Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 12 dec 2017, 15:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 12:04 

Hallo,

Ik zie in de software de term private key staan. Wat doet deze? ik kan online weinig tot niets vinden m.b.t. de private key uitleg.

Wil dit zeggen dat ik versleuteld kan communiceren of.....

Wie kan helpen of vertellen waar ik uitleg kan vinden m.b.t. deze private key

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 12:48 

Heb je een call? In de voorwaarden om dit forum te gebruiken staat dat je geen medewerking mag verlenen aan illegale activiteiten. Vandaar de wat koele reacties...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 13:51 

PA3BAS schreef:
Heb je een call? In de voorwaarden om dit forum te gebruiken staat dat je geen medewerking mag verlenen aan illegale activiteiten. Vandaar de wat koele reacties...

Ben NL'er en in opleiding voor N vergunning

Mag ik dan niet informatie aanvragen? wat is dit ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 14:21 
Moderator

[mod] Ja, dat mag, maar dan is het wel handig dat we weten dat je voor N bezig bent en niet zomaar iemand die wellicht de porto illegaal gaat gebruiken (wat trouwens zonder N ook nog het geval is). Is een forumregel dat er geen hulp wordt gegeven aan (vermoedelijk) illegaal gebruik van zendapparatuur, omdat de forumeigenaren dan medeplichtig aan een economisch delict kunnen zijn. [/mod]

Icom IC-7000, X50N (14m asl), MFJ926B+ZS6BKW (inverted V, 12m asl), Kenwood TH-F7E, Retevis RT90, Polmar DB-50M, Diamond SG7500 (2m ASL ;) ), Hytera PD-785G, Tytera MD380, Retevis RT82, 18x Baofeng BF888S, Uniden UBC3500XLT, Garmin NuviCam, Garmin Montana 650t
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, EMC apparatuur overzicht, Scannerfrequenties NL e.o.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 14:28 

elsinga schreef:
[mod] Ja, dat mag, maar dan is het wel handig dat we weten dat je voor N bezig bent en niet zomaar iemand die wellicht de porto illegaal gaat gebruiken (wat trouwens zonder N ook nog het geval is). Is een forumregel dat er geen hulp wordt gegeven aan (vermoedelijk) illegaal gebruik van zendapparatuur, omdat de forumeigenaren dan medeplichtig aan een economisch delict kunnen zijn. [/mod]

Dank je voor je antwoord.

Persoonlijk vindt ik dat je het nu wel heel zwaar gaat in de materie, "medeplichtig" maar goed dan in het midden.

Ik ben de software aan het bekijken en bestuderen dus had gewoon een vraag, ik heb nergens staan dat ik een portofoon heb staan, alleen dat ik de software bekijk en me wil voorbereiden op mijn activiteiten als ik slaag voor mijn N.

Ik heb van uw site veel info gehaald m.b.t. de les stof maar hoe ik het nu hier lees is het wel een beetje TE hoor. ( niet bepaald vriendelijk, ondanks het je standpunt wel begrijp)

Maar hier wordt ik dus niet geholpen blijkbaar met mijn vraag, uiterst jammer.

Hopelijk dat er wel iemand zo vrij is om alleen uit te leggen wat die Key nu doet !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 15:41 

N-in opleiding schreef:

Ik heb geen antwoord op je vraag maar dit geeft wat meer info over de rest : http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 15:43 

PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:

Misschien is deze wel handig: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

Pffff ja nu weet ik het wel..... LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 15:46 

N-in opleiding schreef:
LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.

Was goed bedoeld, maar zo te zien had je dat al gelezen en besloten dat het onzin was? Met zulke lange tenen ga je het niet ver schoppen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 15:50 

PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:
LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.

Was goed bedoeld, maar zo te zien had je dat al gelezen en besloten dat het onzin was? Met zulke lange tenen ga je het niet ver schoppen.

Begrijp ik, maar had al een antwoord erop gegeven. En nee is niet de lange tenen hoor maar als een amateur in opleiding iets vraagt, word er direct op zo'n regel gehandhaafd.

Hoe moet een amateur in opleiding nu zijn informatie krijgen als jullie (die met licentie) al negatief doen met antwoorden die ik hierboven lees van wetten en medeplichtigheid.

Maar ja misschien dat ik OOIT nog iets vraag, ik kijk wel verder en dacht alleen dat dit forum mensen helpt. Het wordt gepromoot op de diverse frequenties waarbij ik me dus aangemeld hem om informatie te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 16:15 

N-in opleiding schreef:
Wil dit zeggen dat ik versleuteld kan communiceren of.....

Ik kan geen antwoord geven op de vraag of het mogelijk is met die key in de software., ik heb er geen verstand van. Dat digitale aan het internet gekoppelde gedoe is niet mijn idee van zendamateur.

Wat ik wel weet is dat het (versleutelde communicatie) niet mag volgens de voorwaarden van het AT. Dus call of geen call. Het mag niet.

73, John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 16:47 

@N-in opleiding:
Zoals je zelf aangegeven hebt, heb je veel info van dit forum gehaald. Dan zou je kunnen weten dat als je vragen hebt met betrekking tot het behalen van je N- of F-registratie, je hier prima terecht kunt, dus jouw reactie snap ik niet.

Eveneens zou je dan kunnen weten dat je van alles mag vragen, maar als aan de legitimiteit getwijfeld wordt, er doorgevraagd wordt en er mogelijk geen antwoord komt en dat lijkt nu het geval.

In mijn ogen, gewoon doorgaan met de N-studie. Loop je tegen moeilijkheden/vragen aan, stel ze gerust. Grote kans dat je een bevredigend antwoord krijgt. Je zult dan ook zelf ervaren hoe vriendelijk en behulpzaam het overgrote deel van de zendamateurs is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 20:03 

N-in opleiding schreef:
PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:

Misschien is deze wel handig: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

Pffff ja nu weet ik het wel..... LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.

Zo heren zendamateurpolitie.
Weer tevreden ,lekker gniffelen achter een bakkie leut.
Weer iemand die belangstelling heeft weg jagen.
Als je je ogen goed de kost geeft zie je het staan "N in opleiding"!!!!
Ga lekker je achter je mike zitten lulen met elkaar ipv hier een nieuweling weg
te jagen.Laat dat maar aan de manoverdiehierinhetroodmagschrijven.

Vr groet Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 20:29 

jan58 schreef:
Zo heren zendamateurpolitie.
Weer tevreden ,lekker gniffelen achter een bakkie leut.
Weer iemand die belangstelling heeft weg jagen.
Als je je ogen goed de kost geeft zie je het staan "N in opleiding"!!!!
Ga lekker je achter je mike zitten lulen met elkaar ipv hier een nieuweling weg
te jagen.Laat dat maar aan de manoverdiehierinhetroodmagschrijven.

Vr groet Jan

+1 !

N-in opleiding: private key is versleuteling van het signaal, je spraak wordt gecodeerd en alleen diegene met dezelfde key kan je horen. Werkt perfect overigens, geen last van inmelders en weet ik wat ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 20:41 

Ik vind het een doodnormale vraag zonder aanleiding tot illegaal gebruik.
Rare jongens, die zendamateurs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017, 20:44 

Ik ben al een stuk verder gekomen dankzij een amateur die mijn benaderd heeft.

Dank je voor deze info, hier staat duidelijk beschreven wat het precies is en wat het precies doet.

Tnx

En i.d.d. PE1KEL je hebt gelijk....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur