aprstracker-0.10 pre-release

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

aprstracker-0.10 pre-release

#1 Bericht door PE1ICQ »

Hoi,

Over ongeveer een maand verwacht ik aprstracker firmware versie 0.10 klaar voor release te hebben.

Nieuw in 0.10 zal zijn:
  • Niet iedere positie uitzending is voorzien van bakentext (interval instelbaar)
    Hoogte informatie uitschakelbaar
    Snelheid en koers uitschakelbaar
    Er kan een GPS config string worden ingesteld die kan worden gebruikt om de aangeloten GPS ontvanger periodiek in te stellen (bijv. om VTG te enablen bij GPS ontv. die hun inst. kwijt raken)
    Instelbaar tussen nieuw-EU paradigma, en nieuw-N paradigma digipath
    Proportional pathing
    Verbeterde modem timing (toon generatie)
    Ondersteuning KF163-Tracker (pic16f636)
    4 bakenteksten die roulerend met positie worden meegezonden
Versie 0.10 zal er ook nog gewoon in een variant voor de pic16f628 komen (bijv. KF161-Tracker) Echter de pic16f628 variant zal niet de mogelijkheid voor 4 bakentexten hebben omdat de 628 te weinig eeprom geheugen hiervoor heeft.

Wie zelf PIC's kan programmeren en vooraf wil beta-testen kan mij off-list mailen (@amsat.org)

73, Arno pe1icq

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#2 Bericht door PD2RLD »

Met alle respect voor de linux-botable CD-Rom, maar er was voor tracker versie 0.7 een Windows-tool beschikbaar.

Is er niemand zo handig die zoiets ook voor versie 0.10pre6 kan maken?

Het zou een hoop tijd schelen in elk geval, k'neem aan dat er meerdere mensen met Windows werken en de tracker willen programmeren...

Ok, dit hoeft niet dagelijks te gebeuren, maar toch, als je snel even je baken wilt veranderen of voor de grap een ander symbooltje wilt instellen, zou een Windows-tooltje handig zijn...

Oh, en is versie 0.10 ook open-source?
Zoja, waar kan ik de broncode van v0.10pre6 vinden???


Roland.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

gevalletje CYGWIN stoeien. :wink:
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#4 Bericht door PE1ICQ »

PD2RLD schreef:Met alle respect voor de linux-botable CD-Rom, maar er was voor tracker versie 0.7 een Windows-tool beschikbaar.

Is er niemand zo handig die zoiets ook voor versie 0.10pre6 kan maken?
Als die Window$ config programmaatjes open source waren geweest, dan zou ik een poging hebben gedaan om deze aan te passen voor de tracker firmware v0.10. Ik heb simpelweg geen tijd (en zin) om van scratch een windows variant te maken. Ik zou mezelf dan om te beginnen een andere programeertaal moeten aanleren, en ook de toolset om de user interface te bouwen. En da's nou net iets teveel gevraagd.
PD2RLD schreef:Het zou een hoop tijd schelen in elk geval, k'neem aan dat er meerdere mensen met Windows werken en de tracker willen programmeren...

Ok, dit hoeft niet dagelijks te gebeuren, maar toch, als je snel even je baken wilt veranderen of voor de grap een ander symbooltje wilt instellen, zou een Windows-tooltje handig zijn...
Maar ben nou eens eerlijk... hoeveel werk is het nou om een PC op te starten vanaf die bootable CDROM?
PD2RLD schreef:Oh, en is versie 0.10 ook open-source?
Zoja, waar kan ik de broncode van v0.10pre6 vinden???
Ja, zodra versie 0.10 wordt gereleased, dan zal ook de source code worden vrijgegeven.

73, Arno pe1icq

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#5 Bericht door angelo »

PE1ICQ schreef:Maar ben nou eens eerlijk... hoeveel werk is het nou om een PC op te starten vanaf die bootable CDROM?
73, Arno pe1icq
Voor iemand die dagelijks met knoppix varianten werkt, zoals auditor, whax, nst en tpm werkt, valt dat wel mee :wink:
Ook VPC of VMWare is handig.
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#6 Bericht door PD2RLD »

Is de HEX-file van de firmware-versie 0.7 ook nog ergens te downloaden van de KF161 tracker???

Roland.

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#7 Bericht door PE1ICQ »

Jazeker. http://sharon.esrac.ele.tue.nl/users/pe ... 0.7.tar.gz bevat behalve de source code, ook de .hex file.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#8 Bericht door PD2RLD »

Thanks, de serie is nu compleet :D

Enne, die Windows-tool van PA3EGT, is daar niks mee te doen cq uit te breiden?

Ja, k'weet niet, kan zelf niet zoiets maken, maar die versie voor 0.7 heeft in elk geval de basis-dingen in zich om met de PIC te communiceren...

Roland.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#9 Bericht door PD2RLD »

Ben even bezig met CygWin, een Unix-emulator voor Windows.
Maar ehhh, ik loop weer tegen een probleem aan...

Klopt het dat het config-programma van de tracker, wat dus in Linux vanzelf opstart, niet "los" op de CD-Rom staat? Want als je nou bijv. het configprogramma sluit met CTRL-C, wat moet je dan intikken om het opnieuw op te starten?

Met andere woorden, is het condig-proggie los te verkrijgen, of zit dat ingebakken in de boot-CD??? Heb overigens zeer beperkte kennis van Linux, k'ontdek dus net hoe ik naar een directory toe ga en daar weer uitkom :)

Roland.

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#10 Bericht door PE1ICQ »

Het tracker configuratie pragramma staat ook "los" op de CD-ROM.
Het staat o.a. in de source tar-ball aprstracker-0.10.tar.gz.

Als je je PC mbv de CDROM hebt opgestart, en het programma met Ctrl-C hebt onderbroken, dan kun je het weer opstarten met het commando atprogrammenu

Verder zal het onder Cygwin niet zonder meer werken. Om te beginnen zal de source opnieuw voor cygwin moeten worden gecompileerd.
Maar omdat seriële I/O onder cygwin anders is dan onder gewone linux zal het programma moeten worden aangepast.
De source is beschikbaar, dus eenieder kan zich er op uitleven :)

73, Arno pe1icq

Plaats reactie