CW-Elmer/Buddy gezocht?

Alles over spraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#61 Bericht door PA3FBF »

Hoi Marcel,

Ik zag in mijn klad, dat we nog geen nieuw afspraakje hebben. Ik wacht het dus af :D

Hoi Jos,

Ja, doorzetter, dit heb ik gemerkt, met achter elkaar enkele standaard-qso's stampen in eleke sked :lol: :lol:
Gisteren hadden we het maar 1 x gedaan: zoveel te babbelen.... Zijn 10 W kwamen wel erg goed door door die klereherrie - euhhh - QRM....
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Verslag

#62 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik vraag me eigenlijk af of deze communicatie van belang is voor het forum.

Volgens mij kan het ook via PM.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#63 Bericht door PH7W »

Tja...misschien wel, misschien niet. Maar volgensmij kan dit best nuttig zijn voor anderen. Wellicht zijn er mensen die meeluisteren o.i.d.
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#64 Bericht door PA3FBF »

Hoi Tjeerd,

Zo kunnen beginners of mensen, die lang niets meer aan CW hebben gedaan, zien wat er zoal mogelijk is.

Zelf vind ik wel de bijdrages/aanvullingen van PA7WWO (en anderen) leuk en wetenswaardig. Die zou ik dus niet meer kunnen krijgen (en meelezers ook niet) als ik alles per PN of eMail zou (moeten) doen. PA8JRG heeft dit goed begrepen.

Afijn, mijn postings veroorzaken wel, zoveel weet ik als digibeet, datastroom op jouw kosten. Ik zal alleen nog het uit mijn zicht hoogstnoodzakelijke plaatsen, de rest gaat per eMail.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Datastroom

#65 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo,

Daar gaat het mij niet om. Ik vroeg me alleen af of het zinvol is dit op deze manier te doen. Je haalt een argument aan die ik wel kan volgen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#66 Bericht door PA3FBF »

QSL :wink:
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

pa7crx
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2006, 09:28

#67 Bericht door pa7crx »

Zo, ik zal ook weer eens wat schrijven. Is weer een tijd geleden.

Door drukke werkzaamheden ben ik niet meer in de gelegenheid geweest om wat aan de hobby te doen, met name het cw-gebeuren.

Ik heb er weer een aantal weken niks aan gedaan, maar heb van de week weer even mee zitten schrijven op de hf-banden; Viel niet tegen, de snelheid die ik had, was een beetje achteruit gegaan, maar toch wel snel weer op kunnen pakken.

Na mijn drukke periode probeer ik meer te doen aan cw en hoop ook dus mijn neem-snelheid op te kunnen voeren. Voor het verloop hiervan zal ik wel het een en ander vertellen op dit forum.

P.S. Zaterdag 4 nov. ben ik aanwezig op de DVDA te Apeldoorn

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#68 Bericht door PA3FBF »

Hoi Marcel,

Leuk dat je je weer meldt, ik weet dat je een volhouder bent. Anders had je ook die verbouwing niet gered... Petje af voor die foto's van die werkzaamheden!

2 alinea's heb je nog tegoed van mij inzake het CW-examenverhaaltje, dan zijn we er doorheen.

Ik weet nog een erg leuk verhaaltje: om te bescheuren zelfs want het toont de domheid van "normale" mensen t.o.v. amateurradio 8) En dat "normale" mensen erg makkelijk te manipuleren zijn daarom.
Moet het verhaaltje opzoeken en voor de zekerheid toestemming vragen aan de auteur, of ik dit mag gebruiken on QRG.

Inzake speed, eigenlijk is het al voldoende als je in drukte-periodes geregeld (langer dan een half uur hoeft niet) andere QSO's meeschrijft, om sneller te worden met nemen, seinen wordt "automatisch" sneller.

En zo snel, binnen een paar weken, ga je niet duurzaam achteruit inzake speed.

Op het moment is net bij mij drukte begonnen op QRL (mijn hoofd loopt om...) , inwerken etc... Dus het zou me uitkomen, als we, totdat ik meer gesettled ben in allerlei nieuwe werkzaamheden naast mijn oude, QSOs éven bij 1 x per week kunnen houden om inzake "gaarheid" 's avonds een slag om de arm te hebben... :lol:

Ik denk, dat ik er ook ben op za. as., waarschijnlijk niet al te vroeg maar wel vroeg genoeg om de Vonkenboerwedstrijd mee te kunnen maken, die al om 12.00 uur begint (veel te vroeg voor mij inzake "optimale afgifte van CW-vermogen"). Liefst daarvoor nog wel even koffie drinken bij bij mijn maatjes op onze Hellemonster-stand
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Jos pa7wwo
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2005, 18:49
Locatie: Oss

#69 Bericht door Jos pa7wwo »

Hoi Monika

Kunnen ze de vonkenboer wedstrijd niet om 10.00 uur doen , ik ben een ochtend mens en maak dan meer kans hihi

73 en hopelijk zie ik je zaterdag in A'doorn

Jos
groeten Jos pa7wwo

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn.
Een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#70 Bericht door PA3FBF »

Hoi Marcel,

FB hoe het vanavond ging. Mischien moeten we altijd om 22.15 beginnen voor betere condx??

Je maakt echt zéér goede kans voor de vonkenboerwedstrijd! Dan ben je 1 jaar verder en zit dan wel op 40 wpm foutloos nemen, minimaal.....

Hier het eind van het verhaaltje dus:

-------------------------------------------------------------------------------------
Rustig doorgaan en bij de les blijven, eventuele fouten in gedachten meenemen en als je er met nog 1 regel te seinen niet meer dan 5 hebt, kun je in de laatste regel alsnog gaan verbeteren als je een fout maakt en blijf je onder het maximum van 8 fouten. Ben je geslaagd dan voel je je de gelukkigste mens ter wereld. Felicitaties binnen en buiten de examenzaal klinken heen en weer. Probeer ondanks alles toch met beide benen op de grond te blijven staan en rijd niet met de auto achteruit naar huis of stap in een trein die naar de verkeerde kant van het land gaat.

Mocht het ondanks alle toewijding en concentratie niet gelukt zijn, dan voel je je uitgesproken beroerd en wenste je ver van deze plek verwijderd te zijn. Het doet ergens pijn dat een goede vriend of kennis er wel doorheen gekomen is en jij niet. Natuurlijk gun je het die ander wel maar je vraagt je dan af wat er bij jezelf fout ging. Overdenk dit en verbeter dat dan het komende halfjaar. Want er blijven examens komen, je kent nu de sfeer en weet hoe het er aan toe gaat. Zet de schouders er weer onder, houd de wilskracht binnen handbereik en houd het oog gericht op de volgende examendatum, want dan lukt het zeker! Succes toegewenst.
-------------------------------------------------------------------------------------

Wat mij betreft kunnen we het op vrijdag as. weer proberen. 21.00 uur of 22.00 uur?
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

pa7crx
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2006, 09:28

#71 Bericht door pa7crx »

Dit keer wel betere condities op 80. Op 2 mtr ging het echt niet lukken.

Ik stond er zelf ook van te kijken, dat het lekker ging met het opnemen. Ik probeer ook elke avond even een stukje met een qso mee te schrijven. Dat helpt natuurlijk ook. Dan probeer ik wel een snel qso mee te schrijven.

Volgend jaar doe ik wel mee aan de vonkenboerwedstrijd; lijkt me wel een uitdaging. Dit jaar even meegekeken/geluisterd hoe het er aan toe gaat.

Ik hoop de komende pacc ook in cw mee te kunnen doen, maar dat ziet er volgens mij wel goed uit, gezien de opneemsnelheid.

Vrijdag kunnen we het nog een keer proberen op 80 mtr. Rond de klok van 22.00 uur is ok.

Tot dan. 73 de marcel

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#72 Bericht door PA3FBF »

Dáár zit het hem in: ELKE dag iets aan CW doen, het hoeft niet eens een halfuurtje te zijn! :D
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

pa7crx
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2006, 09:28

#73 Bericht door pa7crx »

Allereerst aan een ieder dit leest: De beste wensen voor het nieuwe jaar!!!

Weer te weinig tijd gehad voor de hobby, maar goed, er moet tussendoor ook nog gewerkt worden en zo ook de dagen tussen kerst en oud- en nieuwjaar.

Ik probeer dit jaar het CW-gebeuren toch weer op te pakken en regelmatig (zeker 1 keer per week een QSO te maken) en voor de rest zoveel mogelijk mee te luisteren.

De ervaringen zal ik bijhouden op dit forum. Huidige opneemsnelheid is nu rond de 17/18 WPM.

Voor de rest veel hobbyplezier toegewenst

73 de marcel (pa7crx)

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#74 Bericht door PA3FBF »

Hoi Marcel,

Wat een in vergelijking met anders fb sigs vanavond! Echt muziek in m'n oren :D

Hier dan de nieuwe tekst:


Het Draadje door Bob PAoCWS
In Amsterdam waar ik geboren en getogen ben, woonde ik laatstelijk in een drukke winkelstraat, waar veel verkeer raasde en ook nog de trams met hinderlijk gepiep en gekreun hun weg moesten vinden. Niet bepaald een geschikte plek voor een zendamateur, maar ja, alles went op den duur. Op de ontvanger heb je daar wel last van, maar als je uitsluitend telegrafie bedrijft, valt ook dat nog wel mee. Keuze van wonen was er niet, men was al blij met een huis, want er heerste en zelfs nu nog, woningnood.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

pa7crx
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2006, 09:28

#75 Bericht door pa7crx »

Hoi Monika,

Zoals je het wellicht als wist, had ik zo'n 80 procent op papier kunnen krijgen. Wel even lekker zo'n snel stukkie tussendoor.
Rond de 17 a 18 WPM gaat het opnemen een stuk beter. Zelf zit ik op 16 WPM te seinen.
De signs waren goed, maar op het einde toch een hoop QRM en af en toe RTTY-signalen op de frequentie. Gelukkig heb ik het tot het einde weten vol te houden.

Ik zal de 2 mtr ook eens in de gaten houden, om nog even een lokaal qso-tje te kunnen maken in cw.

De rest van de week ga ik me bezig houden met de software van G4FON. Die zal ik instellen op 20 WPM en probeer elke dag 3 lesjes te doen. Dan komt het vanzelf goed.

In ieder geval tot a.s. maandag

73 de marcel

Plaats reactie