nokia collectie

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

nokia collectie

#1 Bericht door PE1LGW »

op de radio vlooien markt werkende RD58 opgehaald, collectie bijna compleet.
nokia.jpg
Van links naar rechts op de foto.
RD58 origineel, RD58 omgebouwd en werkend incl gerepareerde accu pack, RD72 nog geen Ombouw voor handen.
Een Franse RC58 versie geen type plaatje ( 160 Mhz ) of RB58 (80 Mhz ) weinig van bekent mist bediening paneel en nog een RD58 ook niet omgebouwd.

PE1LGW

Met dank aan Erik, Jan en Jack
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: nokia collectie

#2 Bericht door PE1LGW »

Toch weer en poging gedaan om eens in de Nokia RD72 te duiken, met de technische complete doc in bezit.
Nu verwacht ik geen wonderen, maar niet geschoten is altijd mis.
Eerste poging is om de M Bus uit te lezen, met een logic analyzer die het M Bus protocol aan kan.
Maar er komt alleen maar rommel uit.
Lijkt op een verkeerde baudrate zo als bv RS232 de verkeerde baudrate is insteld.

Iemand bekent me de M Bus protocol van Nokia, wijkt deze af van de standaard M Bus protocol.

Intussen wel nog een paar RD 72 telefoons gevonden, gewoon nieuw in de verpakking, met een telefoon lijst er bij, en voor wie deze bedoeld waren.

Met een paar bijzondere namen er op , bv reserve korp mariniers, dus als deze rinkelde gewoon op nemen met een zware stem.

In tussen wel wat info gevonden, dat deze telefoons gebruik maakte van losse steun zenders die onafhankelijk van het huidige telefoon werkte. Alleen hier is verder niets van terug te vinden. Ze waren bedoeld voor als er op 1 Jan 2000 niets meer werkte. Hi hi we weten nu wel beter. Nokia heeft er goed aan verdiend lijkt mij.
Maar waar deze steun zenders zijn gebleven, is volkomen onbekend. Je zou verwachten dat die toch een keer ergens naar boven komen op een dump. het was wel op een KPN netwerk.

Mvg pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 694
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: nokia collectie

#3 Bericht door pe1rdp »

De zenders ervoor stonden op gemeentehuizen. Sporadisch zie je daar nog wel eens een vertical staan voor UHF.
Bijlagen
Veldhoven.jpg
drunen.jpg
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

Plaats reactie