken .... nostalgie dus HI :P .

En nu mijn vraag : wie-o-wie heeft dit programma nog ergens liggen :?: :?: :?:

Ik zou er in ieder geval heel erg blij mee zijn.

Groeten / 73,

Paul - ON3PCO - ex NL-5944
a Dutchman in Belgium
www.ON3PCO.be
... ik ben niet, maar ik word ...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Ik zoek : NL-5944 Morse Decoder + Generator voor de C64

#2 Bericht door PE2AAB »

ON3PCO schreef:Hallo beste mensen,

heel lang geleden - rond 1981 - heb ik voor de Commodore-64 de 'NL-5944 Morse Decoder + Generator' ontwikkeld en deze 'in-den-lande' via de toen nog verkrijgbare cassettepost van de PTT aan de man gebracht. Via de userpoort (pootje A en L) kon je rechtstreeks een seinsleutel aansluiten en het geseinde schrift werd dan mooi vertaald naar leesbaar schrift. De ingebouwde morse-generator werkte volgens het principe van de destijds verkrijgbare Datong D70 Morse-Generator (hardware) - een apparaat dat ik trouwens nog steeds heb - waarmee aldus een willekeur aan letters, cijfers en enkele leestekens kon worden gegenereerd om te leren opnemen.

Omdat ik naar verloop van tijd de Commodore-64 van de hand deed en mijn eerste (echte) PC aanschafte, heb ik deze software ook niet meer bewaard. Helaas dus, want nu heb ik via Internet de Commodore-64 emulator gedownload en wil graag mijn programma nog eens zien werken .... nostalgie dus HI :P .

En nu mijn vraag : wie-o-wie heeft dit programma nog ergens liggen :?: :?: :?:

Ik zou er in ieder geval heel erg blij mee zijn.

Groeten / 73,

Paul - ON3PCO - ex NL-5944
a Dutchman in Belgium
www.ON3PCO.be
Dubbelpost!
Deze staat ook in 'Computer'
Daar mag een slotje op
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Hallo Paul,

Dit topic heb ik gesloten omdat het bij de rubriek "Computers" ook al te vinden was. Mijn ervaring is dat het erg rommelig wordt als topics in meerdere rubrieken geplaatst zijn.
Jorg | PH7W

Gesloten