Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#1 Bericht door PA3DAT »

Hoi,

ik zit wat te balen hier. Heb een nieuwe DMR-porto aangeschaft, een Anytone AT-D878uv. Heb al een
paar keer een codeplug erin ge-upload, alles zonder problemen. De porto doet wat ie moet doen.

Echter, sinds gisteren, een probleem. Wanneer ik 'm aan de computer koppel via zijn USB-kabel, en
ik zet 'm aan, dan springt ie meteen op zenden (rode ledje brandt). En hij blijft ook een behoorlijke
tijd zenden, en al die tijd reageert ie nergens op, alleen op de aan/uit-schakelaar...

Ik heb een fabrieksreset geprobeerd, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar: ik houd PTT en PF1 (dat
knopje direct onder de PTT) ingedrukt en schakel de porto op AAN. Er gebeurt niets, dat wil zeggen:
hij start normaal op. En hij zou moeten vragen of ik écht een volledige reset wil.

Een andere USB-poort op mijn computer bood ook geen uitkomst, maar gaf hetzelfde resultaat.

Iemand met een tip, die me verder kan helpen?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#2 Bericht door PA3BAS »

Meteen terug naar de leverancier, en een nieuwe vragen. Zit garantie op. Of is ie via de zijderoute gekomen? Dan trouwens ook vragen. Chinezen houden niet van problemen. Dat geeft gezichtsverlies...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#3 Bericht door PA3DAT »

Ga ik doen Bas, ik heb 'm (gelukkig) regulier gekocht in Nederland.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#4 Bericht door PA3DAT »

Beetje genant, ik zou 'm vandaag op de post doen, terug naar de leverancier...

Heb ik hier een nieuwe Anytone AT-D787uv van een mede-amateur die ik even zou helpen met programmeren.
Dus, kabel er weer aan, programma starten, óók niets! Ook problemen.

Maar ik ben er al uit... :oops:

Je moet geen Baofeng UV-5R programmeerkabel proberen te gebruiken in combinatie met een Anytone... Afbeelding
Met de goede kabel er tussen gaat het programmeren weer als een speer!

Ik heb mijn pakje maar weer uitgepakt, ik zal de leverancier (Marcus, Hamshop) even (af)bellen... :oops:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#5 Bericht door elsinga »

Kijk, scheelt weer. :) Ik label al mijn kabels om deze reden... er zijn er gewoon teveel met dezelfde fysieke aansluitingen...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#6 Bericht door PA3DAT »

Ik wind zo'n kabeltje op, zonder kinken, en doe 'm in een rits-zakje. Etiketje erop.
Maar als je dan zo'n kabeltje nodig hebt, moet je wel het juiste zakje openen... :oops:

Voordeel van zakjes: de kabeltjes blijven apart, het wordt geen puinhoop.

Nu weer verder met de DMR-studie! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#7 Bericht door -Verwijderd account »

elsinga schreef:Ik label al mijn kabels om deze reden... er zijn er gewoon teveel met dezelfde fysieke aansluitingen...
Doe ik dus met coaxkabels die van buiten komen. Bij -naderend- onweder maak ik ze los en zonder label zou ik moeten gokken welke coax bij welke antenne hoort.

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 632
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: Nieuwe DMR-porto, een Anytone AT-D878uv: stuk?

#8 Bericht door pd0ejn »

kabeltjes ...??
we hebben toch een draadloze hobby ?
in mijn radiokamer liggen er meer kabels dan radio's... ik snap er niks meer van...
rare hobby eigenlijk hahaha
goed weekend allen
Luctor-Et-Emergo

Plaats reactie