Fldigi met meerdere transceivers.

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Fldigi met meerdere transceivers.

#1 Bericht door PG7VG »

Tot volle tevredenheid gebruik ik Fldigi (+flrig) met mijn IC-7300. Dit gaat probleemloos. En omdat het zo fijn werkt eerst maar eens onderstaande vraag voordat ik het om zeep helpt. :wink:

Nu zou ik graag ook een andere TRX eraan hangen, een TS520. Natuurlijk zonder Cat besturing maar via een USB geluidskaart.

Wat ik graag zou willen zijn twee snelkoppelingen op het bureaublad waarbij eentje Fldigi opstart met alle IC-7300 instellingen en een andere snelkoppelingen die de instellingen heeft voor de TS520.

Liefst alle macro’s en logging met elkaar delen.

Het moet (gedeeltelijk?) mogelijk zijn, ik ben er iets over tegengekomen maar begreep het niet.
Zou het kunnen door Fldigi nogmaals te installeren maar dan in een andere map oid? Help ik dan de eerdere installatie niet om zeep?

Wie heeft er ervaring mee? Besturingssysteem is Win10.

Thx voor het lezen.

Peter.
73, Peter.

Jan pa3abk
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 jan 2008, 01:15
Roepletters: pa3abk
Locatie: Dordrecht

Re: Fldigi met meerdere transceivers.

#2 Bericht door Jan pa3abk »

Send on my T-100 via Philips STB-75 icw Elektromekano S-1250

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Fldigi met meerdere transceivers.

#3 Bericht door PG7VG »

:D Dat was idd wat ik gelezen had. (en niet kon terug vinden...)

Ik begrijp echter niet goed de zin " Then change the executable target entry to include the command line switch '–config-dir' followed by the full pathname of the folder that will hold that particular configuration. You do not need to create that folder as fldigi will do so the first time it is launched from that desktop icon. ".

Is het als volgt??
- Ik kopieer mijn snelkoppeling. En hernoem deze.
- In een kopie van deze snelkoppeling verwijs ik in de target entry naar een locatie waarin ik mijn files ed. van FLdigi wenst op te slaan.
- Deze map wordt door FLdigi vervolgens aangemaakt en gevuld.
- Dit wordt een volledig zelf te configureren versie van FLdigi.

Dat zou al één ding zijn, het gezamelijk gebruik van Log en macro zou de volgende stap zijn......dat zou mss dan met gezamelijke locaties in de target entry kunnen???

Als het als bovenstaande is??, dan denk ik dat ik het begrijp. :D

In ieder geval dank voor de link. :D
73, Peter.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Fldigi met meerdere transceivers.

#4 Bericht door PG7VG »

Met de link van Jan is het totzover gelukt om twee snelkoppelingen te maken en daarmee twee verschillende HW configuraties te gebruiken. Het gezamenlijk gebruik van e’e’n Marco sets lukt nog niet helemaal. :D Thx Jan.
73, Peter.

Plaats reactie