MicroKeyer II vraag .

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

MicroKeyer II vraag .

#1 Bericht door on4avt »

Ik heb sedert kort een microKEYER II (2dehands) aangeschaft.
Ik wil de ic 7300 gebruiken.
Heb de laatste software gedownload .In de rij trx te kiezen is de 7300 nergens te zien?
Heeft iemand raad?
Ik kan niet verder zonder de juiste trx, aangezien dit het juiste ci v adres enzo moet hebben.
Bij de kabel die ik bestelde ervoor zit ook geen overgang om de microfoon aan te sluiten achteraan; Ik zoek naar de juiste instellingen en aansluitingen. Heeft iemand een link?
Willy

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: MicroKeyer II vraag .

#2 Bericht door PA3DAT »

Willy, je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar ik verbaas me. Ik had twee stuks MicroKeyer II en
wat ik nou geweldig vind: met de ic-7300 kan ik alles zónder MicroKeyer, alles via die ene usb-kabel!
Hoeveel uren, dagen, heb ik niet verprutst met het proberen in te stellen van die MicroKeyer...

Het is een prachtig apparaat maar ik vervloek dat ding. Ik heb er nu nog eentje, die moet nog weer
aan de praat met mijn FT847, zodat ik FT8 eens kan proberen op 2 meter. Maar daar zie ik heel erg
tegenop. Als ik volgend jaar een IC-9700 heb, is de MicroKeyer II per direct te koop...

https://www.eham.net/ehamforum/smf/inde ... c=110610.0
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: MicroKeyer II vraag .

#3 Bericht door on4avt »

Alois
tja is hier dus ook zo,hi!,maar het moet toch kunnen, De reden hier om het te proberen was dat de connectie met de icom via usb regelmatig wegvalt bij digimodes in HRD

Met een signalink heb ik dat niet, maar een digikeyer moet beter zijn ,eventueel de afscherming en de bekabeling.
Maar ik wist niet dat het zo een bedoening was.
De ft891 staat ook niet in de lijst, en daar zit geen interne geluidskaart in; Ik heb misschien nog een update over het hoofd gezien.
73

pd0fsh
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:04

Re: MicroKeyer II vraag .

#4 Bericht door pd0fsh »

Probeer eens een paar ferrietclamps om je usb kabel te doen. Dat je USB verbinding wegvalt heeft mogelijk meer te maken met HF instraling op je pc dan met een slechte verbinding. Muis en toetsenbord draadloos gebruiken is er ook zo een. Vielen ook regelmatig uit. Ik heb ook een 7300 en de problemen die je schetst waren bij mij verleden tijd na het plaatsen van de ferrietclamps op allerlei kabels. Zelfs mijn UTP kabels daar zitten ze op.
Groet Fred

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: MicroKeyer II vraag .

#5 Bericht door on4avt »

Het is gewoon bij het opstarten van de pc met de ic 7300 aangesloten,verschijnt ,het HET aangesloten usb apparaat wordt niet herkend.
Eer dat het dan weer werkt.
Veranderen van usb aansluiting enkele keren.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: MicroKeyer II vraag .

#6 Bericht door Steef »

Gewoon een andere ICOM proberen.
Volgens ICOM zijn deze het zelfde:
• IC-7100
• IC-7300
• IC-7850/IC-7851 (Referred to as the IC-7851)
• IC-9100

En de Microkeyer producten zijn ongeëvenaard.
Gewoon stap voor stap de gebruiksaanwijzing volgen, dan komt het altijd goed.
Wie praat luistert niet

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: MicroKeyer II vraag .

#7 Bericht door on4avt »

Ik heb nu de allerlaatste usb router soft ( november 2018) gehaald van microham. daar staat de ic 7300 wel in.
Vraag Alois als je de kabel hebt besteld (veronderstel dat je die hebt) voor de icom 7300 naar de microham, heb je dan een overgang van ronde mic fiche naar rj 45 erbij gehad, Ik niet ,
Ik maak nu toch al beetje vordering,de Microham gaat op uitzenden,maar de tx niet,
Er verschijnt nu ook Transmitting op als de microham zend. Ook een jumper aangepast voor icom.

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: MicroKeyer II vraag .

#8 Bericht door 19DT2120 »

Als je de tafel of hand-mike gaat gebruiken ,dan hoeft de 8 polige microfoon kabel van de MKII(DB37-IC718 kabel) niet aan gesloten worden!
De audio van de digimodes ,FSK en ptt gaan toch via de ACC poort!
Soms weet ik het ook niet meer.........

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: MicroKeyer II vraag .

#9 Bericht door on4avt »

De microfoon kabel van de db fiche gaat naar de microfoon ingang op de tx, en de handmicrofoon naar de rj 45 fiche op de microham,ja?
Ik mis de overgang fiche naar rj 45 en de audio in en uitgang van de microham zijn ook niet duidelijk te zien.

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: MicroKeyer II vraag .

#10 Bericht door 19DT2120 »

Ik zie geen probleem je hebt waarschijnlijk helemaal geen extra kabeltje nodig !
Dat kabeltje kan je zien als een extra feature en heb je pas nodig als je headset's ,losse studio microfoons e.d gaat gebruiken.

Je sluit gewoon de Mike op je set aan zoals altijd en gebruikt de 8 polige aansluiting van de MKII niet!
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: MicroKeyer II vraag .

#11 Bericht door Steef »

19DT2120 schreef:Ik zie geen probleem je hebt waarschijnlijk helemaal geen extra kabeltje nodig !
Dat kabeltje kan je zien als een extra feature en heb je pas nodig als je headset's ,losse studio microfoons e.d gaat gebruiken.

Je sluit gewoon de Mike op je set aan zoals altijd en gebruikt de 8 polige aansluiting van de MKII niet!

Dat werkt waarschijnlijk niet goed als je de voice keyer gebruikt in een contest in spraak.


Let ff op dat je echt de juiste (verloop) kabel gebruikt en de jumpers idd goed zet.
Icom heeft spanning staan op de microfoon ingang.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: MicroKeyer II vraag .

#12 Bericht door PA3DAT »

on4avt schreef:Vraag Alois als je de kabel hebt besteld (veronderstel dat je die hebt) voor de icom 7300 naar de microham ...
Ik had 2 microKeyers: eentje voor de FT847 en eentje aan de FT1000mp Mark V. Die laatste heb ik verkocht,
mét de FT1000mp Mark V. Voor de IC-7300 heb ik (gelukkig!) geen interface meer nodig, dus ook geen kabel!

Met de IC-7300 gebruik ik N1MM+ en WSJT-x. Dat gaat probleemloos. Met N1MM+ heb ik ook het grote
waterval-scherm. CW vanaf de computer, alles werkt met die ene usb-kabel. Fantastisch! :D

Eén klein dingetje: afhankelijk van hoe ik opstart (PC aan en 7300 aan of 7300 nog uit) is de software
soms even de usb-verbinding kwijt. Kwestie van even het andere poortje kiezen in de instelling van het
programma. Bijv. com-5 in plaats van com-6.

En ja, ik kan slechts één cat-programma tegelijk gebruiken aan de IC-7300. Daarom wil ik eens gaan
experimenteren met Win4Icom (https://icom.va2fsq.com/) dan schijn je tot 9 programma's tegelijk te
kunnen gebruiken met de IC-7300. Je kunt het een maand lang gratis proberen, daarna kost het je
éénmalig 50 Dollar (Paypal). Ga ik binnenkort proberen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: MicroKeyer II vraag .

#13 Bericht door ON5GM »

PA3DAT schreef:
on4avt schreef:Vraag Alois als je de kabel hebt besteld (veronderstel dat je die hebt) voor de icom 7300 naar de microham ...
En ja, ik kan slechts één cat-programma tegelijk gebruiken aan de IC-7300. Daarom wil ik eens gaan
experimenteren met Win4Icom (https://icom.va2fsq.com/) dan schijn je tot 9 programma's tegelijk te
kunnen gebruiken met de IC-7300. Je kunt het een maand lang gratis proberen, daarna kost het je
éénmalig 50 Dollar (Paypal). Ga ik binnenkort proberen!
Dat is van dezelfde ontwerper van het programma Win4k3suite voor Elecraft - VA2FSQ. Dit werkt hier uitstekend.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

pd0fsh
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:04

Re: MicroKeyer II vraag .

#14 Bericht door pd0fsh »

Voor een 7300 heb je helemaal geen microhAM II interface nodig dat kan de set helemaal zelf heb je een icom driver geinstalleerd? zie de ICOM site

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: MicroKeyer II vraag .

#15 Bericht door on4avt »

Ja dat weet ik, het werkt ook zonder,maar ik wil dit proberen.

Plaats reactie