Heil BM-10 Headset

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2WN
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 jun 2022, 21:14
Roepletters: PA2WN

Heil BM-10 Headset

#1 Bericht door PA2WN »

QST,

Mijn vorige headset, een goedkope PC ding voor thuiswerk kon er niet tegen dat er 8V op de mic ingang van de IC-7300 staat voor electret elementen.
Dus het plan is om een (nog redelijk betaalbare) BM-10 aan te schaffen. Echter die zou ik ook eventueel willen gebruiken op sets van andere fabrikanten die een dynamisch element verwachten.
De vraag is dus: maakt het voor de IC-7300 uit als de -Dyn variant wordt gebruikt? Ik heb begrepen dat er altijd een koppel-condensator voor het dynamisch element zit bij Heil dus over sluiting via de microfoon hoef ik geen zorgen te hebben, maar is het audio niveau en frequentie characteristiek vergelijkbaar met de -iC variant?
Bedankt.
73 de PA2WN, Theo

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Heil BM-10 Headset

#2 Bericht door Roy pd8rw »

Dynamische mic op je 7300 komt niet genoeg juice uit om goed verstaanbaar te zijn
Je kunt een adapter kabel gebruiken waar de 8v niet uitkomt zodat je dynamische mic er geen last van gaat krijgen .
Maar dan nog gaat het niet goed komen , en al het geld wat je dan nodig hebt om de boel op te krikken koop je ook een 2e headsetje dynamisch voor . De meeste yaesu en kenwood setje waarderen dat wel 😉

Plaats reactie