APRS verslag

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

APRS verslag

#1 Bericht door PH7W »

Hallo allemaal!

Gisteren ben ik samen met nog wat andere amateurs naar het museum Jan Corver in Budel (Brabant) geweest. Cor PA0VYL van het museum heeft ons een rondleiding gegeven door zijn prachtige radiozendamateurmuseum.

Naast de museale stukken heeft hij ook veel apparatuur in de verkoop die geschikt is voor het gebruik door zendamateurs. Toevallig ben ik gisteren op het verschijnsel APRS gewezen door Rick PE2AAB. Omdat Cor PA0VYL voor een hele mooie prijs KF-161's van Bosch en de bijbehorende ombouwkits heeft liggen, besloot ik om gelijk maar zo'n setje mee te nemen. Daarmee ben je qua apparatuur al bijna klaar.

Binnenkort hoop ik dus ook op APRS te verschijnen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vooruitgang (incl. foto's).
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: APRS verslag

#2 Bericht door PE2AAB »

PA8JRG schreef:Hallo allemaal!

Gisteren ben ik samen met nog wat andere amateurs naar het museum Jan Corver in Budel (Brabant) geweest. Cor PA0VYL van het museum heeft ons een rondleiding gegeven door zijn prachtige radiozendamateurmuseum.

Naast de museale stukken heeft hij ook veel apparatuur in de verkoop die geschikt is voor het gebruik door zendamateurs. Toevallig ben ik gisteren op het verschijnsel APRS gewezen door Rick PE2AAB. Omdat Cor PA0VYL voor een hele mooie prijs KF-161's van Bosch en de bijbehorende ombouwkits heeft liggen, besloot ik om gelijk maar zo'n setje mee te nemen. Daarmee ben je qua apparatuur al bijna klaar.

Binnenkort hoop ik dus ook op APRS te verschijnen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vooruitgang (incl. foto's).
He Jorg,

Ben benieuwd naar jouw foto's van de ombouw. Of heb je dat nog niet helemaal klaar?
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Jawel hoor, maar ik heb er pas echt werk van gemaakt in het najaar van 2005. Blijkbaar ben ik toen mijn belofte van hierboven vergeten. :wink:

APRS heeft een hele tijd gewerkt in de auto, maar helaas is de KF-161 al enkele maanden stuk. Ik ben van plan er binnenkort wat tijd in te steken om te kijken wat het probleem is.
Jorg | PH7W

Plaats reactie