WSPRlite

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1GVZ
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

WSPRlite

#1 Bericht door PA1GVZ »

Onlangs een WSPRlite aangeschaft bij SotaBeams:

http://www.sotabeams.co.uk/wsprlite

Leuk als WSPR beacon maar in combinatie met DXplorer een mooie analyse tool. Vergelijken van antennes t.o.v. andere WSPR beacons maakt het mogelijk antennes te vergelijken. Eenvoudig te configureren en via USB van power te voorzien.

73, Gert
Bijlagen
IMG_4896__18535_1479133399_1280_1280.jpg

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: WSPRlite

#2 Bericht door pa3dsc »

het zou handig zijn om 2 (of meer) antennes aan te sluiten.
Juist om te vergelijken.

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: WSPRlite

#3 Bericht door N-in opleiding »

Ik mis alleen de exacte locatie, hij laat niet zien waar je precies uitkomt. Is op locator gebaseerd. Of zie IK iets over het hoofd.....Kan ik ergens zien waar het signaal vanaf komt (zoals APRS)

Dus i.d.d. leuke apparaatje, maar mis wel dit overzicht een beetje. (misschien bij een update dat het er komt)
Elke dag heeft uitdagingen.

PA1GVZ
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: WSPRlite

#4 Bericht door PA1GVZ »

GMKMKB schreef:Ik mis alleen de exacte locatie, hij laat niet zien waar je precies uitkomt. Is op locator gebaseerd. Of zie IK iets over het hoofd.....Kan ik ergens zien waar het signaal vanaf komt (zoals APRS)

Dus i.d.d. leuke apparaatje, maar mis wel dit overzicht een beetje. (misschien bij een update dat het er komt)
De locatie is alleen gebaseerd op het locator vak wat je in de config utility ingeeft, dus niet heel nauwkeurig. Een GPS is niet aanwezig en kan ook niet worden aangesloten. WSPRnet.org laat echter wel 6 posities zien bij mijn spots, blijkbaar omdat ik mij daar geregistreerd hebt?

73 Gert

PA1GVZ
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: WSPRlite

#5 Bericht door PA1GVZ »


Plaats reactie